Hyuna membuka matanya perlahan-lahan.Sayup kedengaran suara orang yang amat dikenalinya di situ.
"Omma,appa.Where am I?" tanya Hyuna.
Ji Hyo dan Gary bergegas ke katil anaknya apabila mendengar suara Hyuna.
"Oh my sweet Hyuna,kamu dah sedar.Baguslah.Risau omma dibuatnya," kata Ji Hyo.
Ji Hyo memeluk erat Hyuna.Rambut Hyuna diusap lembut.
"Omma,apa yang dah berlaku?"
"Sayang,kamu pengsan.Eric jumpa kamu di dalam bilik 3009."
"Really.So that's not a dream.It is really happen."
Air mata mula mengalir laju.
"Hyuna,why are you crying?Kamu sakit lagi ke?" tanya Gary.
Hyuna tidak menjawab.Risau Gary dan Ji Hyo dibuatnya.Tiba-tiba pintu bilik diketuk.Seorang doktor masuk.
"Cik Hyuna dah sedar.Baguslah.Encik Gary,Puan Ji Hyo,saya mahu beritahu kamu sesuatu.Boleh kita bincang di luar?" kata doktor.
Apabila mereka ingin berjalan ke luar,Hyuna memanggil mereka.
"Doktor,kalau perkara itu berkaitan dengan saya,boleh doktor beritahu di sini sahaja?"
"Err,Hyuna sayang,omma rasa baik omma dan appa tahu dahulu."
"Omma,appa,please.I'm begging you.Hyuna tak sanggup biarkan omma dan appa tanggung semua masalah Hyuna.Please."
Gary dan Ji Hyo diam seketika.
"Baiklah,Hyuna.Doktor,beritahu sahaja di sini," kata Gary.
"Baiklah kalau begitu.Hyuna,kamu patah kaki kiri kamu 5 tahun lalu kan?"
"Yes.What's wrong with it?" tanya Hyuna.
"Kaki kiri kamu hampir pulih sepenuhnya.Tapi sekarang ni.."
"Apa dia,doktor?Kenapa?"
"Kaki kamu mengalami kecederaan yang lebih teruk dari dahulu.Kamu mungkin tidak dapat menari lagi."
"What?For how long,doctor?"
"Maybe forever."
Gary dan Ji Hyo terkejut mendengarnya.Ji Hyo mula menangis.Gary merangkul bahu Ji Hyo ke dalam pelukannya.
"So what you want to say is I cannot dance for the rest of my life.Okay,I get it.Thank you for telling me,doc."
"Maafkan saya,cik Hyuna.Tapi ada juga orang yang mampu sembuh.Tapi bergantung kepada keajaiban.Kita masih boleh berusaha.Saya minta diri dulu."
Doktor pun berlalu pergi.
"Omma,appa,can you leave me alone.Hyuna mahu bersendirian.Please," kata Hyuna dengan suara yang serak.
"But dear...." belum sempat Ji Hyo habis berkata-kata, Gary menggelengkan kepalanya.Ji Hyo apa yang suaminya itu mahu katakan.
"Okay,sweetheart.Omma dan appa tunggu kamu di luar.Kalau kamu mahu apa-apa,panggil omma dan appa."
Gary dan Ji Hyo keluar dari bilik sakit VIP itu meninggalkan Hyuna sendirian.Sebaik sahaja ibu bapanya keluar,Hyuna menghamburkan tangisannya.
Sekarang ini dia mungkin tidak dapat menari lagi untuk selama-lamanya.Semua usahanya akan sia-sia.Pintu bilik Hyuna dibuka.
"Omma,appa.Please leave me alone," kata Hyuna tanpa memandang ke arah pintu.
"Leave you alone?Sorry but I can't do that."
Hyuna memandang ke muka pintu.
"Eric?"
YOU ARE READING
Seduce The Sexy Bad Girl
Romansa"Sepanjang aku hidup dalam dunia ni,belum pernah aku jumpa perempuan macam itu.Belum pernah ada perempuan yang pernah tolak aku.Ini kali pertama.Membuat aku tercabar pula,"-Hyunseung "Ada aku kisah kau ni siapa.Kau anak presiden sekalipun,bagi aku k...