Dua belas.

129 7 1
                                    

Pada cuti semester. Sara lebih banyak meluangkan masa untuk berjalan-jalan dengan tyzz,  finaz dan Laila.

Cuaca yang terik menarik mereka ke kedai aiskrim baskin robbins yamg berdekatan.

"Sara kau okay x? " soal tyzz memandang sara yang sedang termenung memandang phonenya.
"Buat apa kau tenung gambar Abang Paan tu? " soal Laila yang duduk di sebelah sara.

"Abang Paan? " Tyzz terus merampas talifon itu dari tangan Sara.

"Ehh ni instagram abang Farhan lh. Kenapa aku tak tahu dia ada insta? Jap jap aku nk follow. " Tyzz terus memberi semua phone kepada Sara.

"Dia baru buat aku rasa. Tak banyak pon gambar dia." kata Sara sambil membelek satu persatu gambar di akaun insta lelaki idamannya itu.

"Woww..  Biar betul baru buat insta followers dah beribu." kata Tyzz lagi. Dengan teruja.

"OMG.. Handsome nye." kini giliran Fynaz pula menunjukkan gambar insta Farhan yang sedang bermain hoki secara candid.

Yang lain turut terjerit kecil hingga menarik perhatian beberapa orang di dalam kedai itu.

"Aduh.. Ni yang buat aku cair ni." kata Laila sambil menungkat dagu.

"Ehh dia update story lh." kata sara.
Yang lain turut bersama-sama memandang ke dalam talifon milik sara.

Terdapat video yang di rakam di kawasan KLCC.

Rakaman kemudian mengarah ke arah seorang gadis di sebelahnya.

"Eh wait tu Arissa budak kolot tu kan? " kata Tyzz mengulangi semula rakaman.

"Yes she is! " kata Fynaz pula dengan mata yang membulat besar.

Masing-masing menarik muka tidak puas hati.

"Macam mana dia boleh ada dekat KL dengan Abang Paan? " soal Laila tidak puas hati.

"Actually tu memang hometown dia." kata Sara dengan wajah pasrah.

"Ish.. Macam mana abang Paan boleh minat dekat dia ey?  Kolot gila kot. " rungut Tyzz.

"Well girls.. Why not kita pon pergi KL kn? " Fynaz memberi cadangan.

"Great idea." kata Sara disertai persetujuan dengan yang lain.


"Saya dah tak larat lah Paan!" adu Arissa dengan wajah yang masam.

"Eh relax lah.. Aku nk ajak pergi aquaria je. Jom lh aku dh lama suka tempat tu." Farhan terus menarik tangan Arissa. nak tak nak ikut je lah.

suasana di dalam Aquaria pada hari itu agak sesak du kunjungi oleh ramai orang. musim cutikan ramai lh orang.

sepanjang perjalanan Arissa hanya mendiamkan diri manakala Farhan sibuk menangkap gambar.

tiba-tiba datang seorang lelaki yang memakai vas juru gambar ke arah mereka.

"cik berdua. nak tangkap gambar tak? buat kenangan." kata lelaki itu ke arah mereka.

"boleh juga." kata Farhan sambil tersenyum seperti sangat berminat.

"kami ada sediakan set pengambaran untu couple macam awak berdua ni." tambah lelaki itu lagi.

hell no! jangan si mamat gila ni ngaku aku girlfriend dia lagi sudah lah.


Sara dan tiga kawanya yang lain telah pun siap berkumpul di hadapan lapangan terbang langkawi.

Be My First LoveWhere stories live. Discover now