Hoofdstuk 6

423 24 0
                                    

Liam had zijn armen om me heen geslagen en langzaam liepen de tranen uit mijn ogen. "Ga alsjeblieft weg." Vroeg ik weer snikkend. "Ik laat je niet zo achter." Zei hij. "Ik wil dit niet." Zei ik weer. "Ssst." zei Liam en hij wreef met zijn hand rustig over mijn rug. En ergens voelde ik dat stomme gevoel weer komen, dat onbeschrijfelijke gevoel. Ik trok me los uit zijn armen en kroop weer terug de vensterbank in. "Je kunt nu gaan." Zei ik weer, de straat lantaarns branden en het was stil op straat. Ik keek op mijn klok en zag dat het 11 uur was. "Ik blijf." Zei hij. Ik zuchtte. "Ik wil dat je gaat." "Ik wil niet gaan." "Pech gehad! Je gaat!" Zei ik iets bozer. Hij drukte een kus op mijn wang, deed het raam open en klom naar buiten en via de regenpijp naar beneden. Ik zag hem naar zijn auto lopen, en voelde mijn wang nog steeds tintelen van zijn kus. "Waarom moet hij mij hebben." Zuchte ik. Ik stond op uit de vensterbank en deed mijn gordijnen dicht. Ik deed mijn pyjama aan en liet mezelf in bed vallen.

"Graciee!" Zei Chloe en ze kwam naar me toe lopen. Ik haalde de boeken die ik nodig had uit mijn kluisje en begroette Chloe. "Wat kijk jij vrolijk vandaag." Zei Chloe sarcastisch. Ik gaf haar een boze blik en liep naar het lokaal en ging achter in zitten. "Grace, wat is er allemaal aan de hand met je. Je kunt het mij toch wel vertellen?" Ik keek haar weer aan. "Het is niets bijzonders." "Is het wel, dat voel ik. Ik ken je al langer dan vandaag." Ik zuchtte en keek haar aan. "Het is Liam." "Die super knappe jongen die toen bij het bushokje stond?" Ik knikte. "Wat is daar dan mee." Vroeg ze. Ik zuchtte "Ik vertel het zo in het tussenuur." Chloe knikte en we wierpen allebei ons blik op de leraar.

"OMG Grace! Waarom zei je dat niet eerder! Ik wil je ermee helpen." "Chlo, het is niet zo makkelijk. En ik wil sowieso dat jij uit de buurt blijft van Liam en zijn vrienden. Ik wil niet dat ze jou straks iets aan doen." Chloe knikt begrijpend. "Maar Grace ik wil je helpen, ik wil iets voor je kunnen betekenen." "Dat hoeft niet. Je doet al genoeg als je bij ze uit de buurt blijft." Chloe knikt weer. Ik heb Chloe niet vertelt over wat er in het appartement gebeurt is en ook niet dat ik een raar gevoel bij Liam heb. Dat wil ik eerst zelf op een rijtje hebben. In mijn oog hoek zie ik een zwarte Range Rover de parkeerplaats van school oprijden. Ik herken het kenteken. Liam. "Chlo, ik moet naar de WC ga je mee?" Chloe knikt en we staan op en verlaten de aula. "Niet deze WC, die van boven." Chloe kijkt me raar aan. "Ik zeg zo wel waarom." Ze loopt achter me aan de trap op en we lopen naar de WC's op de boven verdieping. Hier vind Liam me nooit. "Oke, Grace nu zeg je waarom we helemaal hier zijn." Ik zucht. "Ik zag Liam's auto op de parkeerplaats van school, en hier vind hij me niet." "Hoop je." Zegt Chloe. Ik knik. "You can't run away from him forever." "I know." Antwoord ik. "Maar waarom is hij hier?" Ik haal mijn schouders op. "Zou hij al weg zijn?" vraagt Chloe weer. "Misschien." Antwoord ik. "ZUllen we kijken?" "Oke." Zeg ik. Ik zucht nog een keer diep en dan lopen we de WC's uit. We lopen door de lange gang weer terug naar het trappenhuis, via daar lopen we naar beneden. Ik heb Liam nog niet gezien. We duwen de deur open die naar de aula gaat en lopen er doorheen. Nog steeds geen Liam. Ik haal opgelucht adem. We hebben nog een 10 minuten tussenuur. We gaan weer aan een tafel zitten. "Rustig Grace. We hebben hem niet gezien waarschijnlijk is hij gewoon weer weg gegaan." Ik knik en probeer te ontspannen. "Grace!" Hoor ik ineens een iets te bekende stem. "Wat doe je hier?" vraag ik. "Ik kom jou zoeken. Je moet nu mee!" Zegt Liam en hij trekt me omhoog. "Ik ga niet mee. En dat weet je." Zeg ik. "Je gaat mee." zegt Liam weer. "Nope." "Je moet weer vechten Grace." Mijn ogen worden groot. "Wat?!" Ik ruk mijn polsen los uit zijn handen en ren weg. "Grace kom terug!" Roept Liam nog. Ik hoor iemand achter me aan rennen, ik hoop dat het Chloe is. Ik ren de WC's in en sluit me op in één van de hokjes. "Grace?" Hoor ik Chloe's stem. "Grace, ik weet dat je hier bent. Zeg alsjeblieft iets." Ik zucht. "Ik ben hier." "Liam blijft naar je zoeken tot hij je heeft." Zegt Chloe. "Dan blijf ik hier tot hij weg gaat." "Je weet wat ik heb gezegd." "I can't run away from him forever. I know. But I can hide from him." "Not forever Grace." "Wat wil je dat ik eraan doe dan?" "Je zit op boksen je bent sterk. Knock him down." "Moet ik 'm vermoorden.." "Nee dat zeg ik niet, je moet laten zien dat je sterker bent dan hem en dat je het echt niet wil wat hij flikt." "Zo makkelijk is dat niet Chlo." Ik hoor haar zuchten. Langzaam draai ik het slot van het WC hokje open en loop eruit. Inmiddels is de bel gegaan. "Kom we gaan naar de les." "En Liam dan?" Ik haal mijn schouders op. Chloe loopt achter me aan naar het lokaal. Ik heb nu economie. Het leukste vak op aarde. Maar niet heus. Die leraar is echt super raar en uitleggen kan hij niet, daarom snap ik ook echt nooit iets van economie. Zuchtend legde ik mijn boeken op tafel en pak mijn etui en agenda uit m'n tas. De leraar begint met vertellen en de verveling begint. Ineens klopt er iemand op de deur. Ik voel mijn hart in mijn keel kloppen en een bang gevoel komt in me op.  De gebaard dat de persoon binnen mag komen. Ik blijf voor me uit kijken in tegenstelling tot de klas, zij kijken allemaal naar de deur. "OMG hij is lekker." Hoor ik een paar meiden zeggen. Ik bijt op mijn lippen en weer wie het is. "Grace?" Hoor ik Liam's stem. Ik bijt nog harder op mijn lippen, zodat ik bloed proef. "Ik ga niet mee." Zeg ik zonder hem aan te kijken. Ik voel alle ogen van iedereen uit de klas op mijn huid branden. "Waarom heb je haar nodig?" vraagt de leraar. "Ik ben haar neef. Ze moet naar de dokter." Zegt Liam. "Je liegt, asshole!" Roep ik. "Grace, doe eens normaal tegen je neef." Zegt de leraar. "Bemoei je er niet mee." Zeg ik. "Grace, ga nou maar met je neef mee." Ik kijk Chloe bang aan, stop alles in mijn tas en sta op. Ik loop achter Liam het lokaal uit. "I hate you! Ik ga niet vechten, dat kun je vergeten." "Als je niet vecht ga je sowieso dood, en ik dacht dat je dat niet wilde." "Wat?! Je zou me helpen! Je wilde me dit niet aan doen!" "Jij wilde mijn hulp niet." antwoorde hij.

---------------------------------------------------------------------------------

Heyyy,

hoofdstuk 6 alweer! Wat vinden jullie er tot nu toe van? Laat je comment achter!

xxx love ya all

Breath In, Breath Out (ft. Liam Payne & Luke Hemmings)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu