Ji Hyo yang melihat Jin dan Sunmi merasa sedikit kecewa. Sangkanya Jin tidak mempunyai yeochin namun apabila melihat Jin dan yeoja tersebut dia sedikit terkilan dan sedih Jin yang ternampak Ji Hyo terus menguntumkan senyuman. Dia menulis sesuatu diatas stickn notenya dan menyerahkan kepada Sunmi. Sunmi membaca. Dia kemudian mengangguk dan masuk ke pejabat oppanya.
Ji Hyo yang tenggelam dalam lamunan tidak menyedari kehadiran Jin. Jin yang sampai di meja Ji hyo tersenyum kepada Ji hyo namun dia mengerutkan dahinya apabila Ji Hyo seolah olah tidak perasan akan kehadirannya. Jin mengetuk meja perlahan lahan supaya Ji Hyo melihatnya. Akhirnya Ji Hyo tersedar. Mukanya memerah apabila Jin berada dihadapannya.
" Kau buat apa kat sini?" Tanya Ji Hyo. Dia membetulkan posisi duduknya.
《 ni kan tempat kerja saya. Saya datang nak bekerja la.》 Jin menulis. Ji Hyo tersengih apabila ditangkap memberi soalan bodoh.
" Ohh. Kau dah lama kerja kat sini?" Tanya Ji Hyo. Jin mengangguk dan menunjuk tiga jarinya.
" Tiga tahun? Uishh lamanya. Asal kau tak kerja ne kat lain. Ke kau tak belajar tinggi tinggi so kau hanya mampu kerja kat sini?" Tanya Ji Hyo agak sinis. Jin yang mendengar hanya diam dan tersenyum dia kemudian menulis sesuatu diatas stickn notenya.
《 Saya nak masuk dapur. Rasanya ada lagi kek yang saya buat. Nanti saya bagi Ji Hyo rasa.》
" Okay. Aku tunggu ." Ji Hyo mengeluarkan telefonnya dan terus menyelesaikan kerjanya yang tertunggak.
Tak lama selepas itu Jin keluar dengan memegang satu dulang. Ji hyo menutup telefonnya. Jin duduk dan meletakkan dulang tersebut. Dia mula menyusun makanan tersebut diatas meja dan memberi isyarat supaya ji Hyo makan.
Ji Hyo mengambil sudu dan mula makan. Sesekali dia mengerling pada Jin yang juga sedang makan. Dia suka melihat Jin yang kelihatan agak tertib dan sopan. Semasa dia leka memerhati Jin dia tidak tersedar dia termakan lada. Ji Hyo mula merasakan lidahnya pijar.
" Pe..pedas.. air air. " ji Hyo meminum airnya namun masih terasa pedas. Pipi Hyo memerah kerana sangat pedas. Dia memang tak tahan pedas. Jin bangun dan mengambil segelas air dan menyerahkannya pada Ji Hyo. Ji Hyo meneguk laju.
《Gwenchana?" Tanya Jin. Ji Hyo hanya mengangguk. Dia perasan Jin seakan risau padanya. Ji Hyo senyum. Dia kemudian ketawa. Jin membuat muka blur.
"Kau ni. Macam la aku nak mati. Muka kau macam muka laki tunggu bini dia beranak je." Ji Hyo mengesat air mata yang keluar dengan tisu. Jin hanya tersenyum dan menggaru kepalanya.
Jin hanya melihat Ji Hyo. Dia tersenyum menyebabkan Ji Hyo agak malu.
Skip
Sejak dari tu. Hubungan Ji Hyo dan jin mula berkembang. Ji Hyo selalu pergi ke cafe jika ada masa lapang. Namun mareka hanya berkawan. Dua dua tak tahu akan perasaan masing masing. Mereka bijak menyembunyikan perasaan mereka.
Tapi salah satu antara mereka tak tau yang ada antara mereka mempunyai satu rahsia yang boleh membuatkan hidup dia berubah 100% .
Jin dan Ji Hyo sekarang sedang berada diatas bot. Ji Hyo yang mengaak Jin untuk memancing ikan. Katanya dia bosan tak tau nak buat apa dan memancing mungkin boleh hilangkan kebosanannya.
Katanya. Haha.
Tapi dah dua jam mereka memancing. Tiada satu ikan pun sudi menjamah umpan mereka.. keadaan atas bot krik krikk. Ji Hyo dah kebosanan tahap lembu dah. Dia kemudian menghentak kakinya.
" Arghhh. Mana ikan ni? Takde satu sangkut. Ishh bosan la macam ni. " Ji Hyo membentak. Jin hanya tersengih. Ji Hyo mencampak jorannya kedalam laut. Jin yang tidak sempat menghalang Ji Hyo menggeleng kepala melihat Ji Hyo yang tak pandai bersabar.
" Dah la aku nak tidur. Lagi best dari tunggu buah keledek gugur." Ji Hyo melangkah ke kerusi malas.
Jin mengangguk kepalanya. Dia masih setia dengan jorannya. Well Jin memang seorang yang sabar kan guys? Boleh buat anak ikan ni. Hoho.
Ji Hyo kembali bangun apabila dia terlupa ambil shadesnya. Dia berjalan laju. Dia lupa yang lantai atas bot tersebut licin. Ji Hyo tergelincir. Jin cepat cepat berlari nak sambut Ji Hyo tapi tak sempat. So dua dua pun jatuh keatas lantai bot. Alah biasa la cliche tu mmg takleh bla kan dari penpik? Oink oink
Gedebuk
Jin jatuh Ji Hyo. Bibirnya terkena sedikit pada bibir Ji Hyo. Mata Ji Hyo membulat. Jin memerah. Dia cuba bangun. Tapi tak boleh sebab Ji Hyo merangkul lehernya. Jin semakin memerah. Ji Hyo mendekatkan wajah Jin dan mencium lembut bibir Jin.
Jin yang mulanya malu. Membalas. Kekkekekekkeke
Warghhhhh.. sorry.. hahhahah.
Lepas ni tajuk ff ni ara ubah sikit sbb ara akan change skit plot dia. Tak apa kan sayangku sekalian???💕❤
YOU ARE READING
[OG] Suamiku Mr Bisu
FanfictionBila seorang gadis yang jelita, berkarier namun angkuh dan sombong bertemu dengan si pembuat kek yang bisu di sebuah cafe. Kemudian takdir seolah menguji gadis itu apabila dia terperangkap dalam rumah namja itu? Dan lelaki itu bukan seperti yang di...