Part 16

183 8 6
                                    

Laju kaki Amirul mengekori langkah Syaza ke tandas. Dia perhatikan tadi Syaza seperti menahan sakit. Ya Allah, janganlah sakit lain ketika dia sedang membawa nyawa benih-benihku Ya Allah.

Doa itu berulang kali dilafaz. Berharap agar kesakitan yang dirasakan ISTERInya itu berkurangan. Sebaik sahaj kelibat Syaza memasuki tandas hilang, dia menunggu di luar. Nanti, bila Syaza keluar dia akan menyuruh Syaza mengikutnya.

5minit dia menunggu sudah berbagai rancangan dia aturkan.

10minit kemudiannya, dia mula hilang tingkah.

15 minit dia diluar membuatkan hatinya rasa seperti ada sesuafu menimpa Syaza. Dia bergegas masuk ke dalam tandas wanita itu.

Satu persatu tandas di buka.

Sampai tandas ketiga, dia terjelepuk. Ya Allah, kaki Syaza berlumuran darah.

Allahu Akbar. Dia menjerit meminta tolong sambil mendukung tubuh genit isterinya. Merembes remves air matanya keluar. Sewaktu dia merapati kepala Syaza tadi, denyutan nadi seperti berhenti. Terhenti degupan jantung Amirul sewaktu melihat Syaza begitu.

Ya Rabb, andai sakit ini boleh dipindahkan, kau pindahkan lah ia kepadaku ya Allah.

Pindahkanlah ia kepadaku.

Aku mohon ! Mohon !

Sesampai sahaja di lobi tempat mereka berkumpul tadi, Amirul bagai orang gila memanggil Papanya. Berharap agar mereka sedar keadaan Syaza waktu itu.

Receptionist yang berada di kaunter pula memainkan peranan dengan menelefon ambulans untuk membawa Syaza ke Hospital berdekatan.

Aya dan Anisah juga menangis. Bengkak mata mereka melihat keadaan Cik Za yang mereka sayangi.

Tuan Syed juga memandu laju keretanya untuk melihat keadaan Syaza di hospital. doanya, agar Syaza dan bayinya selamat.
Moga-moga.

Hahahahahah padan muka sikit je 😝 hehe thanks tau for the 1.4k readers. Love ya ❤✨

Semalam Yang TerakhirWhere stories live. Discover now