14

11 3 0
                                    

Acceptable Love ( 14 )

♡♡ Pening ♡♡

Sebuku roti diberikan kepada Minji yang sedang rancak berborak bersama Hyejin . Dia memandang empunya tangan yang memberi , Luhan . Minji pelik .

Tangannya mahu tak mahu saja mengambil roti tersebut . Sejak bila dia berkelakuan sebegini? Dari dulu lagi , daripada mereka pernah bersama , Minji masih tidak faham akan Luhan . Mood nya cepat lari . Sekejap marah , sekejap gembira . Kadang-kadang sedih tiba-tiba . Tanpa sebab . Ingatkan dia sudah berubah , rupanya tidak . Sama aje dengan Minji .

" Ambillah , awak tak makan . Nanti kena gastrik . " nasihat Luhan . Semakin berkerut dahi Minji . Belum sempat Minji mengambil , Luhan sempat berbisik ,

" Tak payah nak pelik sangat . Saya tahu awak rindu saya , bukan? " Luhan mengedipkan sebelah matanya kepada Minji .

Tolonglah , dia baru sahaja hendak melupakan lelaki itu . Tidak , dia sudah melupakan lelaki itu . Tetapi kenapa Luhan masih buat begini? Dia tahu Luhan sengaja berbuat baik dengannya , hanya untuk dia mengingat kembali memori mereka .

♡♡♡♡♡

" Minji-ah, awak dengan Luhan ada apa-apa ke? " soal Hyejin ingin tahu.

" Ah? T-takde apa pun. Kenapa? " Minji gelisah.

" Pandangan dia dekat awak lain. Lain sangat. " sambung Hyejin.

" Eh, iyeke? " Minji menyengih.

" Im sorry . I cant tell you " hatinya berkata.

" Saya pening kepala lah . Saya pergi dulu ye? " tutur Minji sambil memegang dan memicit kepalanya .

" Ah? Awak tahu tak dekat mana bilik rawatan? Saya boleh hantarkan " pinta Hyejin . Risau juga Hyejin , mana tak nya . Sedang berbual , tiba-tiba sakit kepala .

" T-tak ape . Saya boleh cari sendiri " Minji tersenyum . Terpaksa die berbuat begini daripada terus disoal oleh Hyejin walaupun dia sendiri tidak mempunyai apa-apa niat .

Sebaik sahaja menapak keluar daripada kelas , Minji memandang kebelakang , memastikan bahawa Hyejin tidak mengikutinya . Kemudian dia melepaskan keluhan. Dia langsung tidak sakit kepala .

Dalam perjalanan ke bilik rawatan , dia hanya menundukkan kepala menyebabkan dia berlanggar dengan orang . Dia mengangkat mukanya . Mahu sahaja dia lari daripada berjumpa atau apa-apa sekalipun dengan orang itu . Kenapalah dia perlu muncul dalam saat-saat begini? ( tanyalah author -_- )

♡♡♡♡♡

Acceptable Love ( 받아들일 만한 사랑 ) + oshWhere stories live. Discover now