TERKOCOH-kocoh Delisha berlari menuruni anak tangga.Dia mendapatkan Rafiq yang sedang menonton televisyen.
"Fiq!!!"Delisha menjerit riang dan menghempaskan badannya di sisi Rafiq.
Rafiq memandang isterinya pelik."Kau ni dah kenapa?"
"You know what!"
"What?"tanya Rafiq.
"Nah tengok sendiri.."Delisha memberikan sesuatu kepada Rafiq.
Rafiq membuntangkan biji matanya lalu memandang Delisha.Dia kemudiannya mengelipkan mata beberapa kali.
"Aku test..then surprise!!"kata Delisha.
"Kau biar betul ni Delly?"Rafiq bertanya seakan tidak percaya.
Delisha menganggukkan kepalanya.Rafiq kemudiannya membuat muka.
"Apa?"kata Delisha.
"Kau tipu aku ni..ahh malaslah nak percaya.."Rafiq berkata.
"Betullah apa yang tipunya.."kata Delisha.
"Susahlah nak percaya.."kata Rafiq."Dah lama aku kenal kau Delly.."tambahnya lagi.
"Aku tak tipu lah!"kata Delisha tegas.
"Kau mana reti buat biskut!"kata Rafiq."Kau rasuah dia..tu yang dia kata sedap.."tambah Rafiq.
"Mana ada lah..dah terang-terang dia kata biskut aku sedap!"Delisha membuat muka.
"Okaylah..fine..biskut kau sedap..janganlah buat muka..buruk.."kata Rafiq.
Delisha tersenyum.Dia kemudiannya memeluk Rafiq erat.
"Sayang kau.."kata Delisha.
Rafiq menguntum senyum lalu membelai lembut rambut Delisha.
"I have another surprise..."kata Delisha.
Delisha mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya dan memberikannya kepada Rafiq.Delisha melepaskan pelukan.
"Positive.."Delisha tersenyum lalu memegang perutnya.
Rafiq diam tidak berkutik.Dia melihat dua garisan merah tersebut.Dia kemudiannya tersenyum gembira.
"Kau serious lah ni?"kata Rafiq.
"Yup..kau akan jadi Daddy.."kata Delisha.
Rafiq kemudiannya memeluk Delisha erat.
"Thank you.."kata Rafiq lalu mengucup ubun-ubun Delisha.
"Dahlah..aku nak masak..nanti kau kebulur pulak.."kata Delisha.
"No!Tak payah masak..kita makan dekat luar.."Rafiq berkata.
"Okay!Aku pilih tempat!"Delisha menjerit keriangan.
Rafiq tergelak kecil."Boleh sayang..pilihlah mana-mana pun..aku bawa kau.."
"Waaa..thank you..I love you!"ucap Delisha.
"Love you more sayang.."balas Rafiq.
***
FARINA membuang pandang ke luar.Kata-kata Narleesa sebentar tadi masih terngiang-ngiang di dalam fikirannya.
"Aku akan pastikan Fikhri benci kau!"
Farina melepaskan keluhan berat.Kenapa semua ni perlu ada?Kenapa mesti ada orang yang nak rosakkan hubungan orang lain?
"Assalamualaikum.."
Farina mengangkat muka lalu tersenyum apabila melihat muka Fikhri.
"Jauh awak termenung..fikir apa?"kata Fikri.
"Saya fikir pasal kita.."jawab Farina.
Fikhri tersenyum lalu berkata "Awak tak sabar nak naik pelamin ke?"
Farina menunduk menahan malu.Alahai malu-malu pula dia.
"Heyyy..tak sangka jumpa you dekat sini.."satu suara mengganggu mereka.
Farina mengangkat muka dan melihat Narleesa.Dia menelan liur.
"Apa kau buat dekat sini?"kata Fikhri dingin.
"Soalan apa you bagi ni..I nak makan lah..takkan nak tempah baju pula dekat sini.."balas Narleesa lalu tergelak gedik.
Fikhri membuat muka meluat.Menyampah tengok langsuir depan dia ni.
"Ehhh..ni siapa?Pembantu rumah you eh.."kata Narleesa dan menunjukkan jari telunjuknya ke arah Farina.
Farina tersenyum kelat.Pembantu rumah kau panggil aku?
"She's my Fiance.."kata Fikhri.
"Oh yeke?I ingat you bawa pembantu rumah you keluar makan tadi.."Narleesa berkata.
"Kau tak ada hak nak kata Farina macam tu..jangan berlagak macam kau tu bagus sangat.."balas Fikhri.
"I memang bagus pun..dari dia ni..kolot..baju apa dia pakai tu?Macam kain buruk..tak ada kelas langsung.."Narleesa membuat muka.
Farina menahan air matanya dari jatuh.
"Kau jangan melampau Leesa..baik kau berambus dari sini.."kata Fikhri.
"Whoa rilex..I memang nak pergi dari sini pun..tak nak lah makan dekat sini..ada pengemis..jijiklah.."Narleesa berkata lalu berlalu dari situ.
Fikhri memandang Farina yang menunduk dari tadi.
"Tak payah ambil hati sangat dengan dia..perempuan tu gila.."kata Fikhri.
Farina memandang Fikhri lalu tersenyum kelat.
"Jangan risau ya sayang..saya akan pastikan dia tak kacau awak lagi.."Fikhri berkata sekali lagi.
Farina hanya mendiamkan diri.Dia tersenyum kecil dan mengangguk.
***********************************
Sorry guys!Ahahah so enjoy!Bye 💕
YOU ARE READING
En.Husband Mr.Poyo
General FictionMengisahkan Tengku Najmi Rafiqin dan Nur Delisha Damia yang baru berkahwin.Mereka merupakan pasangan suami isteri yang pelik tetapi sweet.Kadang-kadang suka bergaduh dan kadang-kadang suka bergurau. "Weh Fiq..aku rasa kan..kau patut makan ubat lah...