(14) - Perang

3.8K 171 0
                                    

Farah's POV

" adrian kata tak kat yaya , adrian balik pukul berapa ? "
Tersedak aku dgr soalan Puan Amirah .
Dia pergi mana pun aku tktau , nikan pula dia balik pukul brapa .

Aku menggeleng perlahan . Jgnlah ibu tanya lebih lebih !
" laaa adrian tak bgtau ke ? " kata Puan Amirah .
Bagitau ? Bagitau apa ? Bisik hati aku .

" Dia bgtau tapi heh yaya lupa la ibu " kata aku smbil tersengih . Terpaksa tipu kejap , nnti nampak sgt ada something wrong aku dgn adrian.

" dh nak masuk pukul 2 ni , heish kata overnight rumah kawan buat assignment tapi lamanya " bebel Puan Amirah , langsung tak syak apa apa .

Terjongket kening kiri aku . Siapkan assignment ? Assignment apa ?
Oh mesti ad tipu ni . Dia nak jauhkan diri pasal semalam .
Aku bagi senyuman palsu . Ibu tahu , aku tktau ?

" Assalammualaikum " kata seseorg di pintu utama . Aku menoleh ke pintu utama . Adrian haqeem

" ha waalaikumsalam , lmbtnya balik ad " kata Puan Amirah sejurus melihat adrian balik sehelai sepinggang .
" tadi mak anas suruh kami tunggu lunch kt sana dulu . Sbb tu lmbt " dalih adrian .
Muka aku ? Langsung tk dipandang . Eyy adrian ni kuat merajuk lah !

" tu kenapa kepala berbenjol tu ? " tanya Puan Amirah . Aku dh mengetap bibir dh ni . Aku nmpk adrian melirik sekejap ke arah ku . Nak ajak gaduh ke apa ?!

" ni ? Oh ni masa ryzal nak bukak pintu tu , adrian ada kt depan pintu bilik anas , so sbb kuat sgt ryzal tolak , trkena , tu lah benjol ni bu . Takpe bu anak ibu ni pndai jaga diri . Fighter ni bu " kata adrian smbil menepuk dadanya sendiri dgn bangganya .

Puan Amirah memutarkan bebola matanya . " emm yelah ad yelah " malas mahu melayan

" ad masuk dulu la bu , nak rehat , penat ni . Semalaman kami buat kerja tentang FITNAH " perkataan Fitnah sengaja dikuatkan . Tak guna punya adrian. Nak marah tu marah jelah . Nak perli perli pula .
Aku hanya memerhati langkah adrian menaiki tangga untuk ke bilik .

Pujuk lagi budak ni

***

Adrian's POV

Aku mengeringkan rambut dgn tuala . Ah selesa gila ! Penghawa dingin menyentuh kulit kuning langsat aku .

10 minit aku baring terlentang atas katil . Last skli aku mengambil keputusan untuk keluar . Takut nnti farah masuk bilik , dh awkward.

Baru aku hendak memutar tombol pintu , pintu terlebih dahulu mencium muka aku . Kuat pulak tu
Balasan tipu ibu tadi lah ni .

" eh ad ! Buat apa kau kt blkng pintu wei ! " farah memandang aku risau . Tapi aku nmpk dia cuba menahan gelak .

" tgh cari anak kucing , tadi dia merangkak naik pintu tadi " aku berloyar buruk . Sukalatu gelakkan org !

" dah dah , ni ha ibu suruh aku tuam benjol kt dahi kau tu . Duduk duduk . Kalau tak , aku tambah lagi satu benjol kt dahi kau " tegas farah . Air suam dan kain lap dh diletakkan di atas meja yg ada di hadapan sofa bilik kami .

Aku hanya menurut . Bukan takut dgn ugutan dia tadi , tapi cuma.....rindu.....

Aku hanya memerhati farah memerah kain yg baru dicelup kedalam bekas kecil tadi .
" tu lah tak baik tau tipu ibu , kan dh free free kena kiss dgn pintu tu " kata farah smbil tekun menuam dahi aku .
Ketawanya yg ditahan tadi sudah di lepaskan sepAnjang dia mencelup kain . Takguna betul . Tapi............Jarak kami sgt dekat .
Aku hanya memerhati wajahnya di hadapan . Hanya beberapa inci je muka dia ni .

Cinta untuk Bestfriend ✔️ [TAMAT] Where stories live. Discover now