Farah's POV
2 bulan selepas kes aku kenakan adrian tentang penceraian tipu tu . Entahlah aku rasa benda tu mcm berlegar legar dalam kepala otak aku .
Kenapa adrian smpai hampir menangis ?
Ya, itu je soalan yg bermain di benak fikiran aku . Walaupun adrian dh bgtau sbb aku ckp aku nak pindah mengejut sbb dorg bestfriend. Aku tktau lah , semenjak dua menjak ni adrian byk kali mengucapkan kata cinta kt aku . Sekali dua maybe aku anggap benda kelakar . Tapi makin lama , benda tu seperti serius .
Takkan baru 3 bulan kahwin dh jatuh cinta ? How about budak darjah 6 yg dia suka tu ? Takkan dh give up ?
Ah kusut lah . Benda mcm ni tak perlu pun difikirkan rasanya . Cuma entah lah kepala aku mcm penuh dgn teka teki tentang perangai adrian selepas aku prank dia tu .
Ting !
Telefon ku berbunyi menandakan ada mesej masuk .Adrian : is everything alright ?
Aku menjongket kening . Aik mcm pelik je soalan dia ni . Aku melilau di sekitar kantin sekolah . And yes mata aku tertacap kt adrian . Dia dgn brofistnya di pondok. Study agaknya . Dia sedang memandang aku smbil tersenyum . Aku senyum kembali dan membalas text nya tadi
Farah : yes :)
Adrian : nooooo
Adrian : your face described everything in your heart right now
Adrian : story ?
Adrian : i can go to you if u need someone to talk to
Im glad , ada bestfriend mcm adrian . The ones who always be there for me . Senang aku katakan , aku takde bestfriend perempuan . Aku rasa bestfriend perempuan ni susah yg ada sekepala dgn aku . Kekadang bestfriend perempuan ni pun kutuk belakang . Thats why aku lagi prefer kwn dgn budak lelaki , atleast abenda tk puas hati ckp depan depan . Simple .
Adrian : hey .
Farah : yaaaa , but thats okay adrian . Srs im okay :)
Adrian : you cant lie
Adrian : im coming to you
Farah : no
Farah : please
Adrian : why ? You look so not okay
Farah : i just wanted to be alone
Farah : just let me alone
Adrian : okay ,
Adrian : if u need me , just tell me . Im here for you
Adrian : if u feel unappreciated, down , not to be loved , just relax .
Adrian : ada org yg selalu syg kau .Its me . Aku ada sentiasa . I love u
Aku baca dan tinggalkan bluetick .
I love u
Senangnya adrian mengungkap kan kata tu kt aku . Dia kan setia dgn bdk darjah 6 tu . Howw ?Ah ! Kusut semuanya kusut
***
Aku menguap sebesar gua . Argh ! Seharian kt sekolah adalah sgt memenatkan . Kenapa lah aku ni calon spm ? Kalau tak boleh main sims 4 lama lama .
Aku membuka pintu utama di rumah Mama ku . Well minggu ni turn rumah aku pula .
Ni dah kenapa gelap sgt ni ? Takkan habis elektrikkut ? Halamak tknk la tidur panas panas . Aku kerling jam , baru pukul 8:45 dh knp awal sgt penghuni rumahni tidur ?Aku mencari suis di dinding . Haih suis pun nak main cak cak ke .
And yeah , aku jumpa suis , dan aku tekan button untuk menghidupkan elektrik dan....." HAPPY BIRTHDAY "
Riuh ruang tamu rumah ku dgn bunyi belon dan sebagainya . Wait , harini 10/5 ke ? OH ITS MY BIRTHDAY !
Ya Allah fikir masalah smpai lupa birthday sendiri . Aku lihat semua classmates aku ada disini . Patutlah semuanya suruh aku kemas kelas sbelum balik . Kemahen semua buat alasan urgent kena balik cepat . And last buat birthday suprise tuk aku . Awh terharu :)" thankyou semua sbb ingat . Aku pulak lupa birthday sendiri hehe " aku berkata dan disambung gelak org lain .
Aku melilau dan aku nmpk firash sedang tersenyum memandang ku . Awh that smile! Dia dtg kepadaku .
" Happy Birthday honey bunny ash . Enjoy your day . Takmo sedih sedih living in happy life . If is it happy for u then go for it . But if is it opposite than your happiness then just leave it . Youre created from god to be happy . Tau farah tau ? I love u sayang "
Firash sudah keluar ayat manisnya . Aku tersenyum " thankyou " .
" oh yaa , so this is your present . Special for u ".kata firash smbil memberi sejambak bunga besar dan di penuhi coklat di atasnya . Aku terkejut besar . " thankyou sayaaang . Love youu " kata aku smbil memeluk bunga itu .
IM HAPPY !
***
Adrian's POV
Aku melihat farah memasuki bilik tidur . Aku mengikuti nya dari belakang .
Pintu dikuak aku lihat farah sedang baring terlentang di katil .
" woi bagi la salam . Main serbu je " farah memarahi ku . Aku tergelak kecil .
" kenapa awal sgt naik atas ? Tk elok tau tinggalkan tetamu kt bawah " aku berkata . Farah menukar posisi , dia skrg dlm posisi duduk . Aku mengambil tempat di hadapan nya ." penat harini ? " kata aku . Kesian melihat farah seperti zombie .
Farah mengangguk smbil meneyeh matanya . Ngantuk sgt agaknya . " jgn tidur dulu , kesian tetamu kt bawah tu " aku berkata .
"Alaa kau la layan dorg . Gentle la aku ngantok sgt ni " farah merengek . Haih budak kecik budak kecik .Suasana sepi seketika .
"sapa yg rancang semua ni ? " tanya farah .
Aku menguntum senyuman " aku lah bestfriend hang ni "Muka farah bertukar gembiraa
" WEH THANKYOU " kata farah dan dia peluk aku .Dunia aku seakan dalam slow motion . Farah peluk aku ? Waaaaa !!!! Peluang ni
" thankyou ad , im glad have bestfriend like u . I appreciated it . Thankyou so much " kata farah dalam pelukan nya .
Okayyyy so dia sedar la yg dia tgh peluk aku . Aku menguntum senyuman tak pasal pasal dapat birthday hug .
Aku membalas pelukan itu
"Anything for u yaya "
***
Next chapter akan 4 tahun kemudian . so Stay tuned . Thankyou for reading
YOU ARE READING
Cinta untuk Bestfriend ✔️ [TAMAT]
Short Story[ tulisan ketika masih kanak kanak ribena tapi jangan risau best. Ceh ] FARAH ALIA dan ADRIAN HAQEEM sepasang bestfriend dari umur 4 tahun . Mana mana mesti ada dua ekor ni . Dari gelaran bestfriend kini bertukar kepada gelaran suami isteri . Tapi...