Na dagenlang lopen door het bos en dagenlang nachten in de kou slapen, liepen we het megagrote bos tussen Spook- en PlantStad uit. Gelijk liepen we PlantStad binnen. Het eerste wat me opviel, was dat het een erg gezellig stadje was. Iedereen kende elkaar en praatte met elkaar. Het wad een taal die ik niet kende, wat niet echt goed uitkwam, maar we zouden het zien. Ik liep naar de eerste de beste persoon die ik zag en vroeg: "Weet u waar BloemGym is?" vroeg ik aan haar. Ze keek me raar aan, en antwoordde: "Watashi wa anata no iu koto o rikai shite imasen." Vervolgens keek ik haar raar aan. Misschien wist Dex wat ze zei. "Dex? Wat zei ze?" vroeg ik. Dex ratelde wat. "Ik begrijp niet wat je zegt." Oké, ik kon Dex dus ook gebruiken als tolk-vertaler. "Dex, hoe zeg je dan: Weet u waar BloemGym is?" vroeg ik vervolgens. Ik probeerde mijn verontschuldigingen aan te bieden aan de wachtende vrouw, maar dat verstond ze natuurlijk ook niet. Dex ratelde weer wat, en voordat hij wat zei, richtte ik de luidspreker op de vrouw, zodat ze het kon horen. "BloemGym wa doko ni aru ka shitte iru nodesu ka?" De vrouw dacht even na, en antwoordde toen: "Hai, mochiron! Anata wa sonogo, sasetsu shi BloemGym ga migigawa ni ari, miginotōri no owari ni suru hitsuyō, ga arimasu." Ik snapte die taal echt niet. Hóe kon je dát in je hoofd houden? Het zal wel. Dex moest ook lang ratelen, maar vertaalde het vervolgens: "Ja, natuurlijk! Je moet aan het einde van de straat naar rechts, vervolgens naar links en dan is BloemGym aan de rechterzijde." "Hoe zeg je aansluitend: Bedankt?" vroeg ik voor de laatste keer. Ik hield de Pokédex weer bij de vrouw en Dex zei: "Arigatōgozaimasu!" Mijn ogen werden groot. Je moet zoveel moeite doen om in het Japans een klein woordje te zeggen. De vrouw knikte begrijpend en liep toen door. "Dus. Rechts, links, rechterzijde." herhaalde Luca. Ik klikte instemmend. Ik was het alweer vergeten. We liepen in de richting van wat de vrouw ons zei.
Toen we linksaf sloegen, zagen we de gym al opdoemen. Het was een groot rond gebouw, aan het einde van de straat die doodliep. Het dak was een megagrote bloem. Toen we op de veranda kwamen, belde Luca aan. De deur ging open en een klein meisje deed open. "Pap! Er is bezoek!" riep ze en ze verdween. Na 10 seconden doemde er een hele grote man op met een dikke buik. Ik keek Luca aan. Ik voelde me net een dwerg. "Wat motten jullie." vroeg hij droogjes. Luca stotterde wat, maar ik had dit al eerder meegemaakt, in PalmboomGym. Ik wist denk ik wel hoe je hier het beste mee om kon gaan. Ik hief mijn hand op en Luca stopte. "We komen u uitdagen." zei ik, net zo droogjes om hem beet te nemen. Hij keek voor zich uit, stapte toen opzij en zei dat we de arena in mochten. We liepen voorbij hem en een geur van zweet kwam van hem af. Ik moest even kokhalzen, daarna ging het wel weer. De man sloot de deur en kwam achter ons aan. Ik draaide de deurklink om en... hij was op slot. We draaiden ons om naar de man en hij stak zijn hand uit. "Ik ben Bart Dikboek. Ik ben de leider van de BloemGym." begon hij. Nou, het leek wel expres gedaan. Bart Dikboek. Hij was nogal dik... Hij stapte langs ons, haalde een sleutel met een bloem-sleutelhanger eraan vast en opende de deur. Hij opende hem en een arena, dichtbebost met planten en bloemen, doemde op. Voor een moment kon ik even geen bos meer zien na het SpookPlant Bos, maar gelukkig waren er 2 duidelijke open plekken die waren bedoeld voor de trainers. Stel je voor dat je in zand staat met overal om je heen planten en bloemen en dat je je tegenstander niet ziet. Het ligt aan de plek waar je pokémon staat, anders kon je die ook niet zien. Het werd dus nogal een klus, maar het zou lukken.
POV LUCA
--
Ik zag Tijn verbazingwekkend om zich heen kijken, en dat kon ik goed begrijpen. Het was een indrukwekkende gym, één die ik nog nooit eerder had gezien. "Wie gaat er eerst?" vroeg Tijn op een gegeven moment. Ik wilde mezelf dit keer beter voorbereiden, dus ik hoopte dat ik Tijn over kon halen om eerst te gaan. Dan kon ik zien hoe hij dit aanpakte, en welke pokémon Bart had. "Wil jij eerst?" vroeg ik. Hij aarzelde geen moment, knikte instemmend van ja en liep naar Bart toe. "Ik wil eerst." hoorde ik hem zeggen. "Oké, neem plaats! Ik ga nog even een scheidsrechter halen." zei hij en
liep een kamer in. Ik liep door het 'bos' heen en ik vond mijn plek. Na 30 seconden hoorde ik verderop "Je mag 3 pokémon om-de-beurt inzetten. Als ze beide zijn uitgeschakeld, heb je verloren. De laatste ronde is beslissend." zei Bart. "Oké!" riep ik, in de hoop dat hij me hoorde achter het hoge gras. Ik hoorde een klik die me bekend voorkwam, het afklikken van de pokéball van de riem. "Weepinbell, kom maar!" riep Bart. "Weepweepweep!" Jammer genoeg kon ik hem niet scannen door het hoge gras. "Jouw beurt." vervolgde Bart. Ik dacht even na. Ik wilde mijn Psyduck heel graag uittesten, dus ik ging voor hem. "Psyduck, ik kies jou!" "Psyaiaiai!" "Weepinbell, doe Roede!" riep Bart. Ik ging op mijn tenen staan om over het gras te kunnen kijken. "Snel, Psyduck, ontwijk en doe Waterpistool!" riep ik. Psyduck hupte zachtjes opzij waardoor de grote bladeren van Weepinbell mis gingen. Psyduck opende zijn bekje gelijk en deed Waterpistool. Weepinbell werd vol geraakt in zijn buis en daardoor werd zijn binnenste beschadigd. Hij viel op de grond. "Yes...!" riep ik, maar ik had te vroeg gejuicht. Weepinbell vloog gewoon weer terug de lucht in. "Doe Zurigheid, snel!" riep Bart. "Psyduck!" riep ik. Maar het was al te laat. Psyduck werd geraakt door Zurigheid en het zuur brandde op zijn huid. Ik rende naar hem toe. "Psyduck! Gaat het?" vroeg ik en ik hurkte naast hem neer. "Psyaiaiai!" maakte hij en hij bracht zijn handen eerst naar de verbrande huid, en daarna naar zijn hoofd. Hoe zou het wel niet zijn om continu last te hebben van hoofdpijn? Walgelijk.
"Psyduck is uitgeschakeld voor gevecht." zei de BloemScheidsrechter. Ik pakte de pokéball van Psyduck en liet hem terugkeren. "Goed gewerkt." fluisterde ik en ik hield de bal bij mijn mond. Daarna bevestigde ik het weer aan mijn riem. Ik keek naar mijn riem. Ik ging voor Gastly. "Gastly, jij bent aan de beurt!" riep ik. "Gastly! Gastly." Ik zag Bart denken achter het hoge gras. Hij riep Weepinbell terug. "Vileplume, ik ga voor jou!" zei hij. Een grote paddenstoel kwam tevoorschijn. "Vile!" maakte hij. Wat is dat nou weer voor geluid? Het was op de één of andere manier een schattige pokémon. Ik pakte Dex en richtte op de paddenstoel. "Vileplume, de bloempokémon. Vileplume's giftige pollen spuwen allergieën-stoffen uit. Dat is de reden waarom altijd wordt geadviseerd nooit aantrekkelijke bloemen te benaderen in de jungle, hoe mooi ze ook mogen zijn." Apart. Maar goed. "Gastly, doe snel Schaduwklauw!" "Vileplume, ontwijk en doe Bloemstorm!" Gastly deed Schaduwklauw, wat fel werd ontweken door Vileplume. Zelfs ik was hem even kwijt door de snelheid, toen kwam hij tevoorschijn nog boven Gastly. Hij deed Bloemstorm en Gastly was compleet verward. Hij kon niet meer ontwijken en viel op de grond. Ik had niet verwacht dat hij gelijk uitgeschakeld was, maar het was echt waar. "Gastly is uitgeschakeld voor gevecht." "Nee!" zei ik. Nu werd ik geïrriteerd. Ik moet dit kunnen! Nu ga ik er vol voor. "Raticate, kom maar!" riep ik. "Rat!" Dit was mijn beste pokémon. Hiermee zou ik moeten kunnen winnen. Bart riep zijn Persian terug en pakte een nieuwe pokéball. "Exeggcute, ik kies jou!" riep hij. Hé, die herkende ik! Tijn heeft die ook! Hij had hem al een paar keer getraind, dus ik weet wat hij kon. "Ex. Egg. Cute. Ex. Egg. Cute." zeiden zielige stemmetjes. Toen ik beter keek, zag ik dat er heel veel barsten in de eieren zaten. Ze waren bijna klaar voor evolutie! Oh oh. Als dat maar niet hier gebeurde.
"Oké, luister even." begon de scheidsrechter. "Dit is de laatste ronde, en dus de beslissende. Mocht Luca deze ronde nog winnen, zou hij toch recht hebben op de badge." Ik moest hier dus knallen. "Raticate, begin met Hyperklauw!" zei ik. Exeggcute, kijk uit en doe X-Schaar!" zei Bart. Raticate probeerde Hyperklauw, maar Exeggcute hupte onhandig opzij en deed X-Schaar. "Raticate, Snelle Aanval!" riep ik nog. Gelukkig kon Raticate nog ontwijken. "Graaf en Tackle!" zei ik. Het leek dat Bart een plan of iets dergelijks had, want hij deed niets. Raticate dook onder de grond, en op dat moment verscheen er een blauwe gloed om Exeggcute heen. Hij groeide groter en groter, tot een soort palmboomvorm, en daarna verdween de gloed. "Ex! Egg! Ut! Or!" zeiden de eieren die als kokosnoten aan de palmboom hingen. Ik keek naar Tijn aan de kant, die uit zijn ogen keek. Hij wist dat hij dit uiteindelijk ook zou krijgen, bovendien bezit hij een Exeggcute. Deze was anders niet 'cute'. Dit was een monster. "Super! Wow!" zei Bart, die het volgens mij kon aanroepen, hij stopte precies op het goede moment met aanvallen. Op dat moment kwam Raticate weer bovengronds, die schrok en op de grond viel. "Raticate, geen zorgen. Doe alsnog Tackle!" riep ik. Ik stond op mijn tenen om Raticate weer te zien achter het hoge gras. "Exeggutor, doe Zonnestraal!" Dit was de sterkste gras-aanval. Ik moest hier oppassen. Met Snelle Aanval zou ik een te groot risico nemen. Het is een straal. De enige manier was dus onder de grond! "Raticate, doe Graaf en als je bovenkomt, gelijk Tackle." fluisterde ik, in de hoop dat Bart én Exeggutor het niet hoorde. "Rat!" Exeggutor deed Zonnestraal, een hele felle straal die Raticate zou moeten raken. Raticate dook de grond in en de straal raakte vol mis. Na 5 seconden kwam Raticate weer boven achter Exeggutor, Exeggutor moest eerst nog omdraaien voordat hij echt wat kon doen. Raticate was al eerder met Tackle en Exeggutor viel op de grond. Voordat Exeggutor kon opstaan, "Raticate, Hyperklauw, snel!" Raticate deed Hyperklauw en Exeggutor schreeuwde het uit. "Exeggutor is uitgeschakeld voor gevecht. Dat betekent dat Luca de winnaar is!" zei de scheidsrechter.
--
Dit vond ik erg indrukwekkend. Luca was helemaal teruggekomen en had hiermee zijn tweede badge gewonnen! Nu was ik aan de beurt. Weepinbell, Vileplume en Exeggutor. Allemaal grassoorten. Ik kon dus het beste vuur gebruiken voor ééntje, dus Charmander gebruikte ik sowieso. Ook ging ik Paras gebruiken, aangezien Insecttypes effectief zijn tegen Grastypes. En Butterfree, want Vliegtypes kunnen ook goed werk leveren tegen Grastypes. Natuurlijk had ik betere pokémon, maar voor nu was het beter deze te gebruiken aangezien ik in dit stadium veel moet letten op effectiefheid. Luca stond met Bart te praten en vervolgens overhandigde Bart de badge aan Luca. Terwijl Luca naar mij kwam lopen, deed hij hem in zijn koffertje. Ik liep langs hem, zei "Goed gedaan, Luuc!" en liep verder naar het strijdveld. "Dezelfde regels gelden." zei de scheidsrechter. "Weepinbell, kom eruit!" zei Bart en Weepinbell kwam weer tevoorschijn. "Weep!" Ik begon met mijn Paras. "Paras, ik kies jou!" "Kt!" maakte hij. "Weepinbell, Zurigheid!" begon Bart. Hier had Luca slechte ervaring mee. Ik moest oppassen voor Zurigheid. "Paras, snel! Stap opzij en doe Woedesnee!" riep ik. Paras kroop snel en behendig opzij en het zuur maakte het onkruid op de grond dood. Paras deed Woedesnee, maar Bart had Weepinbell al opgedragen het te ontwijken. Weepinbell deed dit dus ook en was veilig. "Weepinbell, Bladmes!" zei Bart. "Paras, doe Kruisgif, snel!" riep ik. Bladmes en Kruisgif raakten elkaar en er ontstond een grote explosie van gif en bladeren. Toen de rook eindelijk was opgelost, zag ik Weepinbell hoog in de lucht vliegen, om de rook te ontwijken. Paras daarentegen, lag verslagen op de grond. "Paras is uitgeschakeld voor gevecht. Door naar ronde 2." zei de scheidsrechter. "Goed gedaan, Paras!" riep ik en ik liet hem terugkeren. Bart deed hetzelfde met zijn Weepinbell, die ondertussen weer naar beneden was komen vliegen. "Exeggutor, jij bent aan de beurt!" zei Bart. Ik keek Luca aan. Hij deed net toch eerst zijn Vileplume? Nou ja. Dan werd het nu tijd voor Butterfree. "Butterfree, ik kies jou!" "Ieeee!" "Exeggutor, begin rustig met Kopstoot!" zei Bart. Je bedoelt zeker Kokosnootstoot. Dit was beter, dat merkte ik al gelijk. Butterfree kon namelijk vliegen, dus kon veel sneller en gemakkelijker ontwijken. "Butterfree, doe ontwijk en val met de deur in huis met Psychostraal!" riep ik. Butterfree ontwijkte Kopstoot en deed Psychostraal. "Exeggutor, kijk uit!" Exeggutor sprong opzij en Psychostraal ging vol mis. "Jammer Butterfree, volgende keer beter. Doe nu Verwarring!" Exeggutor deed niets, omdat zijn trainer niets opdroeg, wat heel vreemd was. Verwarring raakte Exeggutor en die viel 'verward' op de grond. Hij stond weer op, wankelde wat en viel weer op de grond. Hij bleef roerloos liggen. Na 3 seconden galmde de stem van de scheidsrechter: "Exeggutor is uitgeschakeld. Door naar de laatste en beslissende ronde!" Yes! Die heb ik alvast gewonnen. Maar deze ronde is het belangrijkst. Daarom heb ik het beste voor het laatste bewaard: Charmander. Hij kennelijk ook. Vileplume mocht er dan schattig en lieflijk uitzien, hij was een monster. "Vileplume, maak het nu waar!" zei señor Dikboek. (sorry, ik moet het nog even benadrukken). "Charmander, jij bent!" riep ik. Ik gooide de pokéball per ongeluk achter het hoge stuk gras, dus ik moest op mijn tenen staan om het te kunnen zien. "Vileplume, doe Bloemstorm!" zei Bart. Dit was nog krachtiger dan Butterfree's Wervelwind, dus ik moest oppassen. "Charmander, ontwijk en doe Sintel!" droeg ik op. De Bloemstorm was lastig te ontwijken, omdat een storm niet bepaald een klein oppervlak aantast, net als andere aanvallen. Daarom moest Charmander ver wegrennen om het te ontwijken, wat hem prima afging. Daarna deed hij Sintel. Vileplume bukte waardoor hij over hem heenging. "Charmander, doe Vuurspin!" zei ik. Hij blies zich rot om het wiel hard en krachtig te laten draaien en uiteindelijk kwam hij ook hard en krachtig Vileplume's kant op. "Vileplume, werk het tegen met Maanexplosie!" Vileplume deed Maanexplosie, die in aanraking kwam met Vuurspin, maar de Vuurspin was krachtiger dan ik ooit had gezien en vernietigde Maanexplosie volledig. Het kwam in de richting van Vileplume, raakte de paddenstoel en weer ontstond er een explosie. Toen de rook weer opgelost was, zag ik dat Charmander (gelukkig) nog 'heel' was en dat alleen de paddenstoel van Vileplume was beschadigd. Dit betekende dus niet dat hij uitgeschakeld was. "Charmander, maak het af met Vlammenwerper!" "Vileplume, doe Zurigheid!" Ai, dat was een vergissing. Dacht hij soms dat Zurigheid Vlammenwerper kon vernietigen? Dacht het niet. Zurigheid kwam vrij maar Vlammenwerper vernietigde het zuur volledig en raakte Vileplume. Het vuur doofde automatisch en een sissend geluid ontwaakte. "Vaaiilllleeee!" PLOF! Vileplume belande op de grond. Na 3 seconden begon de scheidsrechter weer: "Vileplume is uitgeschakeld voor gevecht. Dat betekent dat Tijn en Charmander hebben gewonnen!" Charmander rende naar mij toe. Ik tilde hem om, knuffelde hem voorzichtig, om te voorkomen dat ik niet in de fik vloog door zijn staart, en liet hem vervolgens terugkeren. Bart liep naar me toe en overhandigde me de Flower Badge. Ik pakte mijn koffer en bevestigde hem erin. "Klik." Heerlijk om dat geluid te horen, zeg! Ik gaf hem een hand en hij zei: "Door deze gevechten heb ik me gerealiseerd dat ik mezelf nooit zo had moeten prijzen. Ik heb wél veel training nodig voor mijn pokémon." Ik was even stil en zei toen: "Daar wens ik je dan veel succes mee!" We lieten elkaars handen los en ik liep naar Luca, die me een high-five gaf.Bart leidde ons naar de deur om ons uit te laten. Toen we buiten stonden, vroeg Luca waar de dichtstbijzijnde volgende stad was. "Dat moet FoksiaStad zijn. Daar is een Giftype gym." zei hij. "Hoever is dat hiervandaan?" vroeg ik door. "Als je nooit stilstaat, doe je er ongeveer 3 dagen over." zei hij en barstte daarna in lachen uit. We lachten mee, net als Pikachu en Psyduck, die sinds kort de buddy is van Luca. Daarna liepen we weg, en bijna bij de voor Bart zijnde-horizon liepen, keken we nog een keer terug, waar Bart stond te zwaaien met zijn Weepinbell vliegend naast hem. Daarna verdween hij uit het zicht, en recht voor ons, stond een bordje: "FoksiaStad, 200km."
---Hoi! Sorry dat ik lange tijd niet heb geüpload. De vakantie begint bijna, dus ik zal nu weer regelmatig uploaden omdat ik geen huiswerk enzo heb. 🤣 ~Mystic7Pokémon
JE LEEST
Pokémon: De reis door Kanto!
FanfictionAls Tijn 10 jaar oud wordt, mag hij voor het eerst naar de lokale Pokémon professor om zijn eerste pokémon te kiezen. Van deze professor, Professor Oak, krijgt Tijn een Pokédex mee, hierin is informatie opgeslagen over alle pokémon uit de Kanto-regi...