♡8♡

583 113 15
                                    

Jin membuka matanya perlahan. Dia memerhatikan keadaan sekeliling. Dia memegang perutnya yang berbalut. Terasa perih. Mungkin disebabkan kesan jahitan akibat ditikam tempoh hari.

" Syukur aku masih selamat. Tapi yeoja tu selamat ke? Kesian kat dia. Harap dia selamat." Jin berbicara dalam hati. Dia cuba meraih botol air diatas meja bersebelahan namun pergerakannya agak terbatas.

Krekk

Pintu bilik dibuka dari luar. Muncul sahabat Jin iaitu Sandeul dan Sunmi. Jin tersenyum. Mereka menghampiri Jin yang terlantar di hospital. Akibat tindakan Jin yang cuba menyelamatkan Ji Hyo daripada dirompak.

" Hai Jin. Kau macam mana? Okay? " Tanya Sandeul. Bekas mangkuk tingkat diletakkan diatas meja.

《 Aku okay.》 Jin mencapai stickn note Pinknya dan mula menulis.

" Sunmi takut tau tak bila Sandeul oppa cakap yang oppa kena tikam. Mujur oppa tak apa apa. " Sunmi menggerakkan kerusi rodanya dekat dengan katil Jin.

《 Gwenchana.  Oppa okay. Sunmi tak perlu bimbang.》 Jin tersenyum

" Oppa! Sunmi ada buatkan bubur untuk oppa! Oppa nak Sunmi suap?" Tanya Sunmi teruja.

" Ehh yang kau lebih sangat kenapa ni saeng? Jin luka kat perut bukan kat tangan. Nak suap suap pulak." Sandeul menyekeh kepala Sunmi perlahan manakala Sunmi membuat muka. Jin hanya tersenyum melihat telatah dua adik beradik tiri tersebut.

《 Sandeul, ada perkara yang aku nak cakap dengan kau.》 Jin memandang wajah Sandeul.

" Bwo? Sunmi ahh keluar jap boleh? Oppa ada benda nak bincang dengan Jin. " Sandeul memandang Sunmi.

" Urmm arra. Dah siap cakap panggil Sunmi tau." Sunmi menggerakkan kerusi rodanya dan berlalu dari situ.

" Hah. Kau nak cakap apa?" Tanya Sandeul cepat cepat.

《 macam mana dengan yeoja dengan aku haritu ?》 Jin menulis dan  menyerahkan kepada stickn note tersebut pada Sandeul.

" Yeoja tu? Huh. Dia blah macam tu je lepas kau selamatkan dia. Mujur aku nampak kejadian tu dan cepat cepat bawak kau pergi hospital. Tak patut betul dia buat kau macam tu. Dahlah haritu dia pergi tengking kau depan orang ramai lam cafe aritu." Sandeul meluahkan ketidakpuasan hatinya.

《 Takpe. Dia mesti takut sebab tu lari. Sandeul, aku rasa aku dah jatuh hati. 》 Jin memandang Sandeul.

" What? Dengan sape? Jangan cakap kau suka kat yeoja tu? " sandeul membuntangkan matanya. Jin kemudian mengangguk kecil.

" Yahh. Kau ni. Nak pilih orang yang kau jatuh cinta pun agak agak la. Dengan perempuan hati kering tu jugak kau sangkut. " Sandeul menepuk dahinya berulang kali namun hanya dibalas senyuman malu malu Jin.

《 Boleh tak kau simpan rahsia ni. Jangan bagitahu Sunmi?"》 jin menulis lagi.

" Ermm kau tau kan Sunmi ada hati dekat kau? Kau langsung ke tak ada perasaan dekat Sunmi?" Tanya Sandeul.

《 Aku sayang dia hanya sebagai seorang dongsaeng aku. Tak lebih tak kurang. 》

Sandeul menepuk bahu Jin. " Nde nde. Aku akan simpan rahsia ni. Aku doakan yang terbaik buat kau bro. "

《 Gomawo chingu ah》

Skip

Jin membelek majalah masakan yang disediakan Sandeul. Dia masih ditahan dalam wad kerana lukanya perlu dicuci setiap hari.

Jin berpaling kearah pintu bilik wardnya apabila pintu tersebut diketuk. Pintu bilik tersebut dibuka dan seorang yeoja masuk kedalam bilik tersebut.

Yeoja yang memakai dress merah sehingga paras lutut  dan rambutnya yang disanggul  dengan rapi menghampiri Jin dengan kekok.

Jin tersenyum. Mengalukan kehadiran yeoja itu. Yang sekian lama ditunggu kedatangannya.

" Er.. Kau okay?" Tanya yeoja itu. Yang lebih dikenali sebagai Ji Hyo.

《 Saya okay. 》 Jin membalas dengan secarik senyuman.

" A..aku nak ucap terima kasih sekaligus meminta maaf. Terima kasih sebab kau dah selamatkan aku dan maaf sebab lari tinggalkan kau masa kau kena tikam haritu." Ji Hyo menundukkan wajahnya.

《 Gwenchana. Saya tak apa apa.》 Jin menulis kembali di atas stickn notenya.

" Aku akan bayar ganto rugi. Cakap berapa
Aku akan beri kau cek. " Ji Hyo lantas ingin mengeluarkan buku ceknya dari begnya namun ditahan oleh Jin.

《 Saya tak perlu ganti rugi. Saya ikhlas tolong Cik Ji Hyo. 》

" Ta.. tapi.. aku rasa bersalah. Aku hampir buat kau mati.. ak..aku hikk hikk tak tau nak buat apa kalau kau mati sebab selamatkan aku.. aku.. aku memang hati kering." Ji Hyo menangis kerana rasa bersalah terhadap Jin. Air mata mengalir laju di pipinya.

Jin yang mulanya teragak agak namun memberanikan diri mengusap air mata Ji Hyo. Ji hyo berhenti menangis. Dia terkedu. Jin tersenyum. Dia mencapai stickn notenya.

《 Saya tak apa apa. Cik berhentilah menangis.》
" Ta..tapi aku rasa bersalah. Aku sanggup lakukan apa saja untuk tebus kesalahan aku." Ji Hyo mengenggam tangan Jin.

《 Kalau macam tu sudikah Cik Ji Hyo......









Tbc

Sorry for late updating dear.
Okay or Ko?
Please comment and vote my story and follow me.

Tengs. Lots of love from Ara The Lara♡

[OG] Suamiku Mr BisuWhere stories live. Discover now