Ji Hyo yang sampai agak lewat daripada masa yang dijanjikan oleh Jin memarkirkan kereta mewahnya.
Namun dia terpaksa memarkirkan kereta di lorong belakang yang agak sunyi kerana parkir di bahagian depan penuh dengan kereta lain.
Dia dengan penuh bergaya keluar dari keretanya. Beg diambil dan dia mengenakan kaca mata hitam walaupun suasana yang gelap menandakan malam akan memunculkan diri.
Dia masuk kedalam cafe sambil matanya meliarkan pandangan diseluruh cafe tersebut. Ji hyo duduk dimeja yang agak tersorok.
Seorang pelayan datang menghampirinya membawa sekeping kad menu.
" Welcome to our cafe. What you would like to eat ahgasshi?" Tanya pelayan itu.
" Just give me a cup of coffee. Thanks." Ji Hyo membalas pendek.
" Nde. Please wait for u your coffee." Pelayan itu mengundurkan diri.
JiHyo melirik jam di pergelangan tangannya. " Ermm mana si bisu tu? Aku dah la kena balik awal ni." Ji Hyo mempoutkan mulutnya kesal. Padahal dia yang datang lambat.
Ji Hyo kemudian terpandang akan susuk badan seorang namja yang baru keluar dari dapur cafe. Namja itu tersenyum manis. Namun malangnya Ji hyo tidak terpesona pada raut lelaki itu. Di tangan namja itu terdapat dulang yang sepertinya mengandungi kepingan kek dan juga secawan kopi.
Namja itu menghampiri Ji Hyo. Dia bow pada Ji Hyo. Dia menarik kerusi dan duduk dihadapan Ji Hyo.
Namja yang mempunyai nama keluarga Kim itu kemudian mengeluarkan stickn note pink dan pennya dan menulis sesuatu diatasnya.
《 mianhae. Lambat. Saya ada sediakan kek. Harap cik suka》
" saya tak lapar. Lagipun ni mesti helah awak kan taknak bayar harga baju yang awak rosakkan?" Balas Ji Hyo sinis.
namja itu menggeleng laju. Dia terus menulis.
《 Aniyo. Saya ikhlas. Sila nikmatinya》
" Ermm nde." Ji hyo mengambil sudu dan menyuap sedikit kek ke dalam mulutnya. Dia terkedu.
《 Masshita?》 Tanya namja itu.
" Ermm bolehlah." Balas Ji Hyo. Namun dia laju menyuap kek kedalam mulutnya.
Kek yang sangat sedap. Ji Hyo jatuh hati dengan rasa kek tersebut.
《 btw nama saya Jin . Ni saya serahkan wang ganti rugi. Mianhae sebab rosakkan baju cik.》 Jin menyerahkan satu sampul yang berisi wang. Ji hyo lantas mengambilnya dan mengira wang didalam sampul tersebut.
" Wow. Macam mana kau dapat kumpul wang sebanyak ni? Kau kerja kat cafe ni je kan? Macam mana boleh dapat duit sebanyak ni? Kau curik eh?" Ji Hyo merenung tajam wajah Jin sementara Jin mengawangkan tangannya menidakkan kenyataan Ji Hyo.
《 Ani. Saya guna duit saya. Saya tak curi. Saya tak tipu.》 Jin menyerahkan kepingan stickn note kepada Ji Hyo. Ji hyo hanya melirik sekilas.
" Ermm. Molla. Aku pun bukan kenal kau sangat. Tahh tahh kau ni jahat. Takpe la. I need to go. Aku harap setakat ni je aku tengok muka kau. Bye." JI hyo bangun dan beredar begitu sahaja. Jin hanya melihat Ji Hyo beredar.
Ji Hyo berada diparkir keretanya. Semasa dia ingin mengambil kunci keretanya, kunci tersebut jatuh diatas tanah. Belum sempat dia ingin mengambil dia terdengar bunyi siulan.
" Phewittt. Ada yeoja cun la. Wah untung kita malam ni." Seorang namja yang bermuka seperti pecah rumah menghampiri Ji Hyo. Ji Hyo yang ketakutan mengundur ke belakang.
" Hahahahha. Guerae. Aku tengok macam dia ni kaya je. Kereta boleh tahan mewah. Tak begitu yeoja manis?" Seorang lagi keluar dari persembunyiannya.
Ji Hyo cuak. Dia mengenggam beg ditangannya kuat. Dia berharap agar ada orang yang menghulurkan bantuannya.
" Apa korang nak? Jangan kacau aku ! Aku call polis nanti." Ji hyo semakin berundur ke belakang.
" Alah kita nak main main je. Takkan tu pun tak boleh? Jangan sombong sangat la cik adik." Namja yang pertama tadi memegang bahu ji Hyo.menyebabkan Ji Hyo menjerit.
" Arghhhh. Tolong saya!!!! Ada penjahat." Ji Hyo menjerit nyaring.
" Yahhh asal kau jerit!! Kau nak aku robek mulut kau dengan pisau ni baru kau nak diam?" Namja kedua mengeluarkan pisau dan menghunuskan pada Ji Hyo
" Tolong jangan apa apakan aku. kau nak apa? Duit aku bagi. Tapi jangan kacau aku. " ji hyo merayu.
" Hehehehhe. Duit kami nak tuan punya duit pun kami nak." Kedua dua namja itu memegang ji Hyo.
" Arghhh." Ji Hyo menjerit menyebabkan namja itu marah dan mengngkat tangannya untuk melempang Ji hyo.
Ji hyo menutup matanya pasrah dan redha
Namun tamparan tak singgah di wajah Ji Hyo. Ji hyo perlahan lahan membuka matanya.
Apa yang dia lihat adalah Jin yang menahan tangan penjahat itu.
Penjahat itu merentap tangannya. Dia tersenyum sinis.
" Wow ada hero la.. hahahhaha. Yakk. Kalau kau taknak susah baik kau blah."
Jin diam. Melalui matanya dia menyuruh Ji Hyo berlindung di belakangnya.
" Wow. Kau tak nak berhambus? Kwon jom kita belasah hero ni." Mereka menghampiri Jin.
Dia cuba menumbuk Jin namun Jin mengelak. Jin berusaha untuk bertahan walaupun dia teruk dipukul. Dia juga menyerang penjahat itu apabila mempunyai peluang.
Tiba tiba
Zzup
Jin terpana. Dia memegang perutnya. Perutnya mula mengalirkan darah kerana ditikam oleh salah satu penjahat itu. penjahat itu kemudian melarikan diri. Jin rebah diatas tanah. Dia mengerang kesakitan.
Ji hyo gelabah. Dia takut melihat banyak darah.
" Mian...mianhaeee" ji Hyo lantas menuju ke keretanya dan menghidupkan keretanya dan berlalu pergi meninggalkan jin yang kesakitan.
Jin yang lemah mula hilang kesedaran. Perlahan lahan matanya tertutup.
T b c
YOU ARE READING
[OG] Suamiku Mr Bisu
FanficBila seorang gadis yang jelita, berkarier namun angkuh dan sombong bertemu dengan si pembuat kek yang bisu di sebuah cafe. Kemudian takdir seolah menguji gadis itu apabila dia terperangkap dalam rumah namja itu? Dan lelaki itu bukan seperti yang di...