So I'm back!Sorry guys!
***********************************
RAFIQ membontoti langkah Delisha.Oh perempuan memang macam ni eh kalau dah masuk mall or something like that?Rafiq menghentikan langkah dan meletakkan troli di tepi.Dia melihat Delisha sedang memilih barang di rak.Rafiq mengeluarkan telefonnya dari dalam poket.
Rafiq meneliti akaun instagram milik Delisha yang sudah lama tidak bersentuh.Dia melihat semua gambar di situ dan satu gambar membuatkan dia tersenyum.Gambar Delisha sedang duduk dan melayari internet di sebuah restoran.Rafiq tersenyum nipis.Dia teringat di situlah tempat di mana dia berjumpa isterinya itu buat pertama kali.
Rafiq mengangkat muka dan melihat sekeliling.Dia mencari susuk tubuh Delisha.Rafiq menyimpan telefon bimbit ke dalam poket seluar jeannya semula dan mula mencari Delisha.
Langkah Rafiq terhenti tatkala melihat Delisha bersama seorang lelaki.Rafiq mengetap bibir dan mendekati Delisha.Delisha perasan akan kehadiran Rafiq dan berdiri di sisinya.
"Oh..Rafiq ni Syahwafie..kawan sekolah aku dulu.."Delisha memperkenalkan rakannya itu kepada Rafiq.
Rafiq tersenyum."So bro..lama tak jumpa.."Rafiq menghampiri Wafie dan memeluknya.Delisha terlopong.
"Ko..korang.."Delisha kematian kata.
"Oh member masa kecik.."kata Rafiq sambil memeluk bahu rakannya itu."Apa kata kau pergi cari barang dulu..aku nak borak kejap dengan kawan lama.."tambahnya.
Delisha mengangguk dan mengambil troli lalu berlalu dari situ.Rafiq meleraikan pelukan dari bahu Wafie.Dia kemudiannya menghadap Wafie.
"Dulu Rania..sekarang bini aku pula ke?"kata Rafiq dingin.
"Beb..benda dah lama lepas..move on jelah..kita kan kawan..percayalah aku takkan rampas Delisha..dia just kawan aku..tu je.."
Rafiq tersenyum sinis."Lepas apa yang kau dah buat dekat aku?Khianat kawan sendiri..sorry lah..aku susah nak percaya kau.."
"Semua ni rancangan Rania..dia kata dia taknak dengan kau lagi sebabtu aku tolong dia..kitorang tak ada apa-apa hubungan pun..percayalah cakap aku.."kata Wafie
Rafiq terdiam.Semua ni rancangan Rania?Betul ke?.Rafiq memandang sahabatnya di hadapan.
"Serious bro..aku tak tahu apa-apa..kau sendiri perasan kan perangai dia berubah sebelum break dengan kau?Dia nak kau sebab duit je..tapi lepas dia jumpa hartawan luar negara,dia berubah..dia tak nak dengan kau lagi..percayalah cakap aku..aku terpaksa..kalau tak dia nak cederakan adik aku..aku tak ada pilihan bro.."
Rafiq mengeluh."Tak sangka Rania berubah macam tu sekali..sampai hati dia..aku..aku minta maaf sebab tuduh kau melulu.."
Wafie memegang bahu Rafiq lalu memeluknya.Terbit senyuman sinis di bibir Wafie.'Tak lama lagi Delisha pula yang kau akan benci Rafiq..'kata Wafie di dalam hati.
***
"HEY babe.."Wafie mendekati wanita yang diikat di katil.Dia mengelus lembut pipi wanita itu.Wanita itu mengalirkan air matanya.Mukanya jelas ketakutan.
"Shh..jangan nangis sayang..jangan takut.."Wafie mengelus lembut bibir wanita itu dengan ibu jarinya.Dia kemudiannya duduk bersandar di sebelah wanita itu.
"You know Rania..I jumpa kekasih hati you tadi..ops lupa..bekas kekasih.."kata Wafie lalu tergelak jahat.
Wafie kembali memanjat tubuh Rania.Dicengkam pipi Rania kuat."Kesian you kan?Kena tinggal dengan dia..dan dia sekarang dah beristeri..mesti you sakit hati kan?"kata Wafie dan melepaskan cengkamannya.
Dia turun dari katil.Dia menanggalkan baju kemejanya dan menyarung baju T-shirt polo biru gelap.Dia mencapai sesuatu di atas meja sisi.
"Time to sleep sayang.."Wafie menyuntik dadah ke dalam tubuh Rania.Dia kemudiannya menolak kepala Rania kasar.Rania yang khayal dibiarkan.Dia keluar dari bilik tersebut dan mengunci pintu.
"Baby.."kedengaran rengekan seseorang sejurus Wafie turun dari tingkat atas.
"Hey beautiful..sorry I mandi tadi.."kata Wafie lalu merangkul pinggang wanita seksi di hadapannya.
"You look handsome today baby.."kata wanita itu lalu mengucup bibir Wafie.Wafie membalas ciuman wanita itu lalu melepaskannya.
"Baby~~..kenapa lepaskan.."rengek wanita itu.
"Malam nanti lah sayang..kita shopping dulu eh.."pujuk Wafie.
"Okay..let's go!!"kata wanita itu sambil melonjak gembira.Wafie menjelingkan matanya ke atas.'Dia ni tak ada beza dengan perempuan lain..bodoh..'kutuk Wafie di dalam hati.
***********************************
Watak baru lagi?Siapa Wafie ni?Apa motif dia?If nak tahu teruskan baca okay!Love ya!😘
YOU ARE READING
En.Husband Mr.Poyo
General FictionMengisahkan Tengku Najmi Rafiqin dan Nur Delisha Damia yang baru berkahwin.Mereka merupakan pasangan suami isteri yang pelik tetapi sweet.Kadang-kadang suka bergaduh dan kadang-kadang suka bergurau. "Weh Fiq..aku rasa kan..kau patut makan ubat lah...