♡4♡

794 133 37
                                    

Hari ini merupakan permulaan yang teruk bagi Ji Hyo. Sudah lah dia lewat untuk ke site malah keretanya buat hal.

Dia merengus. Ji Hyo melirik jam pada pergelangan tangan.

Jarum jam menunjukkan  pada angka 9:50 pagi.

" Aishhh. Aku dah lewat ni! Menyesal tak tumpang Joongki Oppa tadi. Now dah lewat gila ni." Ji Hyo merengus.

" Hyo. Wae kamu tak pergi kerja lagi ni?" Eomma Ji Hyo tersenyum pada anaknya

" Mummy. Kereta rosak. Now Ji Hyo nak pergi kerja naik apa?" Ji hyo merengek pada eommanya.

" Kereta kuda. Hihihi. " eomma Ji Hyo membuat lawak hambar.

" Mummy ni. Jangan sebut perkataan kuda depan Hyo. I hate thats word." Ji Hyo memuncungkan mulutnya.

" Nae. Arra. Pakai la kereta appa. Kan ada lagi dalam garaj tu kereta appa." Eomma memujuk lembut.

" kerata appa? No way. Its old fashioned la. Its make me  look like a old woman. No way." Ji hyo menggelengkan kepalanya.

" Habis tu nak naik teksi ataupun bas? Lagi kamu tak suka. Katanya tak ada kelas lahh naik pengakutan awam panas la apa la.. You dont have any choice my daughter."

" Arasoe. Hyo pakai kereta appa je la. Bye eomma." Ji hyo mengucup pipi eommanya.

Pasrah terpaksa menggunakan kereta appanya.

" Annyeong. Elok elok bawak kereta tu. " Mrs Song memberi peringatan.

" Nae..." laung Ji Hyo.

Dia start enjin keretanya dan memulakan perjalanan.

Skip...

Jin sampai ke cafe milik kawannya iaitu Sandeul.

Dia memulakan tugasnya iaitu membuat manisan iaitu kek, coklat dan cookies.

Manisan yang dia buat semuanya sedap sedap dan mendapat pujian daripada pelanggan.

" Oppa. " Tegur satu suara.

Jin berpaling ke arah suara itu.

Dia senyum. Dia menuju ke arah yeoja itu.

" oppa sihat?" Tanya yeoja itu yang bernama Sunmi.

Jin menganggukkan kepalanya.
Dia mencapai nota pinknya dan menulis beberapa ayat.

《Sunmi sihat? 》

" Sihat. Macam ni je la. Hahahaha. Hidup berkerusi roda sampai  mati." Sumni tersenyum lirih.

Jin mengerutkan dahinya. Dia menggelengkan kepalanya.

《 tak baik bercakap macam tu. Sunmi patut bersyukur sebab Sunmi masih mampu bernafas dan menghirup udara yang segar ni tau.》

" Arra. Tapi Sumni nak macam orang lain juga. Boleh berjalan dan berlari. Sunmi? Terpaksa bergantung pada kerusi roda dan memerlukan bantuan orang lain. Sunmi ni menyusahkan betul tak Jin oppa?" Sunmi mengalirkan air matanya.

Jin serba salah. Dia meletakkan nota pink di atas meja. Dia membawa kepala Sumni di dadanya. Dia mengusap kepala Sumni. Cuba memberi ketengangan pada Sunmi.

Dulu Sunmi tidak menggunakan kerusi roda. Dia seperti anak gadis lain yang bebas berjalan dan berlari dengan riangnya.

Namun malangnya saat dia mencecah umur 16 tahun dia terlibat dalam kemalangan semasa pulang dari latihat ballet menyebabkan kakinya lumpuh dan memerlukan kerusi roda untul bergerak.

" Oppa. Saranghae." Sunmi memeluk Jin.

Jin terkejut. Namun dia hanya diam.

' Mianhae Sunmi sshi.' Jin bersuara dalam hati.

Tbc....

[OG] Suamiku Mr BisuWhere stories live. Discover now