Flashback
" Ta.. tapi.. aku rasa bersalah. Aku hampir buat kau mati.. ak..aku hikk hikk tak tau nak buat apa kalau kau mati sebab selamatkan aku.. aku.. aku memang hati kering." Ji Hyo menangis kerana rasa bersalah terhadap Jin. Air mata mengalir laju di pipinya.
Jin yang mulanya teragak agak namun memberanikan diri mengusap air mata Ji Hyo. Ji hyo berhenti menangis. Dia terkedu. Jin tersenyum. Dia mencapai stickn notenya.
《 Saya tak apa apa. Cik berhentilah menangis.》
" Ta..tapi aku rasa bersalah. Aku sanggup lakukan apa saja untuk tebus kesalahan aku." Ji Hyo mengenggam tangan Jin.《 Kalau macam tu sudikah Cik Ji Hyo keluar dinner dengan saya?》 Muka Jin memerah apabila dia menyerahkan stickn note kepada Ji Hyo.
" Bw..bwo?" Ji Hyo blank seketika. Jin menyorokkan mukanya dibawah selimut.
" Nde. Aku setuju. Yang kau malu sangat ni dah kenapa?" Ji Hyo menarik narik selimut Jin. Padahal mukanya juga agak merah.
Perlahan lahan Jin menjegulkan kepalanya. Aksi Jin yang comel menyebabkan hati Ji Hyo sedikit terusik namun cepat cepat dia menidakkannya.
" Ani Ji Hyo. Kau tak boleh jatuh cinta untuk kali kedua. Cukuplah Hoseok dah lukakan hati kau. " Ji Hyo mengenggam tangannya kuat.
" Baiklah apa apa nanti call aku. Aku dah lewat nk masuk office. Bye." Ji Hyo cepat cepat berlalu dari ward tersebut.
SkipHari yang ditunggu telah tiba. Jin yang sedang sibuk menghias meja makan malamya. Jin meletakkan Bunga lily breath yang diletakkan didalam pasu keatas meja. Jin tersenyum apabila melihat hasil kerjanya.
" Amboi,, senyum lain macam nampak. Gembira sangat chingu aku ni." Sandeul menepuk bahu Jin. Jin hanya menggaru kepalanya yang tak gatal. Mukanya agak memerah.
《 Aku berdebar laaa. Ottokae?》 Jin membuat muka nervous.
" Alaaa cool la. Setakat dinner je relax la. " Sandeul memeluk bahu Jin. Jin kemudian terus menulis.
《 Tapi aku tetap nervous. Kalau aku batalkan macam mana? 》 Jin memandang muka Samdeul. Dia cuba melangkah pergi namun ditahan oleh Sandeul.
"Chakkaman. Kau ni. Kau kan suka kat dia. Ni la peluang kau nak rapat dengan dia. Stay cool la. Yeoja ni macam kerak nasi tau. Lama lama kau siram dia akan lembut tau. Aku sokong kau! Fighting!" Sandeul memberi kata semangat pada Jin.
《 Gomawo Sandeul ahh. Aku terhutang banyak dengan kau.》
" Gwenchana. Kita kan kawan?" Sandeul tersenyum.
Skip
Ji Hyo sampai di tempat temu janjinya. Dia melirik jam di tangan.
" Ermm aku lewat 2 minit. Baik aku cepat." Ji hyo mengambil tas tangannya dan keluar dari keretanya. Setelah mengunci keretanya Ji Hyo bergerak menuju ke destinasinnya. Namun terlebih dulu Hyo sempat melirik akan pantulan badannya pada cermin keretanya.
Hyo memilih untuk memakai blouse berwarna pastel dan mengenakan long skirt berwarna hitam nampak ringkas namun cantik dengan dipasangkan dengan sandal yang beraksesorikan permata.
Ji Hyo membuka pintu cafe tersebut. Matanya meliar mencari kelibat orang yang dia patut jumpa malam itu. Dia hairan apabila melihat suasana cafe yang malap dan tidak mempunyai pengunjung lain. Namun cahaya lilin atomaterapi dan lampu chandelier sedikit memberikan pencahayaan yang romantis sedikit memberi Ji Hyo perasaan yang teruja?
Dia kemudian ternampak susuk tubuh Jin. Dia mendekati Jin yang memakai baju kemeja putih dan seluar slack hitam. Jin tersenyum kepada Ji Hyo. Jin memberi isyarat supaya Ji Hyo mengikutnya.
Jin membawa Ji Hyo ke meja yang siap dihias cantik. Ji hyo terpaku. Dengan meja yang dihias dengan kelopak bunga mawar , Lilin aromaterapi yang berbau haruman mawar dan juga bunga kesukaannya iaitu Lily breath yang disusun didalam pasu kristal. Makan malam tersebut seolah olah meraikan pasangan kekasih.
Jin menarik kerusi untuk Ji Hyo. Ji Hyo duduk . Mulutnya masih diam. Namun matanya menjelaskan bahawa dia menyukai dinner tersebut.
Jin tersenyum malu dan dia berlalu ke dapur. Sekembalinya dari dapur dia menantang sedulang makanan. Dia mula menghidangkan makanan tersebut.
Shepard pie untuk dirinya dan lasagna beef with peperoni untuk Ji Hyo untuk main course malam itu. Kemudian mushroom soup sebagai pembuka dan stawberry triffe sebagai pencuci mulut. Ji hyo yang merupakan penggemar makanan western tersenyum apabila lasagna beef nampak menyelerakan .
《 Jemput makan Ji hyo sshi.》 Jin memandang Ji hyo yang baginya nampak cantik dan anggun malam itu.
" Nde. Kau pun makan la " Ji Hyo mengambil sudu dan mula menyudu sedikit lasagna yang masih meruap. Ji hyo terdiam apabila makanan tersebut masuk kedalam mulutnya. Jin menanti dengan penuh debar.
"Mashita!!! Ni lasagna paling sedap aku pernah makan! Kau beli kat mana?" Tanya Ji Hyo.
《 Saya buat sendiri.》 Jin menggaru belakang tengkuknya
" Aishh seolmaaa. Betul ke ni? Macam tak percaya je . " Ji Hyo menyuap lasagna kedalam mulutnya. Jin hanya tersenyum apabila Ji Hyo tidak mempercayainya.
Selesai makan, Jin menemani Ji Hyo ke keretanya. Ji hyo berpaling menghadap Jin.
" Thanks for dinner and sorry sikap aku sebelum ni. Aku harap kau sudi maafkan aku." Ji hyo menghulurkan tangannya.
Jin menyambut huluran tangan Ji Hyo. Dia tersenyum. Ji hyo kemudian masuk kedalam keretanya. Dia kemudian berlalu meninggalkan Jin.
Jin kemudian masuk kedalam cafe namun dia menghentikan langkahnya apabila terasa ada yang mengikuti pergerakannya. Dia berpaling. Namun tiada siapa siapa. Dia terus masuk kedalam cafe.
Tbc
YOU ARE READING
[OG] Suamiku Mr Bisu
FanfictionBila seorang gadis yang jelita, berkarier namun angkuh dan sombong bertemu dengan si pembuat kek yang bisu di sebuah cafe. Kemudian takdir seolah menguji gadis itu apabila dia terperangkap dalam rumah namja itu? Dan lelaki itu bukan seperti yang di...