De bal klapte open en Growlithe werd erin opgezogen. Een keer. Twee keer. Drie keer. Ik hoorde een klik. "Yes! Ik heb Growlithe gevangen!" riep ik. Ik bevestigde de pokéball aan mijn riem en keek naar Luca. Ik zag zijn pokéball rollen. Ik hoorde een klik. "Jaa! Ik heb Vulpix gevangen!" riep Luca. Hij pakte zijn pokéball en rende naar me toe. We gaven elkaar een high-five. "Welke kant was het nou op voor BliksemStad?" vroeg Luca me. Ik wees naar het zuiden. "Die kant op." antwoordde ik en we liepen 'die kant op', naar het zuiden, in de richting van BliksemStad, in de richting van BliksemGym, in de richting van wellicht een nieuwe badge.
"Pikachu, ik kies jou!" riep ik. "Pika..." deed hij vermoeid. "Wat is er aan de hand, Pikachu?" vroeg ik aan hem. "Pika, pika! Pikachu!" deed hij. Ik bedacht me dat hij misschien honger had. Ik graaide in mijn jaszak en pakte de laatste brokjes PokéVoer die erin zaten en gaf ze aan Pikachu. "Tijd voor een pauze?" vroeg ik aan Luca, wijzend naar een rots waar we steeds dichterbij kwamen. "Beter van wel." kreunde Luca en hij zakte naast de rots in. Ik pakte mijn rugzak en opende een nieuw zakje PokéVoer. Ik liet hem leeglopen in mijn jaszak. Pikachu genoot van het PokéVoer, maar hij had nog steeds hetzelfde probleem als net. Misschien had hij dorst? "Moeten pokémon ook drinken? We zijn nou al iets van 3 maanden bezig, en ze hebben nog geen kik gegeven over dorst." vroeg ik aan Luca. "Ik weet het niet." antwoordde hij makkelijk. Ik pakte Dex en koos Professor Oak. Hij ging een aantal keer over, daarna kwam er verbinding.
"Dit is het antwoordapparaat van Professor Oak. Spreek wat in na de..." Ik hoorde een piep.
"Ja, hallo professor, met Tijn. Ik had even een vraagje. Mijn pokémon gedragen zich raar. Ik vroeg me af of dit misschien door de dorst kwam. Maar toen realiseerde ik me dat ik nu al 3 maanden bezig ben als trainer, en al die tijd hebben ze nog geen kik gegeven over de dorst. Moeten pokémon wel drinken?" zei ik snel. Daarna hoorde ik weer een piep en er werd automatisch opgehangen. "En nu wachten totdat hij terugbelt. Zullen we weer doorlopen?" vroeg ik Luca. Hij was aan het drinken en toen hij klaar was zei hij: "Ja, laten we doorlopen." antwoordde hij en we liepen weer verder in de richting van BliksemStad.Even later ging mijn telefoon weer af. Ik nam op.
"Hallo, je spreekt weer professor Oak. Ik heb je bericht gehoord."
"Aha, hardstikke fijn. En?" antwoordde ik.
"Interessante vraag. Ja, pokémon moeten drinken. Maar dit doen ze meestal in de pokéball. Dat kan de reden zijn dat jij ze bijna nooit ziet drinken." antwoordde Oak.
"Aha, nu snap ik het. Maar waarom doen mijn pokémon dan zo raar?" zei ik.
"Wat is het precies wat ze doen?"
"Ze zijn erg vermoeid en voelen de drang niet om te vechten." zei ik.
"Aha, dit is een veelvoorkomend probleem. Je zou denken dat ze moe zijn en een pauze nodig hebben..." Daarbij keek ik
Luca aan en glimlachte. "...maar in werkelijkheid zijn je pokémon toe aan meer training." maakte Oak af.
"Weet u een trainingsveld dichtbij BliksemStad?" vroeg ik aan Oak, na even nagedacht te hebben.
"Ehm... Dat zit op ongeveer 500 meter van jouw locatie. Gewoon doorlopen richting BliksemStad en je komt het vanzelf tegen." zei Oak.
"Hardstikke bedankt!" riep ik en ik hing op.
"Het ligt eraan dat onze pokémon toe zijn aan training. Nog 500 meter lopen en we zijn bij een trainingsveld. Kom!" riep ik en we renden verder.Eenmaal aangekomen bij het trainingsveld, zagen we al gauw dat het een paar aparte veldjes waren met verschillende gadgets. Zoals een bal, elektrisch-bestendige pakken, vuur-bestendige vesten, een korf, enzovoort. Er hing een bordje waar op stond dat er bijna niemand kwam en dat het ten strengste verboden was de spullen mee te nemen. "Laten we beginnen met individueel trainen!" zei ik en ik liep naar 1 van de veldjes. Ik nam alle pokéballs even in mijn hand terwijl ze aan de riem zaten en stopte bij die van Pikachu. Dat is de pokémon waarbij ik het het meeste heb gemerkt en ik wil kijken of het werkt. "Pikachu, ik kies jou!" riep ik en Pikachu kwam tevoorschijn. Ik pakte de bal en begon er eerst mee te gooien. Pikachu rende er elke keer weer naartoe en gaf hem aan mij. Ik merkte dat hij er lol in begon te krijgen. Ik zorgde dat ik alle ballen van alle andere veldjes (behalve die van Luca) in bezit kreeg en zo had ik genoeg voor de helft van het aantal pokémon van mij. Ik riep al mijn pokémon (het waren er 12) en maakte duo's. Pikachu met Growlithe, Bulbasaur met Venonat, Charmander met Ekans, Wartortle met Paras, Butterfree met Exeggcute en Haunter met Poliwag. Ik gaf ze de opdracht gewoon over te gooien met de bal. En dat deden ze.
Na ongeveer een kwartier wisselden ik en Luca om. Luca was in deze tijd bezig geweest met de andere gadgets en nu was hij aan de beurt met zijn ballen. Zijn pokémon zagen er al goed uit, dus ik was gebrand door te gaan met de andere gadgets: een korf, pakken die bestendig zijn tegen elk type aanval, een vastbindriem en een aanvalschecker. De korf konden we gebruiken om de bal in te gooien. De pakken konden we gebruiken om aanvallen van pokémon op mij te laten testen en ik zou er niets van merken. De vastbindriem konden we gebruiken om het geduld en de sterkte van de pokémon uit te testen en de aanvalschecker kon ons advies geven over wat beter kon bij aanvallen. Ik verdeelde de groep van 12 in 4 groepjes, in elk groepje 3. Ik nam 4 veldjes in gebruik en op elk veld zou een andere activiteit plaatsvinden. We zouden werken met een doordraaisysteem. Ten slotte kwam er nog een gevecht tussen mij en Luca.
JE LEEST
Pokémon: De reis door Kanto!
FanfictionAls Tijn 10 jaar oud wordt, mag hij voor het eerst naar de lokale Pokémon professor om zijn eerste pokémon te kiezen. Van deze professor, Professor Oak, krijgt Tijn een Pokédex mee, hierin is informatie opgeslagen over alle pokémon uit de Kanto-regi...