Part 18

185 8 2
                                    

Take my hand,
Take my whole life too
For I cant help falling in love with you...

For I cant help falling in love with you...

Lagu itu berulang ulang di telinganya.

Kenapa dia berada di tempat asing ?

'Aku di mana ?' Syaza getus persoalan itu untuk dirinya sendiri.

Gelap.

Aku dengar lagu itu, aku nak buka mata tapi kenapa berat ?

Tolonglah, anak-anakku bagaimana ?

Adakah aku telah selamat melahirkan ?

Atau mereka telah tinggalkan aku ?

Allah ! Sedarkan aku.

🌸🌸🌸

Amirul yang sedang membaca yassin itu terkejut apabila mesin pernafasan Syaza bergerak mendatar.

Dia menekan punat merah yang berada di hujung katil.

Memanggil manggil nama Syaza supaya sedarkan diri.

"Bangun Syaza ! Bangun ! Jangan tinggalkan aku sekarang, anak-anak kita perlukan kita ! Dia perlukan kita. Bangun Syaza !". Dia menjerit jerit memanggil nama Syaza.

Doktor dan jururawat terpaksa menyuruhnya keluar.

Dia menurut juga akhirnya.

Dan tiba tiba, dia teringat ugutan Tuan Syed ;

"Kalau kau tak mampu jaga dia, serahkan dia pada orang yang selayaknya bahagiakan dia". Amirul mula sesak nafas mendengar kata-kata tersirat itu.

Apa Syed ingat aku tak mampu menjaga isteri dan anak anak aku sendiri ?

"Kenapa perlu serahkan dia kepada orang lain sedangkan suaminya mempunyai kudrat ?". Amirul memulangkan paku buah keras kepada Syed dengan sinisan.

"Kudrat untuk menyeksa ? Hey Amirul, bongkak takkan membahagiakan sebuah keluarga, bongkak takkan kau bawa ke liang lahad melainkan dosa yang kau buat atas dasar bongkak itu sendiri. Aku akan kahwini Syaza sebaik sahaja dia habis berpantang nanti !". Tegas Syed Luqman bersuara.

"Eh, kenapa kau perlu ada ? Bayi tu, anak anak aku semua ! Mereka akan di bin dan bintikan atas nama aku ! Kau, tak perlu ada dalam hidup Syaza. Syaza mencintai aku. Dia sanggup maafkan aku. Dan aku akan hidup dengan dia. Sama ada kau, Syed Luqman atau Fahmi sekalipun, aku takkan tunduk.

Kau nak tahu sebab apa ? Sebab Syaza milik aku. Hak mutlak yang takkan aku lepaskan. Sampai la nyawa aku keluar dari badan! ". Penuh semangat Amirul mengungkapkan kata kata tersebut.

Berharap agar Syed memahami bahawa dia amat menyayangi Syaza.

Syed hanya menunduk. Mungkin mengakui kata kata Amirul tadi.

Mana mungkin Syaza dapat lupakan Amirul sedangkan Amirul lelaki yang membuatnya hamil.

Semua orang tahu bahawa Syaza hamil anak yang sah. Halal.

Hanya Syaza sndiri yang tidak tahu. Kerana kad kahwin mereka di dalam simpanan Amirul.

Kenapa ?

Kenapa Syaza tak tahu ?

Siapa dalang di atas segala kasalah ini ?

Kenapa Syaza menjadi mangsa ?

Syed tahu jawapannya.

Syed tahu.

Amirul menyimpan kemas rahsia itu kerana dia tidak mahu Syaza disakiti.

Oleh kerana itu, dia memperlakukan Syaza sehina hina manusia.

Kerana itu.

Lamunan Amirul hilang sebaik sahaj doktor yang merawat Syaza keluar. Dia mendekati Amirul perlahan. Wajah tua doktor peribadi Papanya itu kelihatan dalam keadaan masalah. Tolong, bukan kerana Syaza.

Tolong, bukan kerana anak anakku.

Aku perlukan mereka.

"Amirul, uncle bukan nak takutkan Amirul tapi keadaan Syaza since first day dia pregnant dah menunjukkan rekod yang dia tak berapa elok. You should watch her, before something bad occurs." Doktor Malik memulakan perbualan.

"Wait, did you just said since first day she's pregnant, uncle ?". Amirul memerlukan kepastian.

"Yeah, why ?".

"So, uncle dah lama tahu dia mengandung ?". Amirul separa berbisik mengungkapkan kata kata itu.

"Ye, uncle dah lama tahu. And syaza memang selalu buat check up dengan klinik panel kita.". Kata kata itu, kata kata yang menyakitkan.

Kenapa ?

Kenapa semua orang tidak memberitahunya ketika dia ingin menebus kesalahannya kepada Syaza ?

"Uncle, i need to see her right now. May i ?".

"Sure, but dont let her stress too kuch, her babies need some rest." Doktor Malik berlalu ke biliknya selepas menitipkan pesanan kepada Amirul.

Amirul perlahan lahan mendekati Syaza. Sayang, sedarlah ! Bukalah mata kerana abang ada di sini.

Sedarlah kerana ramai insan yang menanti. Buktikan pada mereka yang sayang masih lagi kuat.

Dia menitiskan air mata perlahan lahan melihat keadaan Syaza. Sebaik sahaja dia ingin memagnag tangan suci itu, ada seseorang memasuki ruangan tersebut.

Ah ! Manusia binatang ini sepatutnya tidak perlu hadir.

SURAYA !

"You nak apa Su, cant u see my wife was lying down here ?". Amirul sekadar mengingatkan. Moga, Suraya tak buat kacau. Perempuan setan.

"Good, then bila you nak cakap yang kita akan kawin ? Hey, Amirul ! You jangan cakap yang you dah sayang balik perempuan ni.! You lupa ke yang dia ni perosak hubungan kita ? 5 years Amirul . im waiting for u for almost fcking 5 Years ! But you still sayang betina bodoh ni ?". Suraya menjerit. Bergema suaranya di bilik itu.

Amiruk bangun lalu menghadiahkan penampar bagi dia. Oops !

"Hey, Suraya ! Jangan disebabkan Uncle Malik tu baik, i tak berani nak buat macam ni eh dekat you ! you deserve that damn much !. Kalau you nak tahu, i tak suruh pun you tunggu i okay ? U sendiri tahu yang kita ni cuma kawan. Kawan dari kecil lagi. Uncle Malik pun tak pernah gesa i untuk terima you cause you know why ? Cause I love her so much ! Damn much.! So, you dah dengar kan ? You better get out of my sight, woman !". Amirul bernafas laju. Barometer kemarahannya sekarang ini sangat tinggi. Terasa mahu sahaja dia melayangkan penampar di pipi gadis itu sekali lagi.

"You tak kesian dekat i kan ? Dulu you janji apa ? you nak ada waktu i susah, waktu i senang. Tapi you yang tak faham ! I nak u hadapi susah senang dengan i. Bukan ada dengan i !" Suraya mula menangis. Ah air mata palsu ! Pergi jahanam.

"Go, suraya. I tak nak diganggu. My wife and kids needs me here. Go." Amirul menyuruh Suraya pergi.

Sebaik sahaja Suraya melangkahkan kaki ke luar, dia terasa ada tangan yang memegang tangannya. Mulanya dia tak hiraukan tapi semakin kuat pula cengkaman tangan itu pada tangannya.

Tak mungkin .....

Haaa nak baca apa ? Hahahahahahha hari ni mood nak menaip so, here they come. Enjoy. Jgn lupa vote. Bye 😘

Semalam Yang TerakhirWhere stories live. Discover now