Acceptable Love ( 15 )
♡♡ Cemburu ♡♡
Lengannya dipegang . Lantas Minji menepis , tetapi lelaki itu masih berdegil .
" Yah! Igo anha! " Minji geram akan tindakan lelaki itu .
" What's wrong with you , babe? Kita belum habis bincang lagi " Orang itu menariknya menyebabkan jarak mereka sangat dekat dengan senyuman sinisnya . Pertama kali senyuman sebegini dihadiahi olehnya .
" Bincang apa lagi , Luhan? Lepaskan lah saya! " Minji menolak Luhan supaya jauh daripadanya.
" Lepas? Bukan awak suka ke kena pegang macam ni? " Tangan kanan Luhan mengelus pipi Minji manakala tangan kirinya memegang erat lengan milik Minji .
" I miss you " Tidak sempat Luhan mengucup pipi Minji , dia telah menampar pipi Luhan sepantas yang mungkin.
" Yah! " Amarah Luhan mula membara .
" Minji , Luhan . Korang ..... ? " seseorang menyapa mereka .
Mati akal agaknya orang itu , melihat tangan Luhan diangkat , malah Minji pula memejamkan matanya . Seperti mahu membalas tamparan .
" Kai ... " lembut sahaja suara Minji menyebut nama orang itu .
" Korang .... ? " Minji melihat Kai yang terkejut tidak terkata . Hentah kenapa tiba-tiba Kai berperangai begitu . Mata Kai memandang ke bawah . Baru dia perasan yang Kai memandang lengannya dipegang erat oleh Luhan . Segera Minji menepis . Luhan terkejut dan menarik Minji rapat dengannya . Kai hanya melihat . Perasaan cemburu mula menyulubungi dirinya .
" Korang , kenal each other? " kai menyoal . Suaranya seperti hampa .
" T-tak ki- "
" Ha'a . Kiteorang couple " selamba Luhan mencelah , belum sempat Minji menghabiskan ayatnya . Dia terkejut dengan apa yang dijawab Luhan . Kai hanya mengangguk . Minji merenung anak mata Kai . Matanya sayu . Dia cemburu ke? Kai menyusun langkah untuk pergi .
" Apa yang awak merepek ah? " marah Minji apabila Luhan telah melepaskannya . Geram dia dengan jawapan yang diberikan oleh Luhan.
Sekarang ni Kai dah tahu hubungan dia dengan Luhan . Tapi apa yang dikatakan Luhan itu salah . Mungkin Luhan masih cintakan dia , tetapi perasaan dia adalah sebaliknya.
" Merepek? Heh , dont you still love me? " soal Luhan dengan sinis . Apalah masalah dia sebenarnya .
" In your dream! "
♡♡♡♡♡
" Minji , gwaenchana? " soal Hyejin apabila melihat Minji memasuki kelas kembali .
" Dah makan ubat? " soal Hyejin . Terkejut Minji . Dia lupa hendak pergi ke bilik rawatan . Ini semua angkara Luhan .
" Dah . Dia bagi panadol " Minji menyengih .
Hyejin kembali ke tempat duduknya apabila Encik Lee masuk . Setelah beberapa minit sesi pembelajaran bermula , dia memandang ke sebelah kiri . Kai masih tiada disitu .
♡♡♡♡♡
YOU ARE READING
Acceptable Love ( 받아들일 만한 사랑 ) + osh
FanfictionPark Minji. Gadis yang biasa-biasa sahaja . Berkahwin dengan pilihan keluarganya dan pada masa yang sama , terpaksa melukakan orang yang dia sayang untuk perkahwinan yang langsung tidak bermakna baginya . Bertemu pula kekasih lamanya yang sudah l...