(6) - Merajuk

4.2K 202 1
                                    

Farah's POV

Aku menghempaskan badan di atas katil empuk milikku . Harini agak bosan . Tktau lah kenapa . Nak kata firash tak layan aku harini , layan . Byk juga kitaorg bergelak ketawa harini .

Nak kata ckgu ajar mcm nak taknk pun tk juga . Sbb mmg best . Gelak gelak .

Atau sbb harini adrian tk bergurau + jumpa dgn aku ?

Maybe .

Peristiwa masa perhimpunan aku igt kembali .

Keakraban Nurul Hidayah dgn Adrian. Adrian kelip mata kat Nurul Hidayah masatu kt atas pentas . Pstu Adrian bersembang ber encik ber puan penolong ketua pengawas apatah tu . Bukan takleh dgr , tapak perhimpunan usually kalau ada assembly mmg sunyi . Thats
why boleh dgr apa yg dorg borak .

Aku tktau ah . Aku tk suka Adrian dgn Nurul Hidayah rapat . Mungkin sbb Nurul Hidayah suka adrian dan benci aku . Thats why aku tk suka dorg dkt ?

No lah farah , kau tak pernah jd mcm tu

Kau tu jenis okey je ngan semuaorg .

Aku mengakui hati aku . Aku pun tk tau kenapa aku tk suka adrian rapat dan bergurau dgn org lain . Lagi lagi Nurul Hidayah.

Tadipun adrian tak masuk kelas . Dia hanya masuk pada masa pertama dan kedua matapelajaran . Dan yg lain dia tak masuk kelas . Aku husnuzon lah mungkin ada kerja lagipun pengetua tkde , mmg dia lah kena control .

But masa rehat aku nmpk dia rehat BERDUA dgn Nurul Hidayah. Dan dia berjalan berdua dgn Nurul Hidayah. Masa dia dgn Nurul Hidayah lalu depan kelas aku , aku cuba nk menangkap kejujuran adrian berkawan dgn Nurul Hidayah. And suddenly aku nmpk kejujuran dia tu . Oh ok .

Ahh ! Farah farah ! Dorg kawan je kot . Over lah kau !

Ting !
Telefon aku berbunyi . Dgn excited nya aku mengambil . Mungkin Adrian . Yeah ! So dia tk lupa aku lagi lah kan ?
Tapi sangkaan aku hampeh . Firash yg meng-whatsapp dia . Tapi aku tetap happy okay ! Sbb pojaan hati whatsapp . Aku sedih bukan adrian sbb adrian tu bff aku ok!

Firash : petang ni ada tuition. Nak gi ngan ash tak ?

Farah : tuition apa ?

Farah : farah tktau pun ?

Firash : adoyai farah oii ! Kan ckgu chemistry nak buat tuition petang ni . Dengan kelas 5 silver . Sbb tadi kejap sgt belajar

Firash : tulah berangan je budak ni !

Farah : 😅😅😅

Farah : berangan putera raja apasalahnya

Firash : mestilah salah !

Farah : alah nak chia chia la tu .

Firash : ala apa ni . Jwb lah kenapa salah pls

Farah : taknak 😜

Firash : sampai hati en

Cinta untuk Bestfriend ✔️ [TAMAT] Where stories live. Discover now