„Ty tak skvěle tančíš, Joffrey," usmála se Sansa na svého snoubence, když spolu vířili po tanečním parketě.
Joffrey ji sice vyzval k tanci tak, jak chtěla, ale choval se odtažitě. Vůbec na ni nemluvil a ani jednou se neusmál. Dokonce i rolničky na jeho saku jako by zvonily tišeji než předtím.
Musí si ho nějak usmířit.
„S lepším tanečníkem jsem nikdy v životě netančila," pokračovala a mluvila pravdu. Malý Tommen ani nikdo z barbarů z domova na severu se nedokázal pohybovat s takovou ladností jako Joffrey. Krásný a úžasný Joffrey! Ale ať Sansa říkala, co chtěla, její snoubenec se stále choval tak chladně. „Tančíš tak mužně," vypadlo z ní, když už byla zoufalá, a překvapilo ji, když to zabralo. Joffrey se usmál a jeho hruď se dmula.
„Jako pravý muž," dodal.
„Ano!" vydechla Sansa nadšeně.
„Muž by měl umět tančit. Je známo, že ten, kdo umí tančit, je mnohem lepším pistolníkem než ten, kdo to neumí," pohodil hlavou starostův syn a Sansa rychle přikývla. O ničem takovém sice nikdy neslyšela, ale musí to být pravda, když to říká Joffrey. „Můj pes tomu nevěří," pokračoval blonďatý chlapec a jeho oči se upíraly k baru. „ale on není tak dobrý pistolník jako já."
„Není," souhlasila dívka a také se podívala tím směrem. Na baru stála prázdná lahev od whisky a sklenka byla rozbitá na zemi. Sandor McClegane toho vypil příliš a během večera upadl do opileckého spánku. Bylo divem, že se vůbec udržel na barové stoličce. „On nemůže být lepším pistolníkem než ty," nakrčila znechuceně nos Sansa. McClegane byl tak děsivý a Joffrey tak krásný. Byli jako padouch a hrdina z románů a dívka románů přečetla dost na to, aby věděla, že hrdina je vždycky lepší pistolník než padouch. „Nikdo není lepší pistolník než ty," usmála se, ale Joffrey se ni pátravě podíval. Nebyl si jistý, zda to myslí vážně, nebo se mu vysmívá.
„Klidně se ho zeptej, jestli mi nevěříš," kroutil se a rolničky zvonily.
„Já, ne, chci říct ano..." zakoktala Sansa. Představa, že by se měla na něco ptát toho ošklivého muže, ji vyděsila. Ale její snoubenec se zdál s odpovědí nespokojen, svraštil obočí a nehledě na to, že tanec ještě neskončil, jal se táhnout dívku směrem k baru. Zastavili se hned vedle opilce, který nikým nerušen spal s hlavou položenou na barové desce. Sansa znepokojeně tiskla Joffreyho ruku. Její snoubenec je tak odvážný, ale ona má takový strach!
„Pse," dal ruku v bok Joffrey, ale opilý pistolník spal klidně dál.
„Pojďme pryč, já ti přece věřím," prosila Sansa šeptem, aby hromotluka náhodou neprobudila, ale starostův syn jako by ji neslyšel.
„Pse!" zopakoval hlasitěji, ale McClegane stále nic. Joffrey ho popadl za paži a začal jím lomcovat. McClegane sebou prudce trhl a málem spadl z barové stoličky. Na poslední chvíli se rukou zachytil o bar, a pak si s nespokojeným mručením urovnal klobouk, který měl nakřivo. Vystrašená Sansa se přitiskla blíž ke svému odvážnému snoubenci. Opilec zamžoural očima a vzal do ruky prázdnou lahev od whisky.
ČTEŠ
Game of Colts
FanficJaká by byla Hra o trůny, kdyby se odehrávala na divokém západě? Westernová fan fikce proložená ilustracemi z mé ruky. Vhodné i pro neznalce Hry o trůny.