♡6♡

650 120 18
                                    

Song Ji Hyo yang sedang membuat kerjanya mengerutkan dahi apabila phonenya berbunyi menandakan mesej masuk.

Song Ji Hyo membuka telefonnya. Ada satu pesanan ringkas daripada nombor yang tidak dikenali.

From : unknown number

Annyeong.

Ji Hyo membalas.

From : mong ji

To: unknown number

Nuguseyo?

Tittt...

Mesej masuk. Ji Hyo membukanya

From : unknown number

To : Ji hyo

Saya yang kotorkan baju Cik. Mianhae. Saya nak jumpa dengan cik. Saya nak ganti balik baju itu.

Ji Hyo mengerutkan dahinya. Otaknya cuba memproses maklumat. Akhirnya dia teringat kembali peristiwa di kafe tempih hari.

Ji Hyo membalas. Dia bersetuju untuk berjumpa dengan namja itu. Dia kemudian meletakkan telefonnya ke tepi.

Dia membuka kaca mata yang dipakainya.

Serta merta memori bersama tunangnya menerpa dalam minda. Jujur dia masih teringat akan kenangan manis dia dan Jhope. Namun Jhope yang curang dengannya membuatkan dia tidak dapat menerima kenyataan dan memutuskan pertunangan tersebut.

Ji Hyo bangun dan menuju ke bilik air. Dia membasuh muka dan menggosok gigi.

Selepas itu menuju ke katilnya. Bersedia untuk tidur..

Lampu di meja kecil bersebelahan dengan katil ditutup.

" Gudnite Ji Hyo."


Skip

Ji Hyo sedang bersiap siap untuk pergi ke pejabatnya. Dia menuruni tangga sambil tangannya leka mengemaskan rambutnya.

" Hai mama hai daddy and hai oppa." Ji Hyo mengusutkan rambut oppanya dan duduk bersebelahannya.

" Ishb rosak la rambut oppa. Kau ni agak agak la. Nanti tak handsome takde awek nak ." Joongki membetulkan rambutnya yang kusut.

" Whatever. Oppa bukan la smart sangat. So please jangan perasan. Lain la Hyo ni. Cantik sexy bijak and bekerjaya . Betul tak eomma appa??." Ji Hyo membuat muka sombong.

" Ye anak appa ni memang cantik. Sebiji macam omma kamu. Kan sayang?" Tuan Song memandang Puan Song yang malu.

" Eleh cantik pun tak guna. Ada tunang, tunang lari." Balas Joongki

Ji Hyo terkedu. Puan Song lantas bersuara. Bertujuan meredakan suasana..

" Dah dah. Mari makan.. Hyo ni eomma ada buatkan stew kimchi." Eomma Ji Hyo hendak menyendukkan kuah stew kedalam mangkuk dihadapan ji hyo namun ditahan Ji Hyo.

" Tak pe eomma. Ji hyo kenyang. I need to go. Love you eomma appa." Ji hyo yang sedikit mendung mukanya berlalu keluar.

Manakala Joongki menggigit bibirnya yang terlepas cakap. Eomma menjeling wajah Jungkook.

Ji hyo sampai di officenya. Staff takut takut untuk  menegurnya kerana wajahnya yang ketat.

Ji hyo meletakkan briefcasenya diatas meja. Dia duduk di kerusi kerjanya.

Dia mengeluh perlahan.  Jujur dia terasa dengan kata kata oppanya. Mungkin Jhope curang kerana dia yang terlalu kaku dan beku. Tak pandai bermanja. Hanya serious memanjang. Mungkin itu menyebabkan Jhope bosan dan mencari yang lain.

Nak buat macam mana dah memang Ji Hyo perangai begitu. Beku , takde perasaan , serta garang dan suka menyendiri. Dulu ketika di High school dia selalu menyisihkan diri kerana tiada siapa yang mahu berkawan dengannya..

Ji Hyo meraup mukanya kasar. Dia kemudian membuka laptop dan mula fokus pada kerjanya. Sedikit sebanyak wajah Jhope cuba dihilangkan dengan kesibukan bekerja.

Sedar tak sedar jam menunjukkan jam 5 petang.

Ji Hyo lekas lekas mengemaskan barangnya. Dia terlupa yang dia kena berjumpa dengan namja yang merosakkan bajunya.

Ji Hyo bergegas untuk menemui namja itu.

Ditambah pula dengan traffic jam menyebabkan Ji Hyo benar bsnar terlewat.

Ji Hyo merenung jam Cartiernya. Dia mengeluh kerana lewat dan terperangkap dalam kesesakan.

[OG] Suamiku Mr BisuWhere stories live. Discover now