POV Floor
"Iedereen op positie?" vroeg Tineke door de walkietalkie aan iedereen. Tineke kreeg de opdracht om de actie te leiden. "Check" zei eerst Eric, daarna Brigitte en ook de rest volgde. "Oké, dan is het nu wachten op het doel. We weten dat ze altijd met twee zijn, dus als er 2 verdachten aan komen, meld ik het jullie!" zei Tineke. Ik stond met Eric te praten over van alles en nog wat tot we opeens Tineke haar stem uit de walkietalkie hoorden komen. "Target in zicht. Iedereen hou zich klaar. Succes!" zei ze en toen was het stil. Alleen Eric en ik waren nog aan het praten. We kibbelden over welke ring de mooiste was. Ines stond zenuwachtig achter de balie. Ze was wat bezig op haar computer. Brigitte stond naar wat armbandjes te staren. Af en toe deed ze er eens eendje aan, maar ze legde het altijd weer mooi terug. "Ik zou toch voor die rode gaan, hoor!" zei Eric. "Nee, pap! Ik wil die met het blauwe steentje!" antwoorde ik en zo ging het een tijdje door. Totdat de mannen binnenkwamen. Ze waren helemaal in het zwart gekleed, maar ze hadden geen masker op. Brigitte had de opdracht gekregen om naar buiten te gaan als de mannen binnenkwamen, dus dat deed ze. De mannen waren nu binnen en rond de deur had iedereen zich opgesteld met hun wapen klaar. Ze zatten als vogels in de val. Op dat moment haalden ze hun pistool boven. Eentje richtte zijn pistool op Eric en mij. De andere liep naar Ines. Hij zette de loop tegen haar hoofd. "Al het geld, nu!" riep de man. Op dat moment stormden Brigitte, Koen en Robin de zaak binnen. "Lokale politie, leg uw wapen neer!" riep Koen. "Wapen neer!" herhaalde Robin. De ene man die zijn wapen op ons had gericht gooide zijn wapen op de grond. Brigitte liep er meteen naar toe en sloeg hem in de boeien. Ze liep ermee naar buiten en samen met Tineke stoken ze hem in de auto. Maar de andere man had nog steeds het pistool tegen Ines haar hoofd. "Geen beweging of zij gaat eraan!" riep hij luid. "Komop, dit heeft geen zin. Wij zijn hier met 10 agenten. Jij bent alleen. Laat haar gaan!" riep Eric. Ondertussen hadden Eric en ik onze pistolen ook al klaarstaan. De man liet Ines los. Ines liep meteen naar buiten. "Wapen neer!" riep Robin. De man legde zijn wapen op de grond. Koen en Robin sprongen meteen op hem en sloegen hem in de boeien. Hij werd in een andere auto gestoken."Goed werk, mannen!" zei de cheff toen we het commissariaat weer inliepen. "Ik ben trots op jullie. Jullie zijn stuk voor stuk toppers!" zei de cheff vol trots. "De mannen hebben 23 overvallen bekend. Ze zijn nu opgesloten en dat allemaal dankzij jullie! Bedankt!" zo sloot de cheff af. Ik vond het echt een leuke actie! Het was super om dit een keer mee te maken! Het was ondertussen al half 5. Dat betekent dat we naar huis mochten. "Floor, kom je mee? Dan kunnen we nog genieten van onze avond!" zei Obi met een knipoog. Al lachend volgde ik hem naar buiten. Dat de rest ons nu raar aankeek, kon me niks schelen! We stapten in de auto en reden naar huis.
JE LEEST
Uit Elkaar Gerukt (De Buurtpolitie)
FanfictionObi & Floor zijn collega's op het werk. Maar dan loopt het anders. Er onstaat iets speciaals tussen de 2 politie-inspecteurs. En wat als Floor in de knoop geraakt mer haar verleden? En wat dan als haar steun & toeverlaat noodgedwongen moet verhuizen...