Ik had al 3 badges verzameld. We gingen nu op weg naar de vierde! BloemGym. "Wie ga jij gebruiken voor de gym battle?" vroeg ik aan Luca. Hij dacht na. "Ik hoop nog een vuur of ijs pokémon te vangen." begon hij. Natuurlijk, want vuur en ijs zijn effectief op gras. "En anders doe ik het met Gastly en Raticate." vervolgde hij. "Ik begin met Charmander, en daarna ga ik met Butterfree, want insect types zijn effectief op gras." zei ik. Misschien moest ik Butterfree even trainen, het werd haar eerste gym gevecht. "Zullen we trainen? Jouw Raticate tegen mijn Butterfree." stelde ik voor. Luca stemde in. "Maar lopen we nog wel even door? Dan trainen we bij een plek waar ik met de postbode heb afgesproken. Hij komt vandaag het voer brengen!" "Ja! Dan kunnen we die gebruiken bij het badge gevecht!" riep ik en met smart liepen we door naar de plek waar Luca had afgesproken met de postbode.
Toen we bij de plek aan waren gekomen - het was een open plek in het pokémon bos - bleek het een echt trainveld te zijn. Het was een gymveld, maar dan veel kleiner als in een echte gym. En natuurlijk zonder scheidsrechter. We gingen tegenover elkaar staan en Luca fluisterde tegen Raticate. Ik pakte de pokéball van Butterfree. "Butterfree, ik kies jou!" "Ieee!" Luca aaide Raticate over zijn kop. "Rat!" Raticate liep naar voren. "Butterfree, doe Psychostraal!" zei ik rustig. Als het een gym gevecht zou zijn, zou ik wat serieuzer zijn. Hoewel ik dit wel graag wilde winnen. Ik wilde wel mijn Butterfree sparen voor het gevecht. Luca dacht waarschijnlijk hetzelfde over zijn Raticate. "Raticate, ontwijk en Tackle!" zei Luca. Butterfree deed Psychostraal en het was lastig voor Raticate om te ontwijken. Raticate werd geraakt, hij lag even op de grond en ik dacht even dat 1 Psychostraal genoeg zou zijn hem uit te schakelen, maar hij was een sterke Raticate en stond weer op. "Raticate, gaat het? Doe Tackle!" zei Luca. "Cate! Rat!" antwoordde Raticate en hij sprong hoog de lucht in. "Butterfree, ontwijk!" riep ik. Het was best hoog in de lucht, dus ik moest wel roepen. Butterfree vloog, dus het was best makkelijk om Tackle te ontwijken. "Goed zo! Doe Verwarring!" zei ik. "Raticate, neem grote stappen te ontwijken door Snelle Aanval te doen!" zei Luca. De paarse ringen van Verwarring kwamen uit Butterfree: onmogelijk te raken. Raticate deed Snelle Aanval dus Verwarring raakte Raticate niet. "Nu, Tackle!" zei Luca. Raticate sprong al de lucht in. "Butterfree, ontwijk en vlieg hierheen!" riep ik. Butterfree deed wat ik vroeg. Ik had een sluw plannetje. "Butterfree. Luister. Je doet straks Verwarring, als ik dat zeg, maar je doet er een Wervelwind achteraan zodat Verwarring sneller bij Raticate is dan zij denken. Dan winnen we dit en..." fluisterde ik. Ik werd onderbroken door een fietsbel. Ik keek opzij en zag een fietser met een grote doos achterop. "Post!" riep hij en hij stopte de fiets. "Ik ben op zoek naar Luca?" zei hij. Hij had moeite met het dragen van de doos. "Dat ben ik." antwoordde Luca en liep naar de man toe. "Begrepen, Butterfree?" fluisterde ik nog snel. "Ieee!" Ze vloog weer in de lucht. Ik liep naar Luca en de postbode.
"Ik heb 100 200 gram-potjes SpeciaalPokémonVoer. Is dat voor jullie?" vroeg hij, Luca aankijkend. "Dat klopt. Bedankt!" zei Luca en nam de doos van hem over. De postbode liep weer terug naar zijn fiets en fietste weg. "Laten we het alvast verdelen. 50 om 50, toch?" vroeg ik. Luca dacht even na. "Laten we 60 om 40 doen. Ik heb nog wat, dus dan krijg jij wat meer. We kunnen toch altijd nieuw bestellen." antwoordde hij en hij begon te tellen. Toen hij er 60 had, haalde hij de 40 die nog in de doos zaten eruit en stopte de 60 er weer in. Hij gaf de doos aan mij. Dat duurde 10 minuten, hij had beter 40 eruit kunnen halen en de doos aan mij geven, maar zo was het ook goed. "Bedankt. Zullen we nu onze training afmaken?" vroeg ik, kijkend in de richting waar Butterfree net vloog om te kijken of ze er nog was. Dat was zo, gelukkig. "Laten we dat doen." zei Luca en we liepen naar het trainingsveld. Toen we aankwamen, zagen we allebei dat er op het trainingsveld een beest zat. Toen we dichterbij kwamen, bleek het al snel een krab met 2 kleine paddenstoelen op zijn lijf. "Wow! Is dat een pokémon? Ik hem die nog nooit gezien!" zei Luca. Nee, die had ik ook nog nooit gezien. Ik pakte mijn Pokédex en richtte op de pokémon. "Paras, de paddenstoelpokémon. Paras is een pokémon van het type insect - gras. De paddenstoelen die op zijn rug groeien, heten tochukaso. Ze groeien groter als de pokémon ouder wordt en evolueert. Hij gebruikt de paddenstoelen als medicijn om beter te herstellen na gevecht. Evolueert in Parasect. Voorbeeldaanvallen zijn Insectenbeet en X-Schaar." "Die wil ik graag!" zei Luca.
JE LEEST
Pokémon: De reis door Kanto!
FanficAls Tijn 10 jaar oud wordt, mag hij voor het eerst naar de lokale Pokémon professor om zijn eerste pokémon te kiezen. Van deze professor, Professor Oak, krijgt Tijn een Pokédex mee, hierin is informatie opgeslagen over alle pokémon uit de Kanto-regi...