♡3♡

866 140 51
                                    

Seok Jin life..

Seok Jin memandu keretanya menghala ke Seoul Hospital.

Kira kira setengah jam kemudian dia sampai di hospital tersebut.

Waktu melawat pesakit di hospital tersebut menyebabkan sedikit kesesakan kerana pelawat mahu melawat ahli keluarga dan kenalan yang dimasukkan ke hospital tersebut.

Seok Jin melihat ada seorang ahjushhi yang teragak agak untuk melintas jalan tersebut.

Seok Jin membuka seatbeltnya. Dia membuka pintu keretanya dan bergegas untuk menolong ahjusshi tersebut.

Dia menuntun ahjusshi itu menyeberangi jalan.

Ji Hyo life.

Ji hyo memandu keretanya ke Seoul Hospital apabila mendapat tahu bahawa tunangnya..

Oppsssie!! Bekas tunangnya iaitu Pak Cik Kuda dimasukkan ke hospital kerana cubaan memotong nadi nyawa di pergelangan tangannya dengan Chopstick ramen Samyang Rm8:50 termasuk GST uncle Najib kepala shine bright like a diamond.



🌚🌚🌚🌚🌚

Ya Ara tahu Ara buat lawak kingzir. Amarilah berhuha dengan Ara.

Krikkk krikkk kuakkkkk

Namun kereta Ji Hyo terhenti apabila ada kereta di hadapannya berhenti.

Seorang namja yang tingginya sedikit daripada Ara, berbahu lebar selebar jalan raya Plus dan memakai baju pinkeu ala ala Suamiku Mr Kurita sedang keluar dari keretanya dan membantu seorang ahjusshi melintas jalan raya.

" Aduh mak aku jingga! Nak tolong pun agak agak lahh. Janganlah berhentikan kereta kat tengah jalan ni. Aku dah lah lambat nak tengok drama Adikku Buntit kat tv 3." Ji Hyo merengus marah. Dia membunyikan hon berulang kali supaya namja itu mempercepatkan amal baktinya itu.

Namja itu cepat cepat melangkah kearah keretanya kembali dan sempat membungkukkan tubuhnya ( alah yang bow wow wow tuhhh) kearah kereta Ji Hyo tanda minta maaf.

Ji Hyo hanya merengus.

Back to Seok Jin life

Seok Jin memarkirkan keretanya ke parkir kereta perkarangan hospital.

Dia keluar dan membawa keluar kek buatannya sendiri untuk melawat adik Sandeul iaitu Sunmi.

Dia masuk kedalam hospital tersebut dan menekan butang lift untuk naik ke tingkat 8.
Tiba tiba ada seorang yeoja yang elegen berdiri di sampingnya.

Kting!!!

Pintu lift dibuka. Namun ramai orang berada dalam lift tersebut. Jin masuk diikuti yeoja yang bernama Song Ji Hyo.

Namun pintu lift tidak tertutup kerana lebih muatan.

Namun Ji Hyo yang masuk paling last tidak berganjak.

Orang ramai melihatnya dengan pandangan *kau-kena-keluar-lah*. Namun Ji Hyo hanya membatu seperti air batu campur uncle Muthu.

Seok Jin beralah. Dia keluar dari lift tersebut dan menekan pintu lift di sebelah.

Skip...

Song Ji Hyo sampai di tingkat 8. Dia melangkah keluar mencari bilik Pak cik Kuda..


Akhirnya dia jumpa bilik tersebut.

Dia terus menerjah masuk namun dia sempat melihat adegan yang sungguh meloyakan dimana Pak cik kuda sedang makan sambil duduk mengangkang di atas katil.

Song Ji hyo berdehem.

Dia masuk dengan muka masam.

" Why you call I ni." Ji hyo menayangkan muka bosannya.

" Chagiya. Oppa mintak maaf dari hujung bulu hidung oppa sehingga bulu kaki oppa! Mianhae chagiya." Hoseok meminta maaf sambil menayangkan muka kudanya.

Jangan kecam ara panggil hoseok oppa pak cik kuda sebab ara sukakan pak cik hoseok dan memanggilnya pak cik kuda.

" Dah dahlah tu Jung Hoseok. We are over. I dah takde perasaan kat you lagi. You boleh teruskan hubungan dengan perempuan yang U suka." Ji Hyo mengetap bibir menahan marah.

" Tapi I masih sayangkan U!" Jung hOseok cuba meraih tangan Ji Hyo.

" you tak faham bahasa Seoul ke? Nak suruh I cakap bahasa Telegu pula? Our relationship is over! I datang pun sebab nak serahkan kunci pangsapuri you. Bye. I gtg!" Ji hyo meletakkan kunci dan meluru keluar.

Jung Hoseok menjerit memanggil nama Ji Hyo namun Ji Hyo hanya berlalu pergi.

Skip...

Seok Jin masuk ke bilik pesakit yang bernama SunMi.

Dia tersenyum kepada Sunmi yang leka membaca majalah.

" Eo? Oppa!" Sunmi terjerit kesukaan. Seok Jin tersenyum melihat Sunmi.

Dia meletakkan kek di atas meja.

Dia mula mengeluarkan stickn notenya dan mula menulis.

" " adalah perbualan manakala

《 》 adalah Jin menulis pada stickn notenya.

" Oppa sihat? " Tanya Sunmi.

《 oppa sihat. Sunmi dah okay?》 Jin menulis.

" Sihat. Tak sabar nak balik rumah." Sunmi tersengih.

《 makan ubat. Nanti boleh cepat balik.》

" Ala. Ubat pahit la oppa." Sunmi merengek.

《 Sumni kena makan. Kalau tak macam mana nak sembuh? Oh ya sandeul taj boleh datang sebab dia busy.》

" Sandeul Oppa selalu sibuk."

《 Sandeul sibuk sebab dia cari rezeki untuk Sunmi.》

" Nae.nae. oppa bawak apa tu?"

《 kek. Makan la. Sunmi, oppa kena balik sebab oppa nak siapkan tempahan.》

" Ala kejapnya. Arasoe oppa"

《 annyeong sunmi sshi.》

" Annyeong oppa."

Seok jin keluar dari bilik tersebut. Dia bergerak ke arah lift.

Namun tiba tiba ada yeoja merempuhnya.

Dia hampir terjatuh namun dia sempat menyeimbangkan badannya.

" Hoi buta ker? " Yeoja itu menjerkah.

Seok Jin menunduk meminta maaf walaupun bukan dia yang salah.

Yeoja itu hanya berlalu dan berjalan menghentakkan heelnya.


Yupp. Yeoja itu Song Ji Hyo.

Hohoho.. jodoh mereka kuatkan??? Fufufu..


Tbc...

Vote and comment..






[OG] Suamiku Mr BisuWhere stories live. Discover now