Belum sempat Ara nak beredar dari situ dia lihat ada seorang lelaki yang juga memakai suit hitam dan berkemaja merah menghampiri Jin. Ji Hyo cuba mendekatkan dirinya. Sekali lagi dia terkejut apabila dia lihat seseorang yang dia kenal.
Orang yang pernah menjadi cinta pertamanya. Dan orang tersebut jugalah yang menjadi pemusnah pada cinta pertamanya.
JUNG HOSEOK.
Jin dan Hoseok berjabat tangannya. Kelihatan seperti Hoseok bercakap sesuatu kepada Jin dan Jin hanya mengangguk.
Ye la takkan la Jin nak balas balik. Dia kan bisu.
La sangat. 😊😊😊😊
Mereka kemudian masuk kedalam lift menyebabkan Ara tak dapat mendengar perbualan mereka. Selepas pintu lift tertutup, Ji Hyo terus keluar. Dia melihat lift tersebut menuju ke tingkat berapa. Setelah memastikannya, dia terus menekan no di lift yang lain.
Ji hyo keluar dengan berhati hati. Dia tidak mahu Hoseok, Jin mahupun sesiapa melihat dia. Dia akhirnya melihat sebuah pintu suite yang agak renggang. Ji hyo mengintai disebalik pintu tersebut.
Dia lihat Jin dan Hoseok duduk dan memegang gelas yang berisi champhange. Mereka kelihatan gembira seolah olah baru sahaja mendapat projek besar.
Hoseok kemudian bersuara selepas dia meneguk sedikit champhange.
" So bila kita nak kuasai syarikat dia?" Hoseok meletakkan gelas yang berkaki panjang dihadapannya. Jin diam.Dia seolah olah berfikir panjang. Dia kemudian tersenyum. Tapi kali ni bukan senyuman manis melainkan senyuman sinis semata mata.
Dia kemudian mengangkat jari telunjuknya.
" Satu apa? Satu tahun? Satu bulan? 1 minggu? Atau heh 1 hari lagi?" Hoseok smirk.
" Kita nak buat apa dengan anak perempuan mereka? Bakar? Bunuh, rogol atau jadikan kambing hitam kita?" Hoseok mengusap perlahan kumisnya.
Jin senyum.
" Song Ji Hyo dia tak tahu siapa lawan dia. Heh. Dia akan jatuh dalam genggaman a---" Ji Hyi menekup mulutnya. Dia menggigil ketakutan.
" Kambing hitam, rogol, bunuh dan bakar. Tu nasib perempuan ni." Keluar ayat yang sadis ini dari suara lelaki. Dan pemiliknya tak lain tak bukan
Kim Seok Jin.
Ara membuntangkan matanya. Jin boleh bercakap? Dan dia akan jadi mangsa mereka? Tapi kenapa?
Ji hyo mengundurkan langkahnya. Namun dia tersilap langkah apabila dia melanggar pasu bunga menyebabkan tercetusnya bunyi bising.
Hoseok dan Jin berpaling ke belakang. Mereka kemudian bangun dan mencapai pistol di pinggang mereka.
Bang!!
Tembakan dilepaskan.
Ji Hyo lari. Dia menuju ke tangga kecemasan dan lari sekuat hatinya.
Dia kemudian bersembunyi dibalik kotak. Dia menahan nafasnya. Dia mendengar derapan kaki. Dia cuba mengecilkan dirinya. Berharap tidak ditangkap.
Kira kira 15 minit apabila dirasakan keadaan tidak lagi tegang, dia keluar dari persembunyian. Dia terus masuk kedalam lift dan berjumpa dengan keluarganya.
Skip
Ji Hyo bangun dari tidur. Dia menguap kecil. Dia kemudian termenung apabila mengingatkan perkara semalam. Dia mahu menceritakan pada keluarganya namun dia belum bersedia.
Ji Hyo turun dari katil. Dia kemudian melangkah masuk kedalam bathroom.
Selepas puas berendam dalam bath tub, Ji Hyo keluar. Dia membuka almari dan mencapai gaun putih paras lutut. Dia kemudian bersiap siap.
Bang!!
Bang!!
Ji Hyo terperanjat apabila mendengar bunyi tembakan. Dia kemudian keluar dari biliknya apabila mendengar jeritan maknya.
Ji Hyo terperanjat apabila melihat abangnya, Joongki sudah terkapar lesu diatas lantai. Baju pada bahagian dadanya basah. Basah dengan darah.
" Mak! Ayah!! Apa yang terjadi? " Ji Hyo memeluk maknya.
Terdapat beberapa orang lelaki bertopeng dengan lengkap bersenjata diruang tamu mereka.
"Kau nak apa ? Kenapa kau bunuh abang aku. Kenapa?" Ji Hyo menangis.
Klik
Bunyi picu ditarik menarik perhatian Ji Hyo. Dia melihat kearah sumber bunyi tersebut. Dia terkejut
Jin tersenyum sambil mengacukan pistol gclock a67 kearah mereka sekeluarga.
" J...jin??" Ji Hyo terkedu.
Bang !!
Bang!!
Bang!!
Tiga tembakan dilepaskan. Tepat mengena pada dada mak ayah Ji Hyo. Darah bersemburan mengena muka Ji hyo.
" Tidakkk!!! Mak ayah!!!!" Ji Hyo memeluk mak ayahnya yang dah jadi mayat.
Jin menghampiri Ji Hyo.
" Welcome to the hell." Jin mengacukan pistol dikepala Ji hyo.
Bang!!
Tbc
TBH I LOVE PLOT TWIST. AHAHAHA. WHATBDO U THINK GUYS??
YOU ARE READING
[OG] Suamiku Mr Bisu
FanfictionBila seorang gadis yang jelita, berkarier namun angkuh dan sombong bertemu dengan si pembuat kek yang bisu di sebuah cafe. Kemudian takdir seolah menguji gadis itu apabila dia terperangkap dalam rumah namja itu? Dan lelaki itu bukan seperti yang di...