(13) - Gaduh

3.7K 171 6
                                    

Adrian's POV

" ADRIAN ! "
Aku menoleh ke arah suara itu . What ?! Fck .

Farah dan Firash berjalan ke arah aku . Cengkaman baju helmi aku lepaskan . Belum puas lagi senanya .

" what are you doing ?! " tengking farah . Muka dia kelihatan bengis .
Aku diam . Darah di bibir aku lap .
Makin bertambah amarah aku bila terpandang muka firash dan farah .

" nk jadi samseng tu kenapa ?! " tengking farah lagi .
" kau tak tau pape , diam ! Tetiba je nak sebok tu kenapa ?! " Anas membidas tengkingan farah . Semua tgh dgn angin masing  masing 

" kau diam ! Aku tak ckp dgn kau " farah memberi jelingan maut kepada anas .
" adrian , im talking to you ! " tengking farah lagi .

" sejak bila kau nak jdi samseng hah ?! Tak cukup kasih sayang ke smpai nak jd samseng ?! " bentak farah lagi

Dadaku turun naik . Tak cukup dgn firash , helmi skrg farah pulak menguji kemarahan nya ?!

" you just come about a minute ago . And then shouted at me like im the one in this situation . Nice farah nice . Nak lepak dgn raisyah konon . Ckp jelah nak pergi dating dgn BOYFRIEND . Kan senang kan ? " suara aku makin perlahan . Tapi still dpt rasa api kemarahan aku .
Perkataan BOYFRIEND sengaja ditekankan . Biar dia tau , aku dh tau sebelum dia bagitau . Lagi buat aku marah bila , farah minta izin mahu keluar dgn raisyah , and last dating . Sapa tak marah ? Sapa tak jealous?

Farah diam seribu bahasa . Takut dgn amarah Aku la tu .

" i think we all done with all of this . Thankyou for make memories with brofist . We appreciated it " kata Adrian smbil tersnyum mengejek  dan balik . Diikuti brofist yg lain .
" see you again dirty wench " sempat lagi anas mengutuk ex-girlfriend nya .

***
Rooftop

Bush! Aku menumbuk bantal yg trgantung ( idk what's call ) . Aku lepas kan segala amarah aku pada bantal itu .
Malam ni brofist cadang mahu lepak di rooftop smpai pagi esok senang cerita kami bermalam di rooftop lah  . Jiwa masing masing masih geram dgn apa yg brlaku . Bush , isi dalam bantal itu trburai . Aku mengeluh nafas melepas beban . Isi bantal yg keluar aku anggap seperti Firash dan Helmi .
Tak sangka , rupanya firash sama geng dgn helmi . Suprise ? So much .

Farah ? Dari tadi dia cuba call aku . Tapi segalanya aku tak angkat . Aku masih geram dgn dia .
First dia tengking aku mcm aku ni stranger
Second dia tengking aku infront of brofist aku . Takke malu aku dibuatnya ?
Third , dia lebih backup firash dari aku
Fourth dia trima jd girlfriend firash tanpa pengetahuan aku .
Fifth, dia bohong kata nak lepak dgn raisyah and last dating

" pecah lagi ? " kata irfan . Aku mengangguk . Tu ialah bantal ke tiga yg pecah . See ? Betapa geramnya aku dgn dorg . Aiman dan Ryzal sedang menonton cerita dilaptop ryzal .

Anas ? Sedang bertumbuk dgn bantal seperti aku .
Irfan pula dia yg menguruskan makanan makanan . Punyalah banyak kitaorg beli makanan , mcm untuk stok seminggu pun ada .

Aku mengambil tempat di sebelah ryzal .
Peluh didahi aku lap .

" taksangka kan firash tu one of Blue Skate Match ? Patutlah poyo semacam " anas membuka cerita . Yaa , surprisingly gila . Blue Skate Match atau singkatannya BSM , mmg susah mahu berkenalan dgn bdk baru . Lagi lagi muka baik mcm firash . Budak baru ni selalunya dorg ambil kesempatan mahu membuli . Walaupun dorg dh tamat sekolah , tapi mereka tetap mengacau SMK DATO RAZALI ni .

" lagi surprise bila perempuan yg kita syg backup dorg " kata perlahan anas dpt didengari oleh brofist aku yg lain . Brofist aku hanya mengangguk .

" tadi kalau tak fikirkan farah tadi , aku rasa helmi dh lunyai dh tadi " kata aku .
" yaa , masa helmi tumbuk kau smpai kau jatuh tu en , masatu nk je aku mulakan tau " sokong Aiman .

" but wei....." ryzal membuka mulut
Brofist tertumpu kepada dia .

" i saw se7en fairies behind BSM " mata aku terbeliak . What?! No !

Se7en fairies terdiri dari , 7 pretty faces la jgk kt SMK DATO RAZALI . Dan salah sorg ahlinya adalah Adlina Ariana . Anak tuan pengetua .
Siapa tak kenal , bdk kaki repot sekolah . Ada je benda yg tak kena kt mata dia , terus di report . Tambahan pula , dia anak tunggal tuan pengetua . So dia dimanjakan . Apa yg ditakutkan oleh brofist skrg ni , ialah adlina akan repot semua yg berlaku tadi .

Brofist tak pernah lagi ada masalah disiplin !

" kalau adlina repot , srs , aku akan bg dia menyesal " kata Anas . Amarahnya sudah dtg .

***

Farah's POV

Aku cuba call adrian kali ke berapa ribu tah .
Dia tak angkat .
Marah sgt ke kat aku ? Smpai tak balik rumah malam ni ?

Ofc dia marah kau , kau tengking dia kot

Ofc dia marah kau , kau malukan dia

Ofc dia marahkan kau ,kau tuduh dia melulu

Ofc dia marahkan kau , sbb rahsiakan hubungan dgn firash .

Yaa , aku mmg officiall dgn firash . Dia mintak 2 minggu lepas . Tapi aku tak bgtau adrian pun .

Dan tak sngka adrian tahu dulu dari aku . Dan aku sedar , adrian akan marah gila . Tak sngka dia marah smpai tk balik rumah malam ni ?

Rasa bersalah mula menyelubungi aku .

Nasib baik mama dgn ibu tak tanya . Kalau tanya , apa yg aku nak jwb ?

Adrian oh adrian ! Mana awak ni ?

***

This chapter is kinda short . Im sorry . Sis cuba try la perah otak . Dan hanya mampu takat  800 words je . Sorry :') . Next chapter will be moreee you know more gimic . Stay tuned yall !

Much ❤️

-----flowers

Cinta untuk Bestfriend ✔️ [TAMAT] Where stories live. Discover now