Hoofdstuk 1

619 28 0
                                    

"Grace raak 'm op links!" Mijn coach stond langs de kant te schreeuwen zoals hij altijd deed tijdens mijn trainingen. Ik gaf de boksbal een goeie klap waardoor hij van zijn plaats zwaaide. "Dat is wat ik wil zien!" riep m'n coach. Ik beukte nog een paar keer flink tegen de bal en deed waar mijn coach om vroeg.

 "Goed bezig Grace. Voor vandaag zijn we klaar." Mijn coach gaf me nog een schouder klopje en ik liep naar mijn kleedkamer. Over 1 week was de grote wedstrijd en ik moest het perfect doen of anders gezegd ik wilde winnen. Ik propte mijn sport kleding en bokshandschoenen in de sporttas en sloeg de tas over mijn schouder. Ik begroette mijn coach nog een laatste keer en liep de sportschool uit. Het regende. Een diepe zucht verliet mijn mond en ik slenterde naar mijn fiets. Ik bond de sporttas achter op en ging op het natte zadel zitten. 5 minuten fietste ik in volle tegen wind en in de regen naar huis. Ik parkeerde mijn fiets tegen de muur van het schuurtje dat in de achtertuin stond. Ik draaide de achterdeur van het slot en liep de woonkamer binnen. Ik schopte mijn schoenen uit en liep meteen door naar boven om te douchen.

Na het douchen liep ik de trap af naar de keuken. Ik opende de koelkast en mijn ogen zochten naar iets te eten. Uiteindelijk trok ik opwarm lasange uit de koelkast en propte het in de magnetron. Wanneer de magnetron af ging haalde ik de hete lasange eruit en zette het op tafel. Ik sneed het in het zilverkleurige alleminium bakje en legde dan 1/4 van de lasange op mijn bord. Ik liep met mes, vork en het bord naar de woonkamer en zette het op het kleine tafeltje bij de bank. Ik liep nog een keer terug naar de keuken om een glas drinken te halen en daarna plofte ik uitgeput op de bank, ik zette de tv aan en begon aan mijn maaltijd.

"Lieverd?" ik opende één oog en zag vaag het gezicht van mijn moeder. "Je moet naar school" Ik wreef de slaap uit mijn ogen en keek even rond. Ik ben dus op de bank in slaap gevallen. Ik stond op van de bank en liep naar boven, naar mijn kamer, en deed iets fatsoenlijks aan. Ik borstelde mijn haar en deed wat make up op. Daarna liep ik naar beneden en deed wat cornflakes en yoghurt in een kom en at het snel op. Ik propte nog snel even wat schoolspullen in mijn tas, deed mijn jas en schoenen aan en zei dan mijn moeder gedag. De koude herfstwind waaide in mijn gezicht terwijl ik naar de bushalte fietste. Ik was net op tijd voor de bus en stapte in. De buschauffeur begroette me en ik ging achterin de bus zitten. Ik deed mijn oordopjes in en zette wat muziek op.

Na college ging ik weer naar huis. Inmiddels was het weer gaan regenen. Toen ik door de vooreur liep, struikelde ik over de stapel post op de deurmat. Zuchtend pakte ik de stapel papier en legde het op de keukentafel. Ik hing mijn jas op en gooide mijn schoenen in een hoek net als mijn tas. Ik liep door naar de keuken en pakte wat te eten en te drinken. Even keek ik op de klok en ik zag dat ik nog 30 minuten hab tot mijn training begon. Ik haaste me naar boven en kleede me om. Ik deed mijn haar in een staart en propte mijn bokshandschoenen, flesje drinken en sportschoenen in mijn sporttas.

Ik parkeerde mijn fiets in het fietsen hok en liep richting de deur van de sportschool. Er stond een jongen vlak naast de deur te roken. Ik voelde zijn ogen op mijn huid branden. Ik keek een paar seconde zijn richting op, zijn haar was aan de zijkanten opgeschoren en aan de bovenkant zat een kuif. Zijn bruine ogen bleven op mijn huid hangen en ik liep snel de sportschool binnen. Mijn coach stond al op me te wachten. Ik liep snel de kleedkamer binnen en zette mijn tas op één van de banken. Ik wisselde snel van schoenen en liep met mijn coach mee naar de trainingszaal. "We gaan vandaag de trap techniek verbeteren." Zei hij en ik volgde hem naar een plek in de zaal. Ik deed een aantal trappen zoals ik ze altijd deed, en mijn coach gaf aanwijzingen zodat ik het nog beter kon. 

Na de training liep ik weer de sportschool uit. De jongen stond er nog steeds. En ik vroeg me sterk af wat hij hier deed en of hij hier vaker kwam. Want ik gaf toe, lelijk was hij niet. Hij was super knap, maar aan zijn houding te zien was hij wel een gevaarlijk type. Zijn ogen bleven op mijn huid branden. Ik kon het niet helpen maar ik draaide me om en staarde terug. Een glimlach verscheen op zijn gezicht en hij nam een trekje van zijn sigaret. Hij staarde naar mij en ik bleef staren naar hem. We stonden zo 5  minuten tegenover elkaar. We zeiden niets. We staarden alleen maar. En ik wilde het stoppen maar ik kon niet stoppen met kijken, hij had iets dat me aantrok en ik had geen idee wat. Ineens liep hij op me af. En zijn gezicht werd beter zichtbaar. Hij had een aantal flinke littekens in zijn gezicht, en ik vroeg me af waar ze van waren. "Wat is je naam Beautiful?" vroeg hij. "Grace Thompson." Zei ik terwijl onze ogen elkaar geen moment los lieten. "Ik ben Liam Payne." Zei hij nadat het even stil was. Ik knikte alleen maar. "Sport je hier vaker?" vroeg hij. "Ja. Jij?" "Nee ik niet." Zei hij. Verbaasd keek ik hem aan. "Wat doe je hier dan?" "Ik zoek iets." Zei hij kort en hij stak een nieuwe sigaret aan. "Wat dan?" Hij glimlachte naar beneden. "Ik zoek een coach." Ik keek hem weer raar aan. "Hoezo?" Hij haalde zijn schouders op. Het bleef weer even stil. "Ikke... moet naar huis." Zei ik om aan dit awkward gesprek te ontkomen. "Okay, bye Grace." Zei hij ik haalde mijn fiets van het slot, ging op het zadel zitten en fietste weg. Ik keek nog één keer om voordat ik de hoek omfietste en ik zag dat hij me na bleef kijken en ik vroeg me af waarom.

Breath In, Breath Out (ft. Liam Payne & Luke Hemmings)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu