3. Een nieuwe pokémon en PalmboomGym!

169 10 6
                                    

Nog maar een paar kilometer en dan hadden we PalmboomStad bereikt.
We moesten nog door een groot bos. Wie weet wat we daar zouden tegenkomen.
We kwamen bij een groot mos waar we niet doorheen konden lopen, evenals kijken.
"Butterfree, verschijn en doe Wervelwind om het mos te laten verdwijnen!" zei ik terwijl ik haar pokéball gooide.
"Ieee!" Ze bewoog met haar vleugels en het mos werd weggevaagd. Een lang bospad met geen einde te zien verscheen.
"Super Butterfree! Bedankt!" zei ik en ik liet haar terugkeren.

Een paar honderd meter later bewogen de bosjes naast ons. "Pikachu? Hoor je dat ook?" "Pika!"
"Ba! Bulba!" zeiden 'de bosjes'. "Saurr! Bulbasaurr!"
Dat is toch geen... dacht ik. Maar jawel hoor, daar kwam een levensechte Bulbasaur de bosjes uit.
"Dex?" zei ik ongelovig. "Bulbasaur, de zaad pokémon. Bulbasaur is een gras-gif type, die graag wordt gezien in fel zonlicht tijdens een slaap. Er is een zaad op Bulbasaur's rug, die tijdens evolutie uitgroeit tot een ware boom. Evolutie wordt mogelijk gemaakt door veel zonneschijn. Evolueert in Ivysaur. Voorbeeldaanvallen zijn Roede en Mesblad." "Gaaf! Pikachu en Butterfree, laten we hem vangen! Pikachu, begin rustig en doe Vonk!" zei ik enthousiast. Nadat hij Vonk deed, wilde ik gelijk Psychostraal doen met Butterfree, maar ik had niet ondervonden dat die pokémon geen trainers hadden en dus hun eigen gang gingen. Hij had een soort stengels die uit zijn hoofd kwamen, en zij sloegen mijn eigen Butterfree. Ze sloeg tegen de grond, maar kon gelukkig nog gewoon doorvechten. "Dex? Wat is dat voor aanval?" "Dat is Roede, Bulbasaur en zijn evolutie-familie gebruiken stengels om de tegenstander op te tillen, te wurgen, te slaan en dergelijke dingen." "Wauw!" Deze Bulbasaur is sterk, dacht ik. Ik wilde er alles aan doen deze te vangen. Dus liet ik Pikachu Donder doen. Dit maakte zoveel schade, dat ik gelijk kon proberen te vangen. "Butterfree! Goed werk, keer terug! Pikachu, Donder!" schreeuwde ik. Butterfree keerde terug terwijl de donkere Donderwolk al ontstond boven Bulbasaur. "SAAAUUUURRRR!!" kreunde Bulbasaur en hij lag heel zielig op de grond. "Pokéball!" Bulbasaur werd in de pokéball gezogen. Een keer gerold. Twee keer gerold. Drie keer. Klik. "Ja! Pikachu, Butterfree! We hebben Bulbasaur gevangen!" schreeuwde ik uit. Ik pakte de pokéball van de grond. Dat waren al 3 pokémon. Nog 3 en ik moest er eentje wegdoen. Niet voorgoed natuurlijk, maar je snapt me. "Bulbasaur! Laten we zien wat je kan, verschijn!" De pokéball sprong open. "Bulbasaurr!" "Laat Roede zien op de stronk!" "Saur!" Zijn stengels verschenen en hij sloeg de stronk. Ook wikkelde hij de stronk in. Met een pokémon zou ik tegelijkertijd een pokéball kunnen gooien. En tijdens een badgegevecht zou de pokémon misschien al wel uitgeschakeld zijn. Eens even kijken.. dacht ik. "Dex, wat kan hij wellicht nog meer?" "Probeer Mesblad." antwoordde hij. "Bulbasaur! Mesblad!" zei ik. "Ba!" kreeg ik terug. Dat klonk instemmend. Hij opende zijn bek, dergelijke blaadjes kwamen uit zijn bek en lieten de stronk iets opschuiven. "Wauw!" "Een aanval die nog valt te leren is Zonnestraal. Bij afkeuring zal Roede worden uitgevoerd." zei Dex zonder te vragen. "Oké, daar gaan we aan werken! Op naar Palmboom Gym!"

PalmboomStad was een rustig havenstadje met een prachtig strand waar bijna niemand was. Behalve pokémon.
Geen pokémon die daar liep kwam me bekend voor. Maar ik hoefde maar 1 sterke water pokémon, want ik had nog maar twee plekjes en ik wilde ook nog een sterke vuur pokémon vinden. Ik was aan het zoeken voor een Squirtle, maar een Seel, Shellder of Krabby zou ook fijn zijn.
Ik liep het rustige strand op, toen ik een Krabby spotte. "Tktktktk." Wat een apart geluid, dacht ik.
Ik pakte een pokéball. "Squirtle Squirtle. Squirtle." klonk het verderop. Dat leek op een Squirtle!
Met pijn in mijn hart liet ik de Krabby achter en ik rende in de richting van het geluid. "Squirtle."
Daar! Oh nee, dat is niet blauw. Dat is rood. Wacht, dat is zijn schild.
"Squirtle! Maak je op voor een gevecht! Bulbasaur, verschijn!" schreeuwde ik. De Squirtle draaide zich om en schrok. Bulbasaur kwam uit zijn pokéball. Ik scande in de tussentijd Squirtle nog even met mijn Pokédex. "Squirtle, de kleineschildpokémon. Squirtle is een watertype. Zijn schild is niet per se bedoeld voor bescherming. Het helpt hem behendiger te zijn met het zwemmen, zodat hij zeer snel kan zwemmen." "Bulbasaur, Roede op Squirtle!" "Ba!" Zijn stengels kwamen tevoorschijn en sloegen Squirtle. "Squirtleee!" schreeuwde de Squirtle uit van ergernis. Een waterstraaltje kwam uit zijn bek. "Dex?" "Waterpistool. Klein maar krachtig straaltje water uit de bek van een water pokémon." "Wauw!" "Squirtle."
"Bulbasaur, probeer het af te maken met Mesblad!" zei ik. Zijn bekje ging weer open en een krachtige wind met blaadjes blies Squirtle omver. "SQUIR!" "Goed werk, Bulbasaur. Keer terug! Pikachu, maak het af met Vonk!"
"Pika!" Het kleine elektrische schokje zorgde ervoor dat Squirtle uitgeschakeld werd voor gevecht. "Pokéball!"
Een keer. Twee keer. De pokéball springt open en Squirtle ligt nog steeds 'bewusteloos' op de grond. Ik pakte de pokéball van de grond en gooide opnieuw. "Pokéball!" Een keer. Twee keer. Drie keer. Klik! Ja! "Bulbasaur, Pikachu! Het is gelukt! We hebben er een maatje bij! We hebben een Squirtle gevangen!" riep ik enthousiast.
Nu vond ik dat ik een goed geschikt team had om mijn eerste badge te winnen. PalmboomGym was een Watertype-gym, dus mijn Bulbasaur en op sommige vlakken mijn Pikachu waren in het voordeel. Vuur pokémon zouden niet van pas komen bij dit gevecht, dus ik zal die later nog wel vinden. Op naar PalmboomGym!

PalmboomGym was een grote kunststof palmboom, met de stam als het gebouw. Het was een grote cirkel, wat overeenkwam met een pokégevechtveld. Ik klopte hard op de deur. "Wat." zei een norse stem binnen.
"Ik ben Tijn. Ik kom voor een pokémon badge! Ik zou graag de Palmboom Badge willen verdienen!" antwoordde ik enthousiast.
"Lukt je nooit. Maar je kan het proberen." zei de man binnen. De deuren gingen open en een verlicht pokégevechtveld verscheen voor mijn neus. "Ik ben Patrick." begon hij. "Je mag 2 pokémon inzetten. Wordt de pokémon van de een verslagen, mag jij nog door met je eerste. Je mag ook opgeven met de een en doorgaan met de ander, en de een dan later nog een keer inzetten. In positie!"
Ik liep naar de andere cirkel en had in gedachte te wachten totdat híj zijn pokémon zou kiezen.
Het speelveld bestond uit zand en een klein diep meertje voor pokémon die echt niet op het droge konden.
"Oké, Wartortle, ik kies jou!" begon Patrick. Hij gooide zijn pokéball op het zand en een grote versie van Squirtle kwam tevoorschijn. Ik pakte Dex erbij en scande de schildpad. "Wartortle, de schildpokémon. Squirtle evolueert in Wartortle en Wartortle is daarom een watertype. Zijn staart is best lang en is beschermd met een klein laagje. Als Wartortle ouder wordt, verandert de staart in een donkerdere kleur. De krabben op zijn schild zijn tekens dat deze schildpad een echte doorzetvechter is." "Wauw! Bulbasaur, ik kies jou!" Hij kwam uit zijn pokéball. Blijkbaar mocht híj eerst, want hij was niet iemand die vriendelijk was - dat vooropgesteld - maar hij was ook niet echt gastvrij tegen zijn gasten. "Wartortle, Bubbel!" schreeuwde Patrick overdreven hard. De handjes van Wartortle gingen naar zijn bek en toen hij ze weer weghaalde, kwam er een massa bubbels op Bulbasaur af. "Bulbasaur! Ontwijk, NU!" "Bulba!" kreeg ik terug en hij ontweek net op tijd de toch wel krachtige aanval van Wartortle. "Nu jij, Bulbasaur, Roede!" Die fantastische stengels kwamen weer tevoorschijn en deden zijn werk. Ik weet niet of het zelfprijzing is, maar ik denk dat je Roede niet zo makkelijk kan ontwijken - maar dat ligt vast weer aan mij. "Tortle!" Bulbasaur ging iets te ver en wurgde Wartortle bijna. "Bulbasaur! Terugtrekking, nu!" Hij trok zijn stengels weer in en stapte naar achter.
"Sorry, Patrick." De scheidsrechter van het gevecht benoemde dat Wartortle is uitgeschakeld. "Ugh! Bedankt hè, sukkel. Nu is het tijd voor het echte werk. Vaporeon, verschijn en doe Aquastaart!" zei Partick boos. Ik scande Vaporeon even snel met mijn Pokédex: "Vaporeon, de bubbelweg pokémon. Vaporeon is de watervorm van de driehoeksevolutie van Eevee. De kraag, vinnen en staart van deze prachtige pokémon maken het mogelijk dat Vaporeon in water kan zwemmen en leven. Deze pokémon heeft de kracht om de macht te krijgen over stukken water." "Oké, Bulbasaur, probeer te ontwijken, en daarna Mesblad!" commandeerde ik. Aquastaart was een krachtige waterfrisbee die de kop van de pokémon als doe had. Moeilijk te ontwijken dus. Het lukte Bulbasaur niet om te ontwijken en was uitgeschakeld voor gevecht. "Goed zo, Bulbasaur. Rust maar lekker uit." Als ik nu Squirtle in zou zetten, dan zou het weinig effect leveren. Maar met Butterfree al helemaal niet. Met Pikachu leveren we effect op beide. "Pikachu, maak het af! Begin met Vonk!" zei ik vastbesloten. "Vaporeon, Waterpuls!" vervolgde Patrick. Pikachu was eerder met zijn Vonk en de Waterpuls van Vaporeon werd zo geblokkeerd. "Goed zo, Pikachu! Maak het af, met Donder!" Pikachu bracht een grote donderwolk boven Vaporeon, maar deze pokémon was de eerste die de donderwolk begon te ontwijken. Nu zag ik dus ook dat de donderwolk zich echt gericht had op de pokémon, want de donderwolk bewoog gewoon mee. Dit maakte dat Vaporeon werd uitgeschakeld voor gevecht. "POR! POREONN." klonk het lijdend. "De winnaar is Tijn met zijn Bulbasaur en Pikachu! Hij wint hiermee de Coconut Badge!" benadrukte de scheidsrechter. "Yes! Ik heb mijn eerste badge gewonnen!" riep ik. "Bulba!" "Pika!" Ik liet Bulbasaur terugkeren en liep naar Patrick. Hij stak zijn hand uit.
"Je hebt het goed gedaan." begon hij, veel vriendelijker dan net. "Heb je al een opbergdoosje voor je badges? Hier heb je er anders eentje. De Coconut Badge zit er al in!"
"Wow, nee, dat heb ik nog niet! Bedankt, Patrick!" Ik schudde zijn hand. "Wat is de stad die hier het dichtste bij ligt?"
"Dat is PewterStad." antwoordde hij. "Ja, daar kom ik vandaan. Is er misschien een andere stad de andere kant op?"
"Ja! Dan moet je naar LavaStad. De LavaGym is een vuurtype gym."
Oh, daar kon ik dan ook mijn eerste vuur pokémon vangen! dacht ik. "Hardstikke bedankt. Tot ziens!"
"Tot ziens." antwoordde hij vriendelijk.
Met Pikachu op mijn schouder en het opbergdoosje als gewicht in mijn tas erbij, liep ik de megapalmboom uit. Op weg, naar LavaStad.

---
Ik vind het altijd erg fijn als jullie in de comments iets achterlaten! Iets wat ik kan verbeteren, bijvoorbeeld. Bedankt voor de stem!

Pokémon: De reis door Kanto!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu