Bab 24

2.3K 73 8
                                    

5 tahun kemudian...

"Hyunseung,penyanyi dan penari terkenal yang juga merupakan ahli kumpulan beast telah pun selamat tiba di Korea.Setelah lima tahun berada di Broadway, beliau mengambil keputusan untuk meneruskan kerjayanya di tanah air sendiri.Para peminat memenuhi lapangan terbang bagi menyambut kepulangan idola mereka.Sampai di sini sahaja berita daripada saya,kita kembali ke studio."

Gayoon segera menukar rancangan televisyen sebaik sahaja melihat Hyuna berjalan masuk ke dalam studio latihan mereka.

"Apa yang awak tonton,Gayoon?"

"Err...ni...er...masak,rancangan memasak,"jawab Gayoon tergagap-gagap.

"Eh,sejak bila pula awak minat rancangan memasak ni.Nak memasak pun tak nak."

"Err...sejak...tadi.Awak fahamlah kita ni semakin meningkat usia.Tak lama lagi akan berkahwin,jadi kita perlulah mula belajar memasak.Kalau tidak apa yang awak mahu suami awak makan."

"Ish,awak ni.Saya dah beritahu awak dulu tapi awak kata kita masih muda.Masih ada banyak lagi masa.Kenapa tiba-tiba berubah ni?"

Gayoon hanya mampu tersenyum.Hyuna pun mula melakukan regangan badan.

"Eh,Hyuna.Awak mahu berlatih ke?"

"Ya,kenapa?"

"Boleh ke awak berlatih.Kaki awak tu baru sahaja sembuh.Awak sudah mahu mula berlatih ke?" tanya Gayoon dengan risau.

"Sudah terlalu lama saya berehat.Doktor kata saya sudah boleh berlatih menari.Cuma hanya tarian yang ringan sahaja.
It's okay.I'm just fine.You don't have to worry about me."

Gayoon mengeluh halus.Hyuna memang keras kepala.

"Okay,just promise me that you won't hurt yourself again.Make sure you don't practice hard."

"Yes,mom."

Mereka berdua pun ketawa.Hyuna pun mula berlatih.Telefon bimbit Gayoon berdering.

"Helo.Oh,okey.Saya akan ke sana sekarang juga."

Gayoon segera mengemas barang-barangnya.

"Hyuna,saya pergi dulu.Hyun...eh bukan...Junhyung mahu jumpa saya."

"Oh,okey.Tell Junhyung that I miss him so much," gurau Hyuna.

"What?Do you want me to break your leg?Never."

Gayoon menjelir lidah kepada Hyuna.Mereka sudah biasa bergurau sebegitu.Sudah hampir empat tahun Gayoon dan Hyunseung berpacaran.Gayoon jarang menunjukkan hubungannya dengan Junhyung di hadapan Hyuna kerana tidak mahu Hyuna sedih.Dia tidak mahu Hyuna teringatkan Hyunseung.

******************************
Hyunseung menarik beg bagasinya.Dia berjalan keluar dari lapangan terbang. Hyunseung menanggalkan kaca mata hitam yang dipakainya.Para peminat mendekatinya sebaik sahaja melihat kelibat Hyunseung.Hyunseung melambai ke arah para peminatnya.Dia ternampak sekumpulan lelaki melambai ke arahnya.Hyunseung mendekati mereka.

"Hyunseung,welcome back brother," kata Gikwang.

Hyunseung berpelukan dengan ahli kumpulannya.

"Wah,Hyunseung.Kau semakin kacak sekarang ni," kata Doo Joon.

Seduce The Sexy Bad GirlWhere stories live. Discover now