(37)- Sensitif

6.4K 204 19
                                    

Farah's POV

HAPPY ANNIVERSARY SWEETHEART !

Kain rentang di ruang tamu menarik perhatian aku . Ya , harini ulangtahun perkahwinan aku dgn adrian yang ke 2 .

" adrian ! Adrian ! Mana awak " aku berkata . Senyap sunyi . Aisyeee dia ni selalu bagi aku cakap sorang sorang

" Apeni saya sambut anniversary sorang sorang . Mana putera raja saya ni " aku berpura pura bertanya .

" takpela , nak kemas balik la ruang tamu ni " serius la dia ni bagi aku ckp sorang sorang .

Prakkkk pangg !!!

Bunyi bising datang dari dapur .

Aku lihat adrian jatuh terlentang bersama telur telur di atas apronnya .

Aku gelak kuat .
" awak buat apa Ni ? " kata aku smbil ada sisa sisa ketawa .

" eh sayang ? Bila balik ? Ala tak menjadi suprise saya ni " adrian berkata sambil cuba bangun  . Dapur dh berselerak habis dh ni .

" dh lama saya balik . Awak buat apa ni ? "

" saya nak buat pavlova teringin pula tambahan nak buat dessert untuk kita punya anniversary lah ! "

Aku hanya tergelak
" awak...nak salam " aku berkata

Adrian lap tangan dia yang kotor dan kasi aku menyalami tangan dia .

Plup ! Tiba tiba dia peluk aku .
" awak!!!!"

Aku terus menjarakkan badan aku dengan badan dia . Habis baju dgn aku aku sekali terkena 'art' dari adrian .

" eee ! Dia ni . Ni baju kesayangan orang lah ! " aku berkata smbil buat muka merajuk .

" mana lagi sayang ? Saya ke baju tu ? " adrian berkata smbil terjongket jongket keningnya .

" yela yela mesti la awak " kata aku
" nak tambah lagi tambah la . Saya tak kisah , asalkan saya syg awak kan . Tapi nnti kena shopping la beli baju baru hik hik " kata aku smbil gelak sikit .

" eh pndai pulak dia kenakan kita kan ! " kata adrian smbil dtg dekat dgn aku .

Dan akhirnya kami berkejaran satu rumah .
Like all bestfriend do
Like all couples do
Like all husband and wife do

***

" sayang....saya nak makan jambu la . Ada tak ? " adrian yang sedang baring di atas peha aku merengek .

" banyak banyak buah kt rumah ni . Awak mintak buah yang tkde kt rumah ni jugak . Takdelah wak " aku berkata .

" alaa awak tak sayang saya ke ? Saya nak sgt makan jambu . Please please " adrian merengek lagi .

" awak ni peliklah . Nak pavlova la , nak ice cream la , nak asam la , sekarang nak jambu " aku berkata . Marah jugalah . Penat aku ulang alik dari dapur amikkan makanan .

Adrian menarik muncung .

Aku mencubit bibir muncung adrian
" eee suka sangat buat benda ni kan . Yela yela saya mintak kt jiran sebelah yee . Kejap tau " kata aku smbil bangun dah mengambil tudung .

Cinta untuk Bestfriend ✔️ [TAMAT] Where stories live. Discover now