POV Calista.
Haar zus is opgepakt? Wat zou dát nou weer betekenen?
Hoor mijn zogenaamd, gestelde vraag.Dat ze weg moet en dat jij een groot deel van het project alleen moet maken?
Nee? Dat ik geen huiswerk hoef te maken, natuurlijk.
Ik rol mentaal met mijn ogen. Mijn innerlijke stem is zó irritant.
"Nice," zeg ik, als ik besef dat ik nog steeds niks heb gezegd.
Ze kijkt me verbaasd aan.
"Wat?" Ik kijk haar onschuldig aan.
"Nice? Mijn zus zit in de gevangenis en jij zegt, nice?" Ze kijkt me niet-begrijpend aan, maar boos is ze niet.
"Ik ga mee." Zeg ik, haar vraag negerend.
"O-oké," zegt Moon verward.
De pet die op de eettafel ligt zet ik op mijn hoofd. "Let's go."
Ik pak de autosleutels van mijn moeder die aan het sleutelrekje hangen en loop naar de voordeur.
"Zorg dat het huis niet afbrandt!" Roep ik vanuit de aankomsthal naar Kian.
Moon rent naar me toe.
"Calista, als het niet lukt, hoef je me niet te brengen." Zegt ze bezorgd.
Ik open de deur en ontgrendel de auto die op de oprit staat.
"Het lukt wel."
Ik loop richting de auto, maar draai me al snel weer om, als ik zie dat Moon niet mee loopt.
"Kom je?"
"Ja," ze rent naar me toe en stapt in de auto.
Ik stap in en start de auto. Zorgvuldig rijd ik de oprit af. Shape of You komt uit de speakers en ik rijd op mijn gemakje richting het politiebureau.
"Zou je misschien iets harder kunnen rijden?" Vraagt Moon voorzichtig.
Ik grinnik. "Ik dacht dat je het nooit zou vragen."
Ik druk mijn voet hard op het gaspedaal en ik scheur door de straten.
"Dank je," lacht ze.
Ik open het dak van de auto en kan niet ontkennen dat de wind die door mijn haren waait, rustgevend is.
Het politiebureau komt langzamerhand in beeld en ik zet nog meer druk op het gaspedaal dan dat ik net al deed. Ik rijd zorgvuldig de parkeerplaats op en zoek het terrein af of er politieagenten in de buurt staan. Everything clear.
Ik druk hard op de remmen en piepend komt de auto tot stilstand.
Ik kijk even rond en knik dan goedkeurend. "Nog best goed gedaan voor iemand die geen rijbewijs heeft."
Met grote ogen van shock kijkt Moon me aan.
"Je hebt nog geen rijbewijs?" Vraagt ze.
JE LEEST
I love you, idiot.
Novela Juvenil"Oh, sorry!" Roept Moon als ze tegen Calista opbotst. Moons boek valt op de grond en de harde klap galmt door de gangen. Calista haar wenkbrauw schiet omhoog. "Wie denk je wel niet dat je bent om tegen mij te praten?" "Wa- Het spijt me." Moon pa...