Ji Hyo yang berada di pejabatnya seperti biasa tekun melakukan pekerjaannya. Akhir akhir ni dia semakin bekerja keras kerana syarikat milik appanya menerima projek yang banyak. Disebabkan itulah Ji hyo sibuk sehingga pulang lewat malam.
Ketika dia sedang menyusun proposal yang baru dia siapkan pintu biliknya diketuk. Ji Hyo melirik pintu tersebut.
" Come in." Ji Hyo memberi kebenaran.
" Ji Hyo.... Bamie rindu kau!" Bambam yang merupakan kawan baik Ji Hyo meluru masuk. Ji Hyo hanya mampu menggelengkan kepalanya.
" Kau nak apa kacau aku?aku busy la wei." Ji Hyo mengurut pelipisnya. Bambam mencebik. Kononnya terasa hati dengan Ji Hyo
" Kau ni aku nak lawat kawan aku pun tak boleh ke? Isshh. Wei asal muka kau ketat sangat kau ada masalah ke?" Bambam menunjukkan riak prihatin
" Ani. Aku cuma letih sikit. Projek masuk no stop. Nak taknak aku kena buatkan yang terbaik untul syarikat ni." Ji Hyo merebahkan kepalanya diatas kerusi.
" Kau ni pun satu. Jangan la kuat sangat bekerja. Sometime kau kena rehat juga tau. Ambik cuti pergi travel ke. Ni terperuk dalam pejabat 24/7 jam." Bambam berleter.
" Kalau aku cuti siapa nak uruskan syarikat? Oppa aku uruskan syarikat di China. Hanya aku je yang ada nak uruskan syarikat ni." Ji Hyo membalas lemah.
" ye lah yelah. Aku give up. " Bambam menyilangkan tangannya.
" Btw Bambam aku nak tanya something. Kau dengar elok elok eh?" Ji Hyo memandang wajah Bambam.
"Mwo. Cakap je la." Bambam bermain dengan kukunya.
"Macam mana kalau aku jatuh cinta untuk kali kedua?" Ji hyo tersengih kekok.
"La tu je ke. Kau jatuh... wait!! What the...??? Jinjja?? Jeongmal??" Mata Bambam terbeliak. Dia terbangun dari kerusi akibat terlalu terkejut. Manakala Ji Hyo hanya mampu membuat muka toya melihat reaksi Bambam yang berlebihan.
" Nde. Kau ni. Jangan la terkejut beruk sangat. Salah ke? " Ji Hyo menyilangkan kakinya. Cawan yang berisi kopi pekat dibawa ke mulutnya. Air kopi dihirup sedikit. Pahit tapi sedap.
"Who? Namja mana yang bertuah dapat memiliki hati chingu aku ni? Happynya aku. Rasa nak buat pulut kuning pula." Bambam mula merepek.
" Kau mengarut pe ni pulut kuning bagai. Dengan siapa biarlah rahsia dulu. Nanti aku bagitahu kau. Tapi kan.. Aku.. masih tak dapat lupakan Hoseok. Kau tau kan dia kekasih pertama aku?" Ji Hyo memandang sayu ke luar.
Bbammm
Ji Hyo terkejut apabila Bambam menepuk mejanya kuat.
" Auchh. Sakitnya. Keras jugak meja ni. Wait berbalik pada topik asal. Kau cakap apa? Kau rindukan dia? Wehh kau sedar tak dia curang dengan kau? Si kuda gila tu tak layak untuk kau. Lupakan dia Ji Hyo ahh. Ni demi kebaikan kau juga. Forget him and find a true love." Bambam memegang lembut tangan Ji Hyo.
" Ermm molla. Aku pun tak tau dengan hati aku. Tengoklah. Biar masa yang menentukannya. Oh ya. Bamiee ahhh... boleh tak kau teman aku kat family gathering keluarga aku? Hari Khamis ni. Jebal. Aku dah tak tau nak ajak sape lagi kalau bukan kau." Ji Hyo tersengih menyebabkan hati Bambam mencair.
" Nde. Ne. Aku pergi. Tu la. Cari namchin taknak. Ajak aku pula. Aku pula jadi mangsa. Baru ingat nak shopping dengan Mark Hyung." Bambam mrncebik. Ji Hyo menggaru telinganya
" Alah kau ni. Nanti aku belanja beg baru Gucci musim panas. Boleh la.. ye ye ye.??" Ji Hyo memujuk Bambam.
" Arasoe. Demi chingu aku ni. Aku sanggup buat apa saja." Bambam tersenyum.
Skip
Seorang yeoja yang sedang membelek buku menu di sebuah cafe. Setelah melihat menu yang terdapat di buku tersebut, dia memangil pelayan di cafe tersebut.
" Yes. Agasshi nak pesan apa? " Pelayan tersebut memegang buku dan pen.
" Ermm Spagetti oglio olio, watermelon juice and one slice dark chocolate. Thats all. Btw, chef mat sini yang nama dia Jin ada tak? "Tanya Ji Hyo setelah menyerahkan buku tersebut.
" ohh Jin Hyung. Dia tak ada. Dia keluar dengan dongsaeng pemilik cafe ni, Sunmi." Pelayan tersebut meminta diri.
"Sunmi? Yeoja. Ahh nde. Thats all." Ji Hyo tersenyum nipis.
ketika dia sedang bermain telefonnya, pintu cafe terbuka. Dia lantas menoleh. Ji Hyo mengerutkan dahinya apabila melihat orang yang dia kenali.
Jin dan seorang yeoja yang cantik duduk diatas kerusi roda.
Mata mereka bertentangan. Jin melemparkan senyuman. Ji hyo hanya diam. Otaknya cuba memproses apa yang berlaku.
Dia kemudian sedar.
Ji Hyo membalas senyuman Jin. Senyuman yang terluka.
" Seolma yeoja tu yeochin dia?" Ji Hyo.
YOU ARE READING
[OG] Suamiku Mr Bisu
FanfictionBila seorang gadis yang jelita, berkarier namun angkuh dan sombong bertemu dengan si pembuat kek yang bisu di sebuah cafe. Kemudian takdir seolah menguji gadis itu apabila dia terperangkap dalam rumah namja itu? Dan lelaki itu bukan seperti yang di...