1. Pikachu, ik kies jou!

371 15 9
                                    

Ik word wakker van het gekrijs van de Dodrio van mijn buurman. Tegelijkertijd rinkelde mijn Snorlax-wekker. Hij wekt mij altijd wel, maar zelf slaapt hij altijd lekker door. Oneerlijk. Ik kijk in zijn bek: 9:30. 9:30. Ik sprong overeind. Om 9:00 moest ik op het kantoor van professor Oak zijn! Gisteren was ik jarig. Eindelijk 10. Vandaag is het moment dat ik mijn starter pokémon mag kiezen, het begin van mijn grote pokémon-avontuur. Gisteren heb ik op televisie gezien dat ik mocht kiezen tussen Bulbasaur, Charmander en Squirtle. Na lang nagedacht te hebben, heb ik gekozen voor Bulbasaur. Er waren er maar 3, dus je moest zorgen dat je op tijd was. DAT WAS IK DUS NIET! Ik had al kleding klaargelegd, binnen 5 minuten was ik aangekleed. "Tijn, jongen, hoef je niets te eten?" vroeg mijn moeder. "Nee, eerst een pokémon kiezen!" antwoordde ik haastig en ik liep naar buiten.

Ik rende het erf op en belde aan. "Hallo, jongen! Ik ben professor Oak. Kom... kom je toevallig om je pokémon te kiezen?" "Ja, ik ben Tijn! Ik kom inderdaad voor mijn starter pokémon." Oak was even stil.
"Kom toch binnen! Thee?" vroeg hij met een ernstig gezicht.

Toen we binnen waren, zag ik 3 pokéballs op het bureau liggen.
"Dus... Tijn... Heb je al nagedacht?"
Ik nam een slok van mijn kamillethee en antwoordde "Ja, na lang nagedacht te hebben ben ik tot een conclusie gekomen: Ik wil beginnen met Bulbasaur." Oak keek naar de allerlinker pokéball. "Bulbasaur, verschijn!" riep hij. De pokéball opende en... niets. "Helaas. Bulbasaur is al gekozen door je voorganger." zei de professor.
Ik dacht na. Na gras-types waren water-types toch in het voordeel bij de meeste types. "Ik ga voor Squirtle."
"Squirtle, verschijn!" riep Oak. De rechterpokéball bewoog, opende zich en... weer niets. "Excuses, deze is ook al gekozen."
"Dan gaan we voor Charmander!" zei ik vol enthousiasme. "Je hoort het, Charmander, verschijn!"
De middelste en laatste pokéball ging open. Nee. Niets.
De moed zakte me volledig in de schoenen. Weg pokémon. Weg avontuur.
Oak zag mijn verdriet. "Oké... Ik ga je een heel groot plezier doen met het volgende." begon hij.
Ik keek hem aan. "Ik heb nog een pokémon over. Alleen voor mensen die er heel goed voor zorgen."
"Ik beloof het!" De pokéballs van de starters rolden van de tafel af en een blauw-rode pokéball verscheen.
"Dit is een Great Ball, Tijn. Voor speciale pokémon." zei Oak. "Pikachu, verschijn!"
De pokéball ging open, en een klein geel-rood beestje kwam tevoorschijn. "Pika!"
Ik staarde naar de Pikachu. "AAAAAAAHHH!!" zei ik, hij was zooo schattig!
"Ik overhandig je Pikachu als je goed voor hem zorgt. Hier heb je een set van 5 pokéballs. Je kan steeds maar 5 pokémon bij je hebben. Vang je een zesde, wordt deze pokémon naar mij geteleporteerd. Wil je wisselen met je team van 5, kan je me altijd bellen." zei hij. Hij overhandigde me 4 pokéballs.
"Dit zijn er 4, professor!" zei ik bezorgd. Hij knikte, haalde er nog eentje uit zijn zak en zei: "Pikachu, keer terug!"
De pokéball opende zich, een rode straal verscheen. Hij raakte de Pikachu en de Pikachu werd in de pokéball gezogen.
Hij overhandigde de pokéball. "Hier is een riem waaraan je de pokéballs kunt bevestigen." ging hij verder.
"Ook krijg je een apparaat mee die informatie bevat over alle 151 pokémon die te vangen zijn in deze regio: Pokédex. Zie je een pokémon die onbekend voor je is, scan je de pokémon en Dex zal je alles vertellen."
"Wow!" zei ik indrukwekkend en nam Dex aan. Ik pakte de pokéball met Pikachu erin. "Pikachu, verschijn!"
De pokéball opende en Pikachu kwam tevoorschijn. "Chu! Pika!"
Ik pakte Dex en scande Pikachu. "Pikachu, de muis pokémon. Pikachu is een elektrische pokémon, die elektriciteit in zijn wangbollen opslaat. Pikachu is nieuwsgierig aangelegd, als hij iets nieuws ziet, gooit hij er elektriciteit op los. Evolueert in Raichu. Voorbeelden van aanvallen zijn Donderschok en Vonk." "Cool!" zei ik.
"Oh ja, voordat ik het vergeet. Pokémon evolueren bij een bepaald level dat ze bereiken. Je kan je pokémon leveluppen door ze te trainen en door officiële gevechten te houden." Hij stak zijn hand uit. "Ik wens je veel plezier en succes. Ik spreek je hopelijk snel aan de telefoon." Ik schudde hem de hand. "Ja, hopelijk tot snel aan de telefoon!" antwoordde ik. Ik wilde Pikachu beter leren kennen, dus ik liet hem wat aanvallen doen. "Pikachu, doe Donderschok!"
Pikachu deed een paar stappen naar voren. "Pika!" zei hij en hij deed Donderschok.
"WHAHAHAHAAAAAAAA!!" schreeuwden ik en Oak. Pikachu heeft ons geëlektrocuteerd.
"Tijn, vlieg onmiddellijk op! Je doet niet zomaar elektrische aanvallen in een gebouw!" zei Oak boos.
"Oké!" zei ik. Ik moet mijn best doen mijn lach in te houden. Ik rende naar buiten.

Ik liep het erf af en zag daar mijn moeder en een jongen staan.
"Mam! Kijk, ik heb een Pikachu!" schreeuwde ik blij.
"Haha, ik heb lekker een Bulbasaur." zei de jongen irriterend.
"Dus jij was me net voor! Ik ben Tijn, wie ben jij?" vroeg ik vriendelijk.
"Ik ben Gary. Ik ben lekker veel beter dan jij. Ik ga lekker eerder op avontuur. Ga maar lekker met je mammie babbelen. Doei!" jengelde hij en hij rende weg.
"Lieverd, wat fantastisch!" zei mama. "Kijk, ik heb hem Donderschok geleerd. Pikachu, Donderschok!"
"Tijn, nee!" schreeuwde ze. Maar het was al te laat. Pikachu deed Donderschok en ik en mijn moeder schreeuwde het uit.
"Tijn, ik ga je zo erg missen." zei ze, nadat de boos is geweest over mij en Pikachu's Donderschok.
"Jaja, mam. Ik kom nog wel eens buurten." zei ik. Ze gaf me een dikke kus op mijn voorhoofd, en ik liep naar de weg in de richting van de eerste stad: PalmboomStad. Daar zal ik mijn eerste pokémon vangen. Misschien nog wel eerder. Daar zal ik mijn eerste gym verslaan met mijn Pikachu, of wie weet wat ik tegenkom. We zien het in PalmboomStad.

---
Heey lezers! Wat vinden jullie ervan? Laat in de reacties achter wat ik kan verbeteren! Stem is ook altijd fijn! Bedankt! 🖤

Pokémon: De reis door Kanto!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu