(7) - Bengang

4K 188 2
                                    

Adrian's POV

Shes coming . To me .
Ya aku dh boleh terima hakikat kot yg farah suka firash not me . Move on ? Nah... .
Malam tadi haha mcm mcm kitaorg sembang . Kekadang ngumpat tntng budak yg kitaorg tk suka . Ya this is old us !
Aku sedar maybe aku biarkan farah tanda tanya . Marah dia tanpa sbb . Yelah aku marah dia sbb jealous . Dia pun tk tau aku suka dia . No wonder dia marah kt aku juga . Well ego wins gais .

" woi ! Ha berangan je reti kau ni ! " Farah is always be Farah .
Kasar . Dia tolak bahu aku tadi sakit siot . Dia ni tulang kuat gila .
"Eleh kau yg lembab beli makanan . Aku berangan la jap . Lek lu " kata aku smbil tersengih . Berangan awaklah farah .

Oh ya mesti pelik kan gais ? Napa firash tk kacau line kalini ? Dia kena tolong ckgu BI buat kerja . So chance aku la nak date bedua dgn farah ni . Kah kah . Yaa semenjak firash dtg bulan lepas , mmg aku jarang berdua dgn farah . Nak sembang pun susah . Well rahsia bff ni lain sikit . Manaleh kongsi ngan org lain okay !

" mama aku kata aku kena balik rumah nenek aku lepas balik sekolah ni . Aku pun tktau napa . Urgent katanya " bebel farah . Nugget disuap dlm mulutnya . Comot but yaa still cute .

" okay then " kata aku malas nak layan . Tkperlu lah kot kan bgtau kan ? Haha

" ala kau ni aku bg hint tu . Hantar kan aku gi umah nenek aku ? Ala dkt jelah . Kt gombak . Pls pls pls " kata farah smbil kelip kelip mata .

Aku buat buat tknmpk . Takguna . Dia buat comel pulak .
" yelah yela , mak kau dh bgtau lah . Dh dh cukup kelip mata . Nyampah aku " kata aku . Nyampah heh padahal suka . Kah kah .

" yeah you're da best ! " kata farah mcm bdk kecil .
" nanti aku kena stays kt sana jugak . Tktau ah kenapa . Mak ayah aku pun kt sana senanya . Apsal pulak do ? " kata aku . Tah tah nak jodohkan aku dgn farah............ eh ha merepek adrian . SPM pun lama lagi ceit . Ni nak kahwin  dgn anak dara org . Ha mimpi disiang hari jelah kau . Ingat drama melayu ? 

" srs ? Ha cunz takde ah aku awkward sgt bila dgr mak ayah kita berborak nanti . Ada geng " kata farah smbil buat pistol . Happy la tu ? Aku tergelak melihat farah . She never fails make me laugh .

"Eh hey guys " kata suara mencelah dari belakang aku .
Aku dan farah serentak menoleh . Nurul hidayah.
Aku bagi senyuman manis yg agak plastik . Kacau je org date .
Aku kerling farah .dia hanya senyum terpaksa . Aku tau dia tk suka Nurul Hidayah ni .

" em sorry bothering...." kata Nurul Hidayah ayu ayu . Rambutnya yg terlepas dia ikat satu .
" tau tkpe " kata farah perlahan . Aku dgr okay . Haha . Tak suka sgt farah dgn Nurul Hidayah ni .

".......but adrian ckgu Farid bagi ni . Suruh bagi kt kelas 5 gold yg lain . Waktu math nanti ckgu tk masuk . Ada urgent kt rumah . So kau pas la kt dak dak kelas kau " kata Nurul Hidayah.
Smbil menghulur kertas yg banyak ke arah aku . Aku mengambil dari tangannya . Choi ! Tersentuh !

Dan dia berlalu pergi . " habis wudhuk aku " bebel aku perlahan . Aku ni mmg sensitif sikit bab bab sentuh sentuh ni . Even aku tahu , pada usia aku ni , pegang pegang dgn pakwe makwe kwn kwn ni mcm dh biasa . Tapi tah aku rasa tk selesa . Thanks god aku masih terpelihara .

" ek eleh acah je risau sgt tersentuh " kata farah smbil menjeling aku .
" hek eleh chillah sistur . Terkena en aduh " kata aku smbil gelak .

Cinta untuk Bestfriend ✔️ [TAMAT] Where stories live. Discover now