Semalam sis tengok tv...tibe2 ade kissing part sis nangis sebab yang kiss tu...my fav hero 😷 sis tak nak bagi tahu sape nama dia..nnt korg pon minat kat dia gakk..HAHAHAHAHAHAHAHAHA TIPU JEEE SEBENARNYA TV KAT RUMAH AUTHOR DAH ROSAK! 😢😢😢 kk enjoy reading and jangan lupa vote cite ni...bukan apa, bagi sis...org yg vote...menaikkan lagi sis punye semangat untuk sambung cite ni.. Papepon, thanks 😊
-----------------------
Datin Sri Azimah menunggu Amirul dan Syaza menaiki kereta, barulah dia balik. Dia mahu pastikan Amirul bersama Syaza. Bila kereta Amirul berhenti mengambil Syaza, dia terus menuju ke kereta suaminya lalu senyum penuh makna.
Syaza menerima panggilan mamanya. Mama kata dia sudah pulang bersama kak Rys, Abg Hafiz and si kecil. Mamanya juga memesan supaya Syaza pulang bersama Amirul memandangkan hari sudah menginjak 'tengah malam'.
Sewaktu kereta Amirul mengambilnya di hadapan pintu dewan, Syaza tahu Amirul tidak keseorangan. Amirul bersama... Suraya lahhh..sape lagi? Perempuan semak ni memang nak kene..eh eh,,, author! Kau dah kenapa?
"Any problem ke i naik Amirul?". Suraya memecahkan kesunyian. Dia tahu Datin sri yang menyuruh Amirul mengambil Syaza. Baginya Syaza ni perampas!
Sudah hampir 4 tahun Amirul dan Suraya bersama, tiba-tiba sahaja Amirul berubah. Kalau dulu, mereka selalu keluar, luangkan masa...tapi entah lah, sejak ada Syaza, Amirul jarang bersama dia..lebih ikut kata-kata mamanya.
Suraya tahu mama Amirul tak suka pada dia tapi mereka kan dah berkawan lama?. Haihh
Syaza mendiamkan diri. Dia malas untuk menjawab pertanyaan tersebut. lalu duduk di belakang. Syaza diamkan diri lalu tertidur
-----------------
"Syaza,, bangun kita dah sampai". Amirul menggoncangkan sedikit badan Syaza. 'Macam tak mahu bangun je' getus hati Amirul.
"Sekejap. Saya tengah penat ni". Syaza membalas namun matanya masih lagi tertutup.
"Kenapa ni? Nampak penat je? Bangunlah...kalau tak aku dukung nanti..". Amirul mula pelik melihat Syaza. Haih buka main penat lagi...
"Okay saya bangun". Terpisat-pisat Syaza cuba bangun. Namun, apabila bangun dia takut untuk keluar dari kereta.
"Tapi saya tak nak turun! Saya nak balik! Now!". Syaza tak mahu turun. Dia tak suka tempat ni. Kenangan yang banyak membawa kepada kedukaan.
"Tolonglah, turun kejap je.. Mirul dah lama tak datang sini". Pujuk Amirul apabila Syaza masih mengeraskan diri di tempat duduknya.
"Kenapa bawak saya ke sini? Awak nak buat apa lagi dengan saya, Amirul?!". Suaa Syaza mula meninggi. Dia risau jikalau perkara tersebut terus terusan berulang. Bukan sekali dua dia ditiduri. Malah, berkali-kali. Dia takut.
"Aku...aku nak cakap pasal "kita"..". Suara Amirul seperti letih. Letih dengan apa yang telah disembunyikan. Mahu dia lepaskan segala-galanya.
"Saya tak mahu turun, Encik Amirul!.". Tegas kedengaran suara Syaza. Dia cuba mengawal suara agar tidak kedengaran seprti ingin menangis
"Tolong...kita selesaikan cara baik.". Amirul masih lagi memujuk. Dia mahu berterus terang.
"Kau ni memang jenis tak paham bahasa ke?!." Keras suara Syaza. Dia sudah nekad. Tidak mahu kelihatan lemah lagi. Terlepas jua air mata yang ditahan.
Amirul menarik tangannya kasar keluar dari kereta. Syaza yang sedang bergelut menarik tangannya tersepak batu yang agak besar. Terjatuh dia di tanah. Cecair merah mula mengalir di celah kakinya.
Amirul kelihatan cemas. Dia memapah Syaza ke arah kereta semula. Di telefonnya mama untuk memberitahu. Dia memecut keretanya laju ke arah hospital yang berdekatan.
Sesampai sahaja di hospital, Amirul pergi ke unit kecemasan. Dia tak sanggup melihat wajah pengsan Syaza yang agak pucat. Dia beristighfar menenangkan diri. Dia meraup wajahnya kasar. Bodoh dengan tindakan sendiri. Kalaulah dia tak memaksa Syaza, hal ini takkan terjadi.
Lamunannya hilang sebaik sahaj doktor memanggil untuk memberitahu keadaan kesihatan Syaza.
"Mujur Encik Amirul bawa dia ke sini cepat.., kalau tidak, mesti sudah keguguran bayi yang di kandung., anyway, congratulations!.". Ceria kedengaran suara Doktor Khalif.
Amirul senyum buat buat di hadapa doktor. Takkan itu anaknya? Dia pelik. Dia... Dalam dilema.
"Saya nak jumpa patient.., boleh?".
"Yes, you may..". Doktor Khalif berlalu pergi selepas kenjawab pertanyaan Amirul.
"Anak siapa yang kau kandungkan, Syaza?". Amirul meraup wajahnya berkali kali. Bagaimana kalau mama tahu? Apa reaksi mama?
---------------------
Sis got no idea to kept writing! Stay tune and don forget to vote ya.. Love you 😘
YOU ARE READING
Semalam Yang Terakhir
RomanceMencintai kau bukan jaminan, tapi perjudian Memberi kau rasa bukan mainan tapi kepastian Syaza terasa sayu dengan keadaannya. Dihalau keluar dari rumah kerana seorang lelaki yang tidak mahu bertanggungjawab ke atas apa yang dilakukan. Pening dan loy...