POV Moon.
Ik draai me om en loop weg. Ik heb net Calista haar nablijf-briefje terug gegeven. Er kon geen dank je vanaf. Ik kijk om me heen terwijl ik de hoek om loop waardoor ik volop tegen iemand opbots. Ik val en kom hard op mijn kont terecht.
Lekker bezig, Moon.
Ik kijk geschrokken omhoog om te zien welke koe me had omgelopen, maar nee, ook hier heb ik geen geluk in. Een hele boze mevrouw Wilderd staart me aan. Wat nog beter is, is dat er een zwarte vloeistof op haar witte blouseje zit. Ik heb haar koffie over haar heen gegooid. Gaat deze dag nog erger worden?
"Mevrouw Price. Heb je een goede reden voor tegen mij aanlopen en een prima blouseje plus een kop koffie te verpesten?" Vraagt de vrouw boos.
Ik had net een gesprek met iemand die mijn hoofd van mijn nek kan bijten zonder dat ik het door zou hebben? Nee.
"Oh! Het spijt me zo erg mevrouw!" Zeg ik terwijl ik opsta. "Kan ik iets doen om-" zeg ik voordat ik onderbroken word.
"Mond dicht, Price! Hier." Zegt de rood aangelopen vrouw.
Ze duwt een stukje papier in mijn hand.
NABLIJVEN
Wie: Moon Price.
Wanneer: 09-04-2017
Lokaal: 103Ik staar geshockeerd naar het papier.
"Ma-maar mevrouw-" Probeer ik nog.
"NEE, IK WIL HET NIET HOREN! NU NAAR HET NABLIJVEN GAAN!" Krijst Wilderd.
Nee, nee, nee. Mijn moeder gaat niet blij zijn met mij. Ik zucht en loop naar het lokaal. Voor de deur adem ik nog één keer diep in en uit. Dan druk ik de deurklink naar onder en stap ik het lokaal in. Iedereen kijkt op van wat ze doen. Het lokaal zit bijna helemaal vol. Ik kijk naar de vloer en loop vervolgens naar de man die moet surveilleren.
"Wie ben jij?" Vraagt hij verbaasd.
"Ik ben Moon Price." Zeg ik zacht terwijl ik mijn nablijf briefje voor hem neer leg.
Hij kijkt even naar het briefje en knikt dan.
"Hier." Zeg hij en hij geeft me een blaadje.
Ik pak het aan.
"Sorry, maar wat precies moet ik doen?" Vraag ik zacht, proberend om niet door andere gehoord te worden.
Hij kijkt me even stomverbaasd aan.
"Je moet het blaadje vol schrijven met de reden waarom je hier bent." Zegt hij luid zodat kinderen die op de gang staan het zouden kunnen horen.
Ik piep een 'oké' en kijk om me heen. Er zijn nog drie plaatsen vrij. Één langs een echte pestkop, één naast iemand die heel erg stinkt en een jongen met blonde haren. Ik heb hem wel vaker op school zien rondlopen, maar ik kan me niet herinneren hoe hij heet. Wat ik wel weet is dat hij deel maakt van de badboy groep van de school. Ik zucht en loop naar hem toe.
"Is deze plaats vrij?" Vraag ik zacht.
"Nee," Hij kijkt me geërgerd aan, maar grinnikt dan zachtjes, "tuurlijk, ga zitten."
"Voor mooie meiden zoals jij altijd." Zegt hij er knipogend achteraan.
Ik knipper kort met mijn ogen maar ga dan snel zitten. Ik pak een pen uit mijn tas en schrijf op 'ik liep tegen mevrouw Wilderd aan en gooide hete koffie over haar heen.'
"Pssst," Hoor ik niet veel later, "waarom moest jij nablijven?"
Ik kijk een beetje verbaasd opzij. Ik schuif mijn blaadje opzij zodat de blonde jongen het kan lezen.
JE LEEST
I love you, idiot.
Teen Fiction"Oh, sorry!" Roept Moon als ze tegen Calista opbotst. Moons boek valt op de grond en de harde klap galmt door de gangen. Calista haar wenkbrauw schiet omhoog. "Wie denk je wel niet dat je bent om tegen mij te praten?" "Wa- Het spijt me." Moon pa...