Tujuh

172 9 4
                                    

Fasya menghempas bag tangannya di atas katil pink nya. Lalu melabuhkan punggung sambil berpeluk tubuh. Jannnah dan Aiza yang sedang sibuk membelek majalah yang mempamirkan fesyen terkini itu terus saling berpandangan.

"Kenapa ni babe?" Soal Jannah.

"Pasal Alep lagi ke ni??" Aiza cuba meneka.

"yeah exactly. I dah penat." Fasya mengiyakan kata² Aiza. Hampir 15 tahun dia meminati lelaki itu, tetapi sehingga kini cintanya tak berbalas.

"Fasya, you kan cantik. Kanapa you mesti terhegeh dekat orang yang tak nak dekat you? Ramai kot lelaki kat kolej ni yg beratur nak dekat you." Jannah cuba menasihati rakannya itu. Hampir setiap hari dia menasihati Fasya tentang perkara itu, tetapi gadis itu tetap dengan keras kepalanya.

"No! I tak akan pilih orang lain selain Alep. He's my first love. First love are never died." Kata Fasya memberi semangat untuk diri sendiri.

Aiza dan Jannah menumpang simpati rakan nya itu. "Sabar lh Fasya, one day maybe." Aiza cuba menyedapkan Hati Fasya. Itu lh kelebihan Aiza, dia lebih memahami berbanding Jannah. tetapi itu tidak bermaksud Fasya membenci Jannah. Baginya Jannah seorang yang tegas dan mahukan yang terbaik untuknya.

Hidangan spaghetti meatballs yang baru saja di hantar oleh pelayan restoran di pandang tajam oleh Arissa. Mak ai Mamat ni. Order makanan mahal². Rabak lh duit poket aku bulan ni.

"Ha.. kau apahal pandang makanan aku macam tu? Nk order lh." Farhan terus menggulung mee spaghetti pada garfunya lalu di suapkan ke mulut.

"Kenapa awak order makanan mahal? Habis lh duit saya." Arissa mengerutkan dahinya. Geram pula melihat cara selamba lelaki itu.

"Dah nama pon denda. Terima lh. Ingat, kau tu kuli je. Jangan nk banyak cakap, kang aku tambah lagi spaghetti ni kang." Ugut Farhan.

"Eh jangan.. okay saya tak banyak cakap.. please jngan order banyak. Kopak habis duit saya nanti." Arissa hanya mampu mencebik. Geram pun ada.

Farhan tersenyum sinis. Rasa berkuasa didalam diri.

"Kau tak makan ke?" Soal Farhan memandang ke arah Arissa yang sedang memuncung. Arissa hanya menggeleng.

"Makanan dia sorang ni pon rasa x mampu nak bayar, lagi kalau aku makan sekali." Bebel nya sendiri.

"Ehem.. mengutuk aku ke?" Soal Farhan sambil sebelah keningnya di angkat. Macam lah dia tidak dengar bebelan gadis itu.

"Mana ada. Awak makan cepat sikit boleh tak? Kang saya yang telan spaghetti awak tu." Arissa cuba menukar topik.

Farhan hanya tersenyum sinis.
Ini baru permulaan Arissa....

"Weh kau orang ada nampak Risah tak?" Soal sara kepada sekumpulan gadis yang sedang melepak di hadapan tasik.

"Haih, kau ni sara. Dari semalam lagi kau asyik cari dia. Semalam dia tak balik ke?" Soal Tyzz salah seorang rakan satu kos dengan Arissa.

"Dia tu macam biskut hang tau tak. Pagi² tadi laju ja dia hilang. Penat tau aku ni dok cari dia." Aduh Sara sambil mencekak pinggang.

"Hahaha.. alah Sara. Kau tak payah lah nak cari perempuan pelik tu. Kau lepak dengan kitorang je. Tadi aku dengar Zira cakap dia keluar naik motor dengan senior kesayangan kita." Kata Laila dengan nada mengapi.

"Senior kesayangan kita?" Riak wajah Sara serta merta berubah. Dahinya berkerut. "Senior Paan?" Tekanya.

"Iye. Paan." Jawab Laila.

Sara seakan terpaku. "Hampa serius ka? Biaq betoi, dia tu bukan test paan tau."

"Eleh, kau tak percaya? Nanti kalau kau jumpa dia nanti kau tanya sendiri dekat dia." Cadang Raihan pula.

Be My First LoveWhere stories live. Discover now