"Ik wil je nog feliciteren met je badge!" begon Luca toen we LavaStad uitliepen.
"Ah joh, dankjewel. In SpookStad, vind je vast wel een Geesttype pokémon. Dan ben je gelijk heel sterk." praatte ik hem de moed in.
We zetten nog steeds koers naar SpookStad. Dit vond ik het goede moment om wat meer informatie te verzamelen over de stad. "SpookStad is een stad waar 3 pokémon de macht hebben: Gastly, Haunter en Gengar. Zij hebben een groot huis midden in de stad en dit is ook de gym. Als je de SpookGym wilt uitdagen, en dus de Ghost Badge wilt verdienen, moet je sowieso meer dan 2 pokémon bemachtigen." "Oké! We moeten dus tegen 3 pokémon vechten. We moeten allebei nog een Ghost pokémon vangen, voor het mooie, dan zouden we het met gemak kunnen winnen met onze andere pokémon." zei ik tegen Luca. "Ja! We komen nu in de buurt, dus hopelijk kunnen we iets..."
"GASTLY! GASTLY!" hoorden we opeens achter ons. We draaiden ons met een ruk om: niets.
"Dat leek als een Gastly!" riep ik enthousiast uit. "Zij zijn alleen wel moeilijk te vinden."
Ik zag Luca bang om zich heen kijken. "Rustig! Het is een pokémon, die vallen alleen op pokémon aan. Niet op mensen." Hij keek weer strak voor ons uit.
Opeens was er een grote zwarte bol voor ons met rook om zich heen. "GASTLY! GASTLY!" maakte hij.
"Wow! Dex, nu!" riep en fluisterde ik tegelijk. "Gastly, de gaspokémon. Gastly is type geest en gif en is afhankelijk van de wind. Bij een stevige wind slaat hij zichzelf liever op in zijn eigen gas. Groepen van Gastly kom je zeldzaam tegen onder struiken of huizen, om samen sterker te zijn en te schuilen voor de hevige wind. Evolueert in Haunter. Voorbeeldaanvallen zijn Lik, Zuignapslag en Modderbom." "Dit is er maar een, jammer dat we geen groep tegenkwamen, dan had ik er ook eentje kunnen vangen." zei ik.
"Mag ik hem vangen, dan?" vroeg Luca ongelovig. "Ja! Jij hebt wat dit betreft voorrang!" Ik klopte op zijn schouder. "Probeer het met Rattata. Als het niet lukt, sta ik je bij. Jij moet hoe dan ook deze Gastly te pakken krijgen."
Hij knikte, aaide Rattata over zijn kop en zei: "Rattata, spring van mijn schouder en verzwak Gastly!" Rat! Rattata!" "Rattata, doe Snelle Aanval zonder dat Gastly het ziet en Tackle hem!" riep hij.
"Gahahahastlyy!" maakte Gastly en opeens was hij verdwenen. Rattata gleed uit en Tackelde zichzelf dus eigenlijk.
En toen verscheen Gastly weer. Hij speelde dit vies, heel vies. Het werd nog eens een kluif om hiertegen een badge te winnen straks.
"Rattata, nog een keer Snelle Aanval en dan Hyperklauw!" probeerde Luca. Rattata deed Snelle Aanval, maar Gastly verdween weer. "Rattata, snel doe Achtervolging en dán Hyperklauw!" Achtervolging was een soort Snelle Aanval, waarin Rattata erg snel heen en weer bewoog en hij kon Gastly blijkbaar zien, want Rattata kwam precies op het punt uit waar Gastly weer tevoorschijn kwam. "Gast?" Rattata slijpte zijn klauwen en deed Hyperklauw. "Gast!" De rook werd minder en Gastly kon niet volledig meer vliegen. Ook kon hij niet meer weg teleporteren. "Pokéball!" Luca pakte een pokéball van zijn riem en gooide hem recht op Gastly. Een keer. Twee keer. De pokéball sprong open, maar Gastly was nog steeds zo wankel als net. "Oké, Rattata, nog één keer Tackle!" zei Luca. "Rat!" Rattata rende, sprong en Tackelde Gastly. Letterlijk. Gastly viel op de grond. "Pokéball!" Een keer. Twee keer. Drie keer. De pokéball maakte een klik-geluid. "Ja! Ik heb mijn eerste pokémon gevangen! Gastly!" riep Luca blij. "Gastly! Verschijn!" De pokéball sprong open en Gastly kwam eruit. "Gastly!" "Ik ben er zo blij mee! Goed gevochten, Rattata." "Gefeliciteerd." zei ik droog.<<Met mijn gedachten zat ik even ergens anders. Oak zei dat ik maar 5 pokémon mocht hebben, anders moest ik er eentje transfereren naar Oak. Ik had nu Pikachu, Bulbasaur, Charmander, Squirtle en Butterfree. Het was zonde, want Pikachu deed ik nooit in zijn pokéball. Dan had ik daar net zo goed een andere pokémon in kunnen doen. Als ik straks een Gastly zou vangen, ik hoopte van wel, dan zou ik er dus eentje moeten transfereren naar Oak. Dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen, dus had ik even een belletje gepleegd met professor Oak.>>
"Hoi! Met Tijn." begon ik.
"Hoi, Tijn! Heb je al pokémon gevangen? Ik heb er nog geen eentje doorgekregen." antwoordde hij.
"Ja! Daar bel ik ook voor. Ik heb er 5: Pikachu, Butterfree, Bulbasaur, Squirtle en Charmander. Ik ben nu onderweg naar SpookStad om de gym aan te vallen. Ik wil een geest pokémon vangen, maar dan moet ik er eentje wegdoen. Heb je niet een speciale aanbieding voor mij?" vroeg ik smekend.
Het was even stil aan de andere kant van de lijn. "Dat kan ik regelen, ja. De andere drie hebben het ook al gevraagd. Ik zal je nog eens 150 extra pokéballs opsturen en ook wat extra Revives en Hulpdrankjes."
"Wauw! Dat is fantastisch, professor. Bedankt! Mag ik vragen hoever de anderen zijn?" zei ik vol enthousiasme.
"De anderen hebben in tegenstelling tot jou al 4 badges gewonnen: Coconut Badge, Volcano Badge, Ghost Badge en Flower Badge. Jij hebt toch alleen nog maar de eerste twee? Zij hebben ook al 5 meer pokémon gevangen dan jij. Kom op, Tijn!" zei Oak. Hij hing op.
Ik opende het telefoonhokje en een fiets stopte rakelings voor me. Er zaten 4 extra riemen in, een extra doosje voor badges, 150 extra pokéballs, 100 Revives en 100 Hulpdrankjes in. Hoe... nou ja, laat maar.We liepen SpookStad binnen en de eerste indruk was een paarse lucht, dergelijke vleermuizen hingen aan boomtakken en vlogen door de lucht. "Laten we kijken of we nog een Gastly kunnen vangen. Ik heb ook nog een geesttype pokémon nodig voordat we de badge gaan winnen." zei ik. "Ja." zei Luca. "Dex? Is er misschien een plek waar je veel Gastly vindt, zoals een nest?" vroeg ik. "Achter de SpookGym is de VulkaanWoestijn. Hier groeien veel verdorde bomen met grote gaten erin. Deze gaten leiden naar een ondergrond doolhof: het thuis van tientallen wilde Gastly." antwoordde Dex terug. "Oké, op naar de VulkaanWoestijn!" riep ik enthousiast.
Het was nog best wel een klus om om de vulkaan (de gym) te lopen om aan de andere kant uit te komen. De vulkaan was zo groot, dat het erg lastig was om het eind en het begin uit elkaar te halen. Uiteindelijk, achter de vulkaan, was een grote, dorre vlakte met, zoals de Pokédex al zei, veel bomen. En in die bomen zaten gaten. We liepen naar de eerste de beste boom die we tegenkwamen en we kropen naar binnen. Er was een trapladder die ons naar beneden bracht. Beneden gekomen, wilde ik opstaan, maar ik stootte keihard mijn hoofd. "Au! Jemig." We moesten dus verder kruipen: HEL. Uiteindelijk kwamen we bij een stuk waar het doodliep. "Is dit het 'nest'? Ik zie anders niets..." zei Luca teleurstellend. We gingen een andere zijstraat in en opeens hoorden we voor ons "Gastly! Gast~Gastly!" Dat waren er veel, van veraf te horen, dus we kropen erheen.
We kwamen in een ruimte waar we konden staan en er vlogen 3 Gastly. De middelste zag er het leukste uit, dus ik wilde al voor de middelste gaan. De middelste verdween, de andere twee bleven. Oh wauw, dan ga ik maar voor de linker, dacht ik. De middelste bleef weg en de linker ging nu ook weg. Nou ja zeg! "Pikachu, Vonk op Gastly!" fluisterde ik naar mijn schouder. De rechter, de enige die nog over was dus, verdween ook. Ze kwamen allemaal weer terug en spuugden een rokend balletje uit: Modderbom. "Pikachu! Ontwijk en Donderschok op de middelste!" Pikachu rende terug naar mij, wat prima ontwijken was, en de balletjes ontploften. De hele kamer zat onder de modder nu. Zo ook de ogen van de middelste Gastly. Dit was het moment dat ik Donder moest doen. "Pikachu, Donder!" Een elektrisch straaltje vloog de lucht in, vormde zoals altijd de grote, donkere wolk en de harde knal raakte Gastly. Gastly lag op de grond. Als ik hem had gevangen, ging ik hem zo snel mogelijk helpen. "Pokéball!" Gastly werd opgezogen met de rook om zich heen. Een keer. Twee keer. Drie keer. Klik. "Yes! Ik heb een Gastly!" riep ik. Ik rende gelijk naar de pokéball om hem op te pakken. Op dat moment kwamen de twee andere Gastly tevoorschijn. Ze klemden de pokéball tussen zich in en vlogen het doolhof in "Hé! Kom eens terug! Vuil onkruid!" riep ik en ik rende erachteraan, uiteindelijk dus kruipend.<< Ik wist toen ik hier binnenkwam de weg natuurlijk helemaal niet. Ik heb dus een plekje ontdekt toen ik aan het zoeken was die doodliep. Het was het proberen waard de Gastly hierheen te lokken zodat ze ingesloten waren. Zij kenden dit doolhof natuurlijk op hun duimpje, maar nooit geslagen is altijd mis. >>
De Gastly gingen uiteindelijk linksaf, waar ze teruggingen naar het centrum van het doolhof. Ik keek naar rechts. Daar was het plekje! Dat ging dus niet lukken. Ik pakte een lege pokéball van mijn riem af. Ik liet het aan de Gastly zien. "Volgens mij hebben jullie de verkeerde." zei ik. Ze draaiden zich om. "Gastly." Ze lieten de pokéball vallen en vlogen naar mij toe. "Luca, kruip naar de pokéball en pak hem op." fluisterde ik naar achteren. Luca kroop langs me en deed wat ik zei. "Sorry, het was toch die!" riep ik en ik wees. De Gastly keken, zagen dat 'ie verdwenen was. Ze vielen op de grond en begonnen te huilen. Ah, wat zielig, dacht ik. Ik aaide ze alle twee over mijn kop. Het leven is hard. Soms té hard. Ze hebben elkaar nog, dacht ik. Ik kroop snel naar Luca en we gingen naar de uitgang.
Toen we buiten stonden, zagen we de grote VulkaanGym voor ons. "Laten we die nu uitdagen." zei Luca enthousiast.
"Ja, laten we dat doen. Met onze pokémon zijn ze bijna kansloos! antwoordde ik en we renden richting de gym.---
Nieuw hoofdstuk! Stemmen vind ik altijd leuk! Lees ook even het boek van mijn broertje, Ryan. Zijn boek gaat ook over pokémon. Dit is zijn account: GYvandeDRIE . Zeker even lezen, het is een superleuk boek!
JE LEEST
Pokémon: De reis door Kanto!
FanfictionAls Tijn 10 jaar oud wordt, mag hij voor het eerst naar de lokale Pokémon professor om zijn eerste pokémon te kiezen. Van deze professor, Professor Oak, krijgt Tijn een Pokédex mee, hierin is informatie opgeslagen over alle pokémon uit de Kanto-regi...