7. De vragen

37 1 0
                                    

Ik lig op bed en ben aan het lezen maar kom maar steeds niet verder in het boek omdat ik met allemaal vragen in mijn hoofd heb.
Daarom pak ik een pen en papier en begin te schrijven:

•Waar is mijn familie?
•Hoe ben ik hier terecht gekomen?
•Waar ben ik echt?

EN WAAROM?!?

Als ik dit opschrijf begin ik langzaam te huilen...

Na een tijdje kijk ik naar mijn lijst. Tevreden over het resultaat sla ik mijn armen over elkaar.
Nice, hij is af!
Dan leg ik alles weg en ga slapen.

De volgende ochtend aan het ontbijt:

Ik zit goed uitgerust aan tafel te eten en natedenken over mijn plan als ik een lach hoor.

"Zit je nu alweer met je hoofd ergens anders?" Zegt Alex.

Ja, sorry hoor! Ik denk tenminste na! Zeg ik als ik mijn tong uitsteek en begin te lachen.
Daarvoor zit volgens mij hier binnenin iets, zeg ik wijzend naar mijn hoofd.

"Echtwaar? Je bent wel een grapjas hé?"

Nou... zo wil ik het niet noemen hoor, eerder het uitspreken van mijn gedachtes.

"Zozo, wat hebben jullie het gezellig hier!" Hoor ik ineens achter me.

Ik draai me geschrokken om en zie daar een man staan die mij niet bekend voorkomt.

Ehhh...ja meneer umh, hoe heet u?

"Haha, tja mijn naam...noem mij maar meneer X "Zegt de man met een tevreden blik.

"Nou, oke meneer X"
Hoor ik Alex zeggen.

Umh wat komt u doen meneer? vraag ik nieuwsgierig.

"Ik kwam kijken hoe het met mijn twee favoriete patiënten gaat." Antwoord hij.

Twee favoriete patiënten? Zijn er dan meer?

Meneer vind u het goed als ik naar mijn kamer ga? Vraag ik voorzichtig.

"Ja, natuurlijk! Ga maar."

En weg was ik, zo snel als ik kan loop ik naar mijn kamer en start snel mijn computer op.  Stap 1 van mijn plan begonnen.

Ik kwam er al snel achter dat er geen spyware op de computer zat, dit was alleen als je een browser opende, dat er geen camera's waren in mijn kamer maar jammer genoeg wel afluister apparatuur.
Ook had ik al snel door dat er een extreem goede beveiliging op zat en dat ik die niet kon kraken zonder mijn zelfgeschreven software.
Ja, dat stond allemaal op mijn eigen laptop thuis.
Toch besloot ik om nog even verder te kijken of er nog iets anders nuttigs te vinden was en yes!
Na een halfuurtje vond ik iets, de camera's op de gang waren namelijk slecht beveiligd. Ik typte snel wat computercodes in en ik was geconnect met alle camera's op de gang. Ik kopiërde alle codes, enz. van een camera en probeerde zo de camera's van de rest van het gebouw te hacken.
Na nog een tijdje proberem heb ik het voor elkaar.
Ik pak een vel papier en begin een plattegrond te tekenen, deze bestond uit 3 blaadjes namelijk één voor de kelder, één voor de begane grond en één voor de eerste verdieping.

Nou stap 1 is voltooid, de rest doe ik komende dagen wel...

Poehhh... Ik ben helemaal uitgeput dus zet ik de bestanden beveiligd op een verborgen plek op de computer, sluit ik af en ga op het bed liggen. Wat erna gebeurt krijg ik niet meer mee want ik ben al in een diepe slaap.

Project Escape Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu