(18) - Mahkamah

4.4K 178 0
                                    

Adrian's POV

" wey how was your honeymoon huh ? " kata anas smbil mengangkat kening nya . Ha adalah tu otak dia fikir kotor . " honeymoon?? Fuh mcm pelik je . Tkdelah honeymoon sgt , just korg tahu mcm vacation but just two of us je . Tk buat apa apa pun just mcm bercuti dgn kwn ha mcm tu lah " aku berkata pnjng lebar . Mmg dgn brofist aku ni , tkde apa yg nk rahsia , kalau broken ckp broken kalau marah ckp marah kalau benci ckp benci . Kalau A yg fikir A la yg keluar, ha ayat sastera dh keluar yall.

" cewah tapi mcm vacation dgn kawan konon , post gmbr caption kemahen dia " kata irfan dan menhirup coffee yg diordernya . Aku tersengih . Kantoi!
Kalau nak ikutkan 30% jugak lah feed instagram aku gmbr farah . Aku tahu aku sweet . Gelak sikeett

" alah biasala mencipta kenangan " kata aku smbil tergelak diikuti brofist aku yg lain .
" ha cipta kenangan smpai gmbr tidor pun nak upload " kata ryzal smbil buat muka. " gmbr tidur pebenda lak ni ? " aku bertanya pelik . " laa kau tk tau ke ? " kata aiman smbil mengangkat kening kirinya . Aku berfikir sejenak , bila pulak aku post gmbr aku tidur ni ?

" huh dh sah la farah punya kerja ni " kata irfan dan anas serentak . Keempat empat mereka gelak . Pulak dah.... apa farah buat dgn instagram aku ni ?
Aku mengeluarkan telefon aku dan aplikasi instagram dibuka . Latest gmbr aku lihat . Gmbr aku tidur dgn di edit bibirku pink . Aku lihat captionnya

"Hai semua , saya sedang mencari teman sehati sejiwa . Hati ni terlalu lama sgt kosong . Manatau dgn adanya awak , hari saya akan indah selalu 😜 cia cia cia . Jgn risau saya tidak tidur berdengkur seperti org lain . Saya perfect 10 ! . Okay sesiapa yg interested boleh pm kat nombor 019-8765432 okay "

Terbeliak mata aku membaca caption . Patutlah kt sekolah tadi ramai yg miang kata nak jdi suri hati la apalah . Tak guna punya farah ! Nasib baik dia letak tak nombor phone aku betul betul . Mahu jem phone aku dpt mesej dri dorg .
Dan terdapat 673 comments ! Most of them adalah perempuan . Adoiyai ni lah benda memalukan . Cikai punya farah !
Muka aku dh bertukar merah . Malu wei !

" ha muka merah " kata anas
" takkan baru perasan do ? Bapak ah ko " kata irfan pula .

" patutlah malam tadi dia tanya mcm mana aku dpt tau dia main fon aku . Rupanya dia stajek jgk insta aku . Haih " kata aku . Gmbr tu terus aku delete . Buat malu aku je ! Habis jatuh maruah muka justin bieber aku . Eh sorry aku bukan belieber okies .

Brofist aku tergelak besar . Boleh pulak farah promote diri aku ? Caption tah apa apa pulak tu.

***

Aku meletakkan beg aku di atas katil aku . Aku mencari farah . Eh ? Mana pulak budak ni pergi ?

Aku lihat ada sekeping surat di atas katil dia .

Aku buka dan baca

Hai ad , bila kau baca ni konfem kau tgh cari aku kan ? Sorry i cant really go on this relationship. Aku ada jalan aku sendiri . Aku ni asyik menyusahkan kau je . Aku ni mcm penyibuk dgn hubungan kau dgn dari budak darjah 6 kau suka tu . Aku pergi mahkamah harini . Failkan cerai . Semoga kau terima . Semoga kita berjumpa lagi . P/s aku akan pindah sekolah and rumah lepasni .

Mata aku terbeliak . Hah ?! Apeni ?! Farah? Kenapa tetiba ni ? Cepatnya nak cerai ? Bukan dia kata lepas umur masing masing 21 lebih ke ? Aku menggeleng laju . Benda ni mimpi kan ? Budak darjah 6 tu kau farah !
Muka aku bertukar pucat .

Aku sayang kau farah ! Jerit aku dlm hati . Mata aku mula berkaca . Cepat cepat aku tahan . Memang taklah aku nak nangis . Tapi aku still sebak .

" HAHAHAHAHHAHAHA " aku terdengar org gelak di sebalik wardrobe farah .
Wait ,aku kenal gelak ni .

Aku mengerling ke arah wardrobe itu . Aku lihat farah ketawa guling guling di sebelah wardrobe tu . Smpai terbatuk batuk dia gelak . TAK GUNA dia kenakan aku lagii !

" kau igt lawak ke setan " aku berkata smbil memandang dia tajam . Nasib baik aku tak nangis betul betul . Buat malu je nnti .

Setelah reda gelakan farah , dia bangun dgn mata yg berar air . Seronok sgtlah tu gelakkan aku ?

" bapak ah adrian nangis doo ! Adrian haqeem ketua pengawas termacho kt sekolah menangis ! HAHAHA" dia sambung gelakan dia lagi .

" cikai ah kau" aku bekata . Nasib baik aku tak nangis teruk sgt . Kalau tk buat malu je . Farah still teruskan gelakan dia tu .

" sorry sorry hahahaha aku bosan sgt tadi so aku buat la surat tu . Tak sangka kau smpai nangis " kata farah smbil tahan ketawa . Tak guna .
" mana ada menangis . Aku menguap eh " aku cover . Mahu kantoi aku nangis tadi ni .

" iye ke menguap ? Cer kita tgk sikit video ni , dia ada menguap ke ? " kata farah smbil menunjukkan video . Ni lagi la tk guna dia rakam pulak !

" hah ! Manada menguap . Uuu adrian haqeem menipu . Padahal mmg nak nangis . Serius do tk sangka lak reaction kau smpai nangis haaa " kata farah dgn sisa sisa tawanya .

Muka aku mula memerah . Sudah tkde modal lagi nak cover ni . " aku bukan nangis sbb kau nak cerai k . Aku nangis sbb... em sbb kau pindah ttibe je . Tk bgtau aku pun ." Aku cover lagi . Haih lah malu mak !

"Tgk dh terbukti kau syg aku en ! Taknak mengaku pulak " farah berkata . Aku memutarkan bebola mata aku ppejelah farah .

" haa aphal kau tngkap gmbr aku siap promote diri aku lagi ? Buat malu tahu tak kt sekolah semua kata nak jd suri hati abg ad ! Ew "
Aku melihat muka farah pucat . Ha takut aku marah mcm semalam la tu .

Farah tersengih smbil buat peace .
" sapa suruh kau tidur dulu dari aku . Aku yg setelkan semuanya tau . Kau tahu tidur je dah la mcm katak tidur dia " farah mencebik .

" jealous . Sapa suruh jadi perempuan , kan dh kena setelkan semua . Lelaki ni perlukan tenaga yg banyak . So kena tidur dulu la dari girls . Ups ! " kata aku smbil tegelak dgn cara gedik .

Farah mencebik

" ee blah ah . Tak jealous pun "
Aku tergelak . Yelah farah yelah .

Cinta untuk Bestfriend ✔️ [TAMAT] Where stories live. Discover now