JAM sudah menginjak ke angka 10 malam.Delisha mundar mandir di ruang tamu.Sedari tadi dia menunggu kelibat seseorang untuk muncul di muka pintu hadapan rumah.Tetapi kelibat yang ditunggu-tunggu itu tidak langsung memunculkan diri.Telefon yang berada di tangan dilihat sekilas.Delisha mengeluh.Tiada sebarang tanda telefonnya itu akan menjerit.Dia kembali mundar mandir,telefon di tangannya diketuk-ketuk di bibirnya perlahan.Dia menyelak langsir sekejap.Hampa!Kelibat yang ditunggu masih juga tidak kelihatan.Cerita yang tersiar di televisyen tidak menarik minat Delisha.
Kedengaran bunyi enjin kereta memasuki perkarangan rumah mereka.Delisha bingkas berlari ke arah tingkap dan menyelak langsir.Akhirnya!Kelibat yang ditunggu muncul jua!Delisha membetulkan baju tidur yang tersarung di badannya.Rambut ikalnya dirapikan ke belakang.Dia membuka pintu hadapan rumah dan tersenyum manis ke arah tuan punya badan di hadapannya.
Rafiq mengerutkan dahinya apabila melihat Delisha yang tersengih macam kerang busuk di hadapan pintu.Sempat juga dia menoleh ke belakang.Yelah mana lah tahu si makcik depan ni kena sampuk dengan hantu senyum ke.Eh ada ke hantu speasis tu?Ah lantaklah!
"Kau kenapa?"tanya Rafiq pelik.Dia meletakkan kasut nikenya ke dalam rak di luar rumah.
Delisha tersenyum lagi.Dia menghulurkam tangannya ke arah Rafiq.Rafiq terkejut dengan perlakuan isterinya yang menghulurkan tangan dengan tiba-tiba.Tak pernah-pernah budak ni macam ni.
"Menda kau ni?"kata Rafiq.
"Nak salam.."balas Delisha.
Rafiq membuat muka seakan tidak percaya.Last budak ni salam pun masa akad nikah.Pelik!Dia mengurut kepalanya yang tiba-tiba terasa pening.
"Weh kenapa kau ni?"tanya Delisha risau.
"Aku rasa aku yang patut tanya soalan tu kat kau.."kata Rafiq.
"Apa pulak..aku okay je kottt..."balas Delisha.
"Takdelah..tiba-tiba je nak salam..rasa macam aku ni salah rumah pun ada..ni betul kan kediaman Nur Delisha Damia dan Tengku Najmi Rafiqin?"kata Rafiq dan melilaukan matanya memandang sekeliling.
"Eiiiiiii..melebih lah kau ni.."kata Delisha dalam nada rengekan.
Rafiq menjelingkan matanya ke atas.Dia meluru masuk ke dalam rumah tanpa mengendahkan Delisha isterinya yang sedikit sengal pada hari itu.Delisha mencebikkan bibirnya.'Dahlah orang tunggu dia balik sampai makan pun belum lagi..lepastu dia buat tak layan jeee!!Bukan nak pujuk.Heh tak guna punya laki..nanti kau!"getus hati Delisha.
Delisha menghentakkan kakinya.Rafiq yang sedang menonton televisyen dijeling tajam.Dia berdiri di hadapan televisyen dan bercekak pinggang.Rafiq mengeluh dan mengangkat sebelah keningnya.
"Ya?Nak apa?"tanya Rafiq.
Delisha tetap mendiamkan diri.Rafiq yang berada di hadapannya direnung tajam.Kalau lelaki depan dia ni adik dia,dah lama dia tenyeh muka tu dengan lesung batu.Disebabkan lelaki depan dia ni bergelar 'suami' terpaksalah Delisha membatalkan niatnya.Yelah taknaklah digelar isteri derhaka pula lepas ni.Tak cium bau syurga nanti oi.
"Delly..aku nak tengok tv lah..bukan nak tengok kau..tepilah"kata Rafiq.
Delisha menggelengkan kepalanya.Entah kenapa malam itu dia ingin Rafiq melayan kerenahnya yang pelik itu.Nak manja-manja gitu.Rafiq mengeluh sekali lagi.Dia bangun dan menghampiri isteri kesayangannya itu.Dia memegang kedua belah pipi Delisha.
"Isteri aku ni dah makan ke belum?"tanya Rafiq.
Delisha membuat muka 5 sennya dan menggelengkan kepalanya.Rafiq mengerutkan dahinya.
"Kenapa tak makan?Nanti sakit macam mana.."kata Rafiq dan mengangkat sebelah keningnya.
"Aku tunggu kau lah.."kata Delisha."Kau dahlah keluar tak bagitahu..aku risau tau..aku fikir kau dah makan ke belum..kalau dah pun kau makan apa..aku kat sini kau tak sekali pun nak call ke sms ke.."tambahnya.
"Alooo siannya dia..sorry okay baby?"kata Rafiq.
Delisha memeluk tubuh Rafiq."Aku rindu kau.."
"Alahai..manjanya kau ni malam ni..baru setengah hari je kot aku keluar..bukan sebulan.."kata Rafiq.
"Jom makan..aku masak tom yam harini.."kata Delisha.
"Wow!My favourite!"kata Rafiq.
"Saje je aku masak makanan kegemaran kau tu..tanda minta maaf sebab aku tak pujuk kau siang tadi..aku tahu kau merajuk..tu yang keluar tak bagi tahu kan.."kata Delisha.
Rafiq tersengih mendengar kata-kata Delisha.Memang benar apa yang baru diperkatakan oleh isterinya itu.Entah kenapa hati dia macam tisu pula siang tadi.Kena simbah ngan isteri sendiri pun koyak.Memang lumrah lepas kahwin lelaki yang merajuk dengan perempuan ke macam mana?Eh merepek pula!
"Kejap Delly kejap.."kata Rafiq.
Delisha menoleh memandang suaminya."Kenapa?"
"Lepas makan ni..aku nak hadiah.."kata Rafiq lalu tersenyum.
"Hadiah?Hadiah apa?DeXandra?Jam?Baju?.."tanya Delisha.
Rafiq mengukir senyuman gatal.Dia menunjukkan pipinya lalu bibirnya dan akhir sekali dia menunjuk ke arah Delisha.Dari atas hingga ke bawah.Rafiq mengangkat kedua belah keningnya.
Delisha mengetap bibir.Lagi sekali?Haih malu semalam pun belum habis lagi.Huaaaaaaaa!!!Delisha menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Esok-esok lah ek.."kata Delisha.
"Nope..pakej khas dah ditempah untuk malam ni..malam esok pakej lain pula.."kata Rafiq lalu ketawa besar.
"Kau ingat aku pakej percutian.Siap boleh tempah segala bagai.."balas Delisha sedaya upaya untuk mengelak dari menjadi mangsa si suami sekali lagi.
"Hmmmmm..boleh kira pakej percutian lah juga..percutian alam syurga dunia..HAHAHAHAHAAHA.."balas Rafiq dan ketawa mengekek.
Delisha menjelirkan lidahnya.Mukanya mulai memerah.'Mangkuk tanah liat punya suami..ada ke patut dia samakan aku dengan pakej percutian..pooodahhh..ni yang buat aku rasa nak simbah tomyam panas ni kat muka dia ni..'detik hati Delisha.
"Cepatlah hidang makcik..aku lapar ni..aku perlukan tenaga untuk percutian kejap lagi..cepat cepat.."gesa Rafiq.
Delisha sedaya upaya menahan malu.Ikutkan dia rasa nak je belitkan lidah suaminya tu.Biar tak dapat cakap.Padan muka!Delisha meletakkan mangkuk yang berisi tomyam panas di atas meja.
"Kau kenapa?Muka macam buaya hilang anak je?Malu ehh.."usik Rafiq.
"Mana ada.."kata Delisha.
"Elelelelele...tu muka dah merah.."usik Rafiq sekali lagi.
"Makan jelah..bising.."kata Delisha.
"Okay sayang..sayang pun makanlah..takut kejaplagi sayang 'tak larat' pula.."kata Rafiq lalu ketawa mengekek.
Delisha mengetap bibir.Pakcik depan dia ni memang tau.Kalau bab kenakan orang bernama Delisha a.k.a aku kemain lagi!Benci tau!Dahlah poyo gila!Ya Allah suami siapa lah ni~~
***********************************
Gatal en suami Delly ni..alahai nasiblah hensem..kalau muka macam mintak tapak kaki kirim salam jelah..hohohoho..keyh sekarang ni apa kena mengena gatal dengan hensem dengan kirim salam?k merepek..amacam this chap..hahahahahahahhaagagagaghagahahaha..korang kalau ada part gula kemain suka..amboi amboi..okaylah tq baca this part..bye byee...Assalamualaikum 💞💕💕
#pls vote and comment 💕
YOU ARE READING
En.Husband Mr.Poyo
General FictionMengisahkan Tengku Najmi Rafiqin dan Nur Delisha Damia yang baru berkahwin.Mereka merupakan pasangan suami isteri yang pelik tetapi sweet.Kadang-kadang suka bergaduh dan kadang-kadang suka bergurau. "Weh Fiq..aku rasa kan..kau patut makan ubat lah...