Farhan yang sedang membeli air milo pada mesen 'gedegang' memandang Arissa yang sedang berpeluk tubuh pada bangku kafe. dia kelihatan trauma.
Dia menghulurkan air milo tin pada Arissa. gadis itu mencapai sambil mengangguk tanda terima kasih.
"ok, sekarang aku nk kau cerita dari A sampai Z apa kau buat dekat banggunan lama tu?" soal Farhan dengan nadar yang tegas. tak pasal-pasal aku kena selamatkan kau kat sana.
Arissa masih tertunduk berpeluk tubuh. sejuk kot.
Farhan menanggalkan jeket yang di pakainya lalu di letakkan pada belakang Arissa.
"saya dapat e-mail dari awak lah." jawab Arissa tertunduk.
"bila masa pila aku hantar email dekat kau ni? email kau pon aku tak tau." marah Farhan lagi menggelengkan kepalanya beberapa kali.
Arissa tertunduk diam. yas i know i was wrong. patut lah masaj yang dia hantar tu semacam je ayatnya.
"habis tu kalau betul aku ajak kau pergi tempat macam tu, kau nk pergi ke?"
Arissa masih diam tertinduk.
"kau okay tak ni?" soal Farhan risau.
Arissa mengangguk.
"kau ada gaduh dengan siapa-siapa ke sebelum ni?" soal Farhan yang masih curiga pada dua orang gadis yang di temunya tadi.
"awak tak payah risau pun. Saya yang silap. mungkin orang tu salah hantar." Arissa cuba memberi alasan supaya Farhan tidak menganggap perkara itu terlalu serius.
Terasa geram pula mendengar alasan gadis itu.
"benda ni ada kaitan dengan kau menangis pagi tadi ke?" soal Farhan lagi.
Arissa hanya diam.
"Eyy.. buat sakit jiwa kau je lah cakap dengan kau ni. Dah sekarang kau pergi balik asrama." Arah Farhan yang sudah malas hendak menyoal siasan. Rasa macam cakap dengan tunggul pun ada.
Arissa bangu untuk beredar.
"ehh jap." sempat Farhan menahan gadis itu.
"before kau blah. aku nk kau save nombor phone aku dengan email aku sekali. lepasni kalau masaj masuk selain dari no dengan email ni jangan percaya."
Arissa tersenyum sambil mengangguk.
pada esok harinya Arissa masuk ke dalam kelas seperti biasa. wajahnya berkerut seribu cuba meneka siapa orang yang cuba mengurungnya didalam banggunan kosong itu.
matanya kemudian terpandang ke arah Tyzz,Sara,Laila dan Finaz.
kerja diorang ke?
Arissa menggelengkan kepalanya. Tak baik menuduh. Dia kemudian melabuhkan punggung di tempat biasanya.
Sudah hampir seminggu Arissa dan Farhan tidak berjumpa. Arissa tertanya-tanya juga mana hilangnya lelaki itu.
seperti biasa setelah tamat saja kelas Arissa lebih gemar menenangkan fikiran di bawah pukok berhadapan dengan tasik yang jarang di jejeak oleh orang ramai. mungkin kerana itu membuat dirinya selesa melakukan apa saja di situ.
dia mengeluarkan roti berinti telur yang di belinya di cafe tadi. air minaral di teguk terlebuh dahulu sebelum menggigit roti pada tangan kanannya.
Tangan kirinya kini mula mengambil talifonnya yang berada di dalam bag. Nombor talifon ibunya di cari lalu menekan butang 'call'.
"Asallammualaikum ibu." katanya membuka bicara.
YOU ARE READING
Be My First Love
RomancePuteri Nur Arissa- seorang yang over think, rajin belajar, seorang yang kretif dalam meluahkan idea tetapi mempunyai sifat pemalu yang terlampau dalam diri. Kerana sifat pemalunya telahmembuatkan dia tidak mempunyai ramai kawan. . . . . . Farhan Fak...