Song Ji Hyo's life
Seorang yeoja yang bersiap siap di hadapan meja solek. Dia mengenakan solekan nipis di mukanya. Lebih lebih lagi dia lahir dengan natural beauty . Sedikit maskara yang dicalitkan di kelopak mata dan Lipstik berjenama yang dioleskan di bibirnya sudah cukup menyerikan wajahnya. Wajahnya yang putih kemerahan tidak memerlukan sebarang blusher.
Baju blouse merah dan skirt hitam paras lutut dikemaskan di badannya. Dia mencapai beg Louis Vuitonnya dan mencapai sepatu jenama Prada.
" Okay. Perfeit!! Dah cantik dah. Kau memang dilahirkan dengan sempurna Ji Hyo. "
Dia beredar turun ke bawah untuk untuk breakfastnya.
Dia menuruni tangga dengan langkah yang begitu elegen.
" Morning daddy, morning mama. " Song Ji Hyo mencium pipi kedua dua orang tuanya.
" Morning darling. So how your schedule today?" Appa Ji Hyo iaitu Mr Song bertanya sambil menyisip kopinya.
" Ohh. I have so many schedule today. And our company will meeting with investor from Japan daddy." Ji Hyo meneguk fresh orangenya.
Tiba tiba kepala JiHyo seperti diketuk seseorang dari belakang.
" Sakai la kau ni saeng. Nak speaking bagai pepagi buta bernanah telinga aku."
Orang yang berani mengetuk kepala Ji Hyo ialah tak lain tak bukan Song Jong Ki oppa Ji Hyo.
" What the! Its hurt la brother." Song Ji Hyo merengus marah.
" Bro hotak kau. Pagi omma pagi appa." Song Jong Ki tersenyum pisang kearah orang tuanya.
" Morning sunshine. Kenapa kamu buat macam tu kat saeng kamu? Kesian kat dia." Mr Song menuangkan kopi kedalam cawan anak lelakinya.
" Ala dia tu poyo sangat. Jong Ki ketuk sikit je tu. Tak ada pun sampai biul kepala saeng Jong Ki.
" What ever. Oppa hari ini oppa kena pergi site kat Daegu. Untuk look over pembangunan hotel kita. "
" Nae . Aku tahu la tugas aku. Aku pun otw nak pergi la ni." Jong Ki mengrolling matanya.
" Im just remind you my beloved old brother! Okay i need to go. Bye. " Ji Hyo mengambil tas tangannya dan berlalu ke couch keretanya.
" Bye Mong Ji." Jong Ki menjelirkan lidahnya kearah adiknya.
Skip...
Ji Hyo berada dalam keretanya. Dia merenung pada jam tangannya sekilas.
" Ermm awal lagi nak pergi site. Nak pergi kondo tunang aku la." Song Ji Hyo menekan number di Ipone 6s nya.
Didail nya nombor tunangannya.
Truttt trutt truttt
Namun panggilannya tidak diangkat. Ji Hyo mula merengus . Namun masih sama. Fiancee tidak mengangkat telefonnya.
" Ishh mana ni tak angkat call. Tidur lagi ke?"
Ji Hyo terus bercadang untuk terus menuju ke kondo tunangnya.
Skip...
Song Ji Hyo keluar dari keretanya.
Shadenya ditanggalkan dan diletakkan kedalam tas tangannya.
Dengab langkah diva dia masuk kedalam lift dan menekan butang ke tingkat 19.
Orang yang berada di dalam lift memandangnya namun dia hanya buat muka sombong rhinocerous.
Sesampainya di kondo tunangnya dia menekan password di pintu dan masuk.
Paswordnya adalah KudaHopieBiungBiung!!
Namun dia hairan apabila mendapati ada heel milik perempuan di rak kasut?
" Eo? Heel milik siapa ? Setahu aku Ho Min Unni ada kat States lagi." Ji Hyo kemudian berjalan didalam kondo tunangnya.
" Oppa? Oppa? Where are you? " Ji Hyo terus menjelajah kondo tunangnya.
Sampai di master bedroom langkah Ji Hyo terhenti apabila dia mendengar bunyi yang pelik dari dalam bilik tersebut.
Bunyi seperti kuda mengawan??
Dia menguakkan pintu bilik tersebut yang tidak terkunci.
Matanya Song Ji Hyo membulat.
Seperti mata Satansoo 😮
" Jung Ho Seok! What the fuvk you doing!"
Namja yang berada di atas katil yang sedang mengontop seorang yeoja terkejut dan berpaling ke arah suara yang melengking kuat.
Kedua duanya hanya berselimut tanpa sebarang pakaian. ( To much information 😅)
" Cha..... Cha...... chagiya. " Jung Hoseok yang terkejut terus bangun dan memakai boxernya.
"Chagiya my butt!" Ji Hyo menghampiri Ho Seok dan memukul dada Hoseok.
" Let's me explain it!" Jung Ho Seok cuba menerangkan. Umpamanya menegakkan mee yang kembang. 😐
" Nak explain apa lagi. Dah jelas jelas you duakan I. We are over. I will call my parents to call off this fucking engagement.
" No sayang. I still loving you. I begged your forgiveness!"
" Opsoyoe!! We are over! Nah amik balik your ungly ring. You pakaikan je kat betina tu! I nak balik" Ji Hyo melemparkan cincin tunangnya yang tersarung di jarinya ke muka kuda Ho Seok.
" You are such a shame your idiot! Your and your horse face can go die heshtek SILA MENINGGAL BAHABI!!"
Ji Hyo yang marah terus keluar dengan langkah gajah. Nampaknya dia betul betul marah.
" Chagiya. Dont leave me!! Andwaeeeeeeeeeeeeeee!!"
Tbc.
So how for the first chapter? Its a good or not?
Please drop a comment anf hit the ☆ button.
Kamsahamida.
Love yall.
😘😘😘😘😘😘😘😙😙😙😙😙
YOU ARE READING
[OG] Suamiku Mr Bisu
FanfictionBila seorang gadis yang jelita, berkarier namun angkuh dan sombong bertemu dengan si pembuat kek yang bisu di sebuah cafe. Kemudian takdir seolah menguji gadis itu apabila dia terperangkap dalam rumah namja itu? Dan lelaki itu bukan seperti yang di...