4. Gewonde Charmander, Nieuw Gezelschap en Eieren?!

124 7 3
                                    

LavaStad was al vanaf een grote afstand te herkennen aan de gym. Dit was een grote vulkaan aan de rand van de stad.
De weg ernaartoe was een grote vlakte met geisers en lava om ons heen. Hier en daar was een rots.
"Pikachu!" fluisterde ik naar mijn schouder. "Soms moet je je elektriciteit even gebruiken, ik zie bijna niets!" "Pika!"
"Butterfree, verschijn!" riep ik. "Ieee!" "Vlieg een paar honderd meter vooruit! Kijk of je gevaar ontdekt!"
"Ieee!" bewoog ze instemmend en ze vloog richting de mega vulkaan. Dit was het uitgerekende moment voor mij om even te rusten.

Een kwartiertje later kwam Butterfree terug. "Ie! Ieee! Ieeeeeee! Ieeeeeeeeeee! Ie! IEEE!"
"Wat is er, Butterfree?" Ze klonk heel erg ongerust. Ze vloog weg en ik volgde haar.
Ze stopte ergens in de lucht. Ik keek precies onder haar en ik zag een rots. Ik liep hard door om te kijken wat het was.
Iets verder zag ik dat de rots een lichtje had. Nog dichterbij zag ik dat het lichtje ergens aan vast zat.
Het lichtje was vuur. "Butterfree, kijk uit! Vuur!" riep ik in de richting van Butterfree. Maar ze bleef gewoon boven de rots vliegen.
Toen ik bij de rots was, zag ik het pas. Het was een lichtje. Het was vuur. Het was.. een Charmander!
"Wow! Een Charmander! Laten we hem vangen!" riep ik gelijk enthousiast.
"Ie!" "Butterfree, wat is er?" vroeg ik. Ik keek nog een keer naar de Charmander. Hij zag er heel slecht uit.
Ik ging eens kijken wat de Pokédex hiervan zei. "Charmander, de vuurstaart pokémon. Charmander is een pokémon van het vuurtype en de vlam op zijn staart vertelt hoe hij zich voelt. De vlam is groot en beweegt vrolijk mee als Charmander plezier heeft. Als hij zich slecht voelt, brandt de vlam nauwelijks. Evolueert in Charmeleon, Voorbeeldaanvallen zijn Sintel en Vlammenwerper." Ik keek naar zijn vlam. Die was bijna niet te zien.
"Charmander is in gevaar. We moeten hem meenemen naar het pokémon center van LavaStad! Snel, Pikachu, help me even mee!" "Pika!" We renden in de richting van LavaStad.

"Zuster! Deze Charmander voelt zich niet goed!" riep ik, terwijl we het center binnenliepen.
"Hoi! Ik ben zuster Joy. Ik zal deze Charmander zo snel mogelijk helpen. Heb je andere pokémon bij je?" vroeg Joy.
"Ja!" antwoordde ik. "Dan mag je die gang in." wijzend naar de gang verderop. "Dan de eerste rechts!" Ze liep een kamer in. Ik liep zoals ze zei de gang in en na ongeveer 10 meter de eerste rechts. Een kleine wachtkamer met 1 iemand erin verscheen en ik ging gelijk links zitten. De jongen die al in de wachtkamer zat leek bezorgd, maar ook boos. Ik kon het niet laten. "Hoi! Ik ben Tijn..." begon ik. "Mag ik vragen wat jij hier komt doen?"
"Ja... Hoi, ik ben Luca. Ik heb 'perongeluk' een pokémon mishandeld en vervolgens achtergelaten op een rots op de LavaVlakte hier niet ver vandaan. Toen ik wegliep, had ik er zoveel spijt van, dat ik nog terug ben gegaan om hem te zoeken. Maar de vlakte is zo groot, dat ik hem niet meer kon vinden. Ik ben hierheen gegaan en bij een vermiste pokémon gaan ze eerst een uur zoeken op de plaats delict. Als ze hem niet vinden, mag ik naar huis en bellen ze als ze hem hebben gevonden." antwoordde de jongen, oftewel Luca.
"Wauw, wat een treurig verhaal! Ik kom net van de LavaVlakte vandaan, en heb daar een arme gewonde Charmander gevonden. Is dit misschien de jouwe?"
"Ja! Een Charmander! Heb je hem hierheen gebracht?" vroeg hij enthousiast.
"Ja! Sterker nog, zuster Joy is hem nu aan het helpen, hopelijk..."
De deur ging open en zuster Joy kwam binnen. "Luca, arme jongen, we hebben in dit uur niets gevonden. Je mag gaan."
"Nee! Zuster, de Charmander die u net heeft behandeld, dat was de mijne!"
"Ja.. dat brengt me bij het volgende. Tijn, en blijkbaar dus ook Luca, de Charmander heeft het niet gehaald."
"Nee! Dat kan niet!" schreeuwde ik. "Er bestaat ook nog zoiets als een REVIVE! VOED HEM EEN REVIVE!" vervolgde Luca schreeuwend.
"Ik heb geen Revives meer. De vestiging LavaStad heeft nou eenmaal niet veel hulpdrankjes en revives. Dat komt omdat de voorraadplaats heel moeilijk deze vestiging kan bereiken."
"Waar is die voorraadplaats dan?" vroeg Luca. "PewterStad! Dat is hier best ver vandaan, als je het niet wist."
"Ik weet de weg daarnaartoe! Ik woon daar. Je moet langs PalmboomStad en dan ben je er al. Ik weet dat het een groot risico is, maar ik kan heel snel daarnaartoe, wat Revives en hulpdrankjes halen en dan weer snel hierkomen, om de Charmander van Luca te redden!" zei ik vol zelfvertrouwen.
"Je kan het altijd proberen! Zo niet, dan niet en zo wel, fantastisch! Niet geslagen is altijd mis."
"Ik ga met je mee!" stemde Luca in. "Mooi! Waar wachten we op? Laten we gaan!"

Pokémon: De reis door Kanto!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu