(Kanttekeningen uit 2021 zijn zo als deze zin weergegeven)
Pff, dit voelt heel erg bizar. Heel, heel, héél erg bizar. Waarom? Omdat dit pas het tweede boek is dat ik echt voltooid heb en omdat dit het enige boek is waar ik best wel veel persoonlijke dingen in gestopt heb. Parker was nogal losjes gebaseerd op mijzelf en nu ik klaar ben met dit boek, voelt het een beetje alsof ik mezelf begraaf? Dat klinkt waarschijnlijk vet depressief en vreselijk zielig, maar zo voelt het wel.
Schrijven aan Parker was echt een vreselijk grappig proces. Ik begon afgelopen zomervakantie (juni) en heb sinds die maand vrijwel elke dag met hart en ziel gewerkt aan de meest uiteenlopende passages in het verhaal. En weet je wat? Wanneer ik dan ook echt goed werkte aan dit boek, genoot ik er ook echt van. Dat was tamelijk nieuw voor mij. Ik heb geen momenten gehad dat ik dacht van: jakkes, ik wil niet meer, HELP. Deze momenten heb ik voorkomen door dan afstand te nemen van het verhaal en het schrijven volledig aan de kant te zetten, wat pittig goed werkte. Maar waarom vond ik het nou zo'n grappig proces? Nou, ik vond het vreselijk vermakelijk om compleet overbodige scènes aan het verhaal toe te voegen die echt niets met de hoofd verhaallijn te maken hadden, zoals de introductie van Espresso in fase C en het uitbundige verjaardagsfeest van Eleanor in fase A. Het blijft de vraag of ik deze scènes ook daadwerkelijk in het boek houd, of dat ik deze schrap tijdens het herschrijfproces, maar ik heb er in ieder geval van genoten.
Ik wil een paar personen in het speciaal bedanken. Ten eerste wil ik MeredithBooks bedanken omdat ik het gevoel heb dat wij allebei dit jaar een immense groei hebben doorgemaakt en wij deze voor delen met elkaar gedeeld hebben. Ik herinner me nog onze onderlinge strijd om plek 1 in sciencefiction begin dit jaar, die jij helaas gewonnen hebt. Wel volledig terecht, hoor! Je bent geweldig!
Daarnaast wil ik Elements_United bedanken omdat ik je dit jaar echt goed heb leren kennen en omdat je altijd moest lachen om de scènes die ik je heel zelden stuurde uit dit boek voordat ik ze publiceerde. Ook jij bent geweldig en ik wens je echt een heel erg fijn 2017, want geloof me: dat heb jij echt verdiend.
Ook maeryeam wil ik enorm hartelijk bedanken. Je bent echt een flapdrol en je bent enorm grappig, dus daar wil ik je sowieso even voor bedanken. Daarnaast kan ik alles met je delen en sta je altijd voor me klaar wanneer ik je hulp nodig heb en dat is IMMENS LIEF! Ik zie je stiekem wel als een goede Wattpad frent!!!
xMuisje ik ben fan van alles wat je schrijft en ik voel me vereerd dat je nog steeds mijn cover voor je boek gebruikt. Ik scrolde zojuist even door onze chat en wow... we hebben best wel bizar veel gesproken, lol. Je weet dat ik echt gênant slecht ben in het voeren van gesprekken via Wattpad, maar ik ben altijd verheugd als ik jouw berichtjes zie! Ik hoop je in 2017 nog beter te leren kennen!
Nu wil ik even wat mensen bedanken die altijd geniale reacties achterlieten in dit boek en ik wil later hier nog een soort van samenvatting van maken, want geloof me: de reacties zijn vaak echt heel goed opgemerkt en deze mensen hebben me ZO VAAK LATEN GIEREN. De mensen in kwestie zijn: swaggy_2901(ik wil je trouwens nog even in het speciaal bedanken), xYmkex (jou wil ik ook nog even in het speciaal bedanken en ik hou van 20LIEK), realJoshuaDun (jouw reacties waren altijd zo scherp en slim dat ik er soms van schrok op een positieve manier),UnicornxLive, Corinavn, thebluenienja en xFallingFlower. Allemaal bedankt voor de geweldige reacties.
Maar natuurlijk wil ik gewoon iedereen bedanken die een stem of reactie achterliet. Ook ben ik zo trots op jullie dat jullie je een weg gebaand hebben door alle onduidelijkheden die zich in dit verhaal voordoen, want dat zijn er nog aardig wat. Wees alsjeblieft trots op jezelf dat je het tot het bittere einde gelezen hebben, want makkelijk was dat niet altijd. Jullie zijn allemaal geweldig en ik ben jullie oneindig dankbaar voor álles. Toppers!
Nog heel kort wil ik durban_skies, UndetectedPrincess en Rani1999 bedanken voor de gezellige gesprekken afgelopen zomervakantie (en voor de gezellige gesprekjes nu nog). Jullie verhalen zijn allemaal echt vet goed en jullie humor is precies wat ik tof vind, dus bedankt daarvoor, babes!
Hatseflats, ik ben klaar! Misschien vraag je je nu af wat ik nu ga schrijven, misschien niet (lekker boeien hahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahhahahaHAHA). Op het moment ben ik bezig met een sciencefiction verhaal waar ik op dit moment 12 hoofdstukken van heb geschreven, die ik wekelijks zal uploaden – maar naast dit verhaal wil ik weer een tienerfictie gaan schrijven (zeg je dat zo?). Waarschijnlijk neem ik dan eventjes afstand van het thema homoseksualiteit, want ik wil het niet continu in jullie gezichten drukken (wat een onzin is dit, zeg, 2021), en laat ik het ietsjes artistieker en diepzinniger worden dan dit oppervlakkige, cliché verhaal waar ik stiekem best wel trotsjes op ben. Maar dat komt later wel. Voorlopig kun je genieten van "SPRING" (momenteel niet meer beschikbaar, 2021), dus lees dat boek alstublieft!
Echt nogmaals hartstikke bedankt,
Jelmer
JE LEEST
Parker
Roman pour Adolescents☆ Winnaar van de Wattys 2016, categorie 'baanbrekend'! ☆ Wanneer aan Parker doodleuk door een klasgenoot gevraagd wordt of hij homo is, stort Parkers wereld in elkaar als een wel érg instabiel kaartenhuis. Want is hij eigenlijk homo? Valt hij op...