(30) - Kifarah ?

4.7K 173 4
                                    

Farah's POV

Aku berlari masuk kedalam almari dan menutupnya rapat rapat dgn memegang slide almari . Aku memeluk lutut aku dgn perasaan yg amat takut . Air mata ku menitis
Peluh aku menitik di baju

" farah ! Mana awak syg ! " kata firash dari luar almari .
Aku hanya mampu berdoa agar firash tidak jumpa aku di dlm almari ini .
Aku berdoa dgn keadaan menggigil . ya Allah selamatkanlah hamba mu ni ya Allah .

" hm rasanya farah takkan ada kt dalam bilik ni " kata firash yg teramat dekat dgn almari bilik tetamu rumah kami . Aku sudah gelabah . Ya Allah harap apa yg dia fikir itu betul

Skreckkkkk

Pintu slide almari tempat aku di buka .
Dgn sepantas kilat , firash menarik rambut aku untuk buat aku keluar dari almari itu .

" abg ! Sakit ! " aku menjerit kesakitkan . Firash menolak aku di lantai bilik tetamu itu

" mana kau nak lari sayang ku farah ? Kau dh malukan aku kt jiran jiran pstu kau nak lari ! " tengking firash smbil menghentak hentak kepala aku di lantai
Aku hanya mampu meraung kesakitan

" manada farah malukan abg kt jiran jiran ! " aku masih teguh untuk mempertahankan diri aku walaupun mmg tidak akan ada peluang untuk firash percaya .

" kau kata kt jiran yg aku ni suami dayus ! Kau keluar ke rumah pstu cerita buruk pasal aku ! Takpayah nak berlakon suci sgt lah ! Lakonan kau ni tk akan jadi ! Basi ! Muak ! " firash berkata smbil menarik rambut aku san lempang aku .
Pedih ! Sakit !

Kring kring telefon firash berbunyi
Aku mengucapkan syukur , firash mendahulukan telefon itu 

" hello sayang , ha ? Okay okay , I on the way pergi sana okay ! Take care . I love you muah " firash berkata smbil mencium bahagian berckp smbil memandang aku di lantai . Aku mengesot untuk bersandar di sisi katil

" aku belum habis lagi ! Kau tunggu malam nanti ! Aku nak tambah tattoo kt muka kau tu . Kasi bertambah biru lagi " kata firash dan berlalu pergi . Dia sempat menyepak perut aku .

Aku meraung .ya Allah sakitnya . Apa salah aku .

Ayat firash aku terngiang ngiang
Ayat firash mengingatkan aku pada sesuatu

"Eleh ingat aku percaya dgn lakonan kau ni adrian ? Basi ! "

Lima tahun lalu. Aku berkata , skrg aku yg kena . Ya Allah adakah ini namanya kifarah ?

Aku menggunakan saki baki tenaga aku yg ada untuk naik ke atas katil .

Aku memandang siling bilik tetamu itu . Suram , muram .

Air mata aku menitik sikit demi sikit ya Allah dugaan ini amat berat

Sungguh , firash sudah banyak berubah . Bukan firash yg aku kenal 9 tahun lalu . Firash skrg sudah berubah dgn ketara sekali . Dia seorg lelaki yg dayus .
Bukan baru hari ni dia pukul aku . Tapi dah lama . Sudah 5 bulan aku menghadap cacian , makian , pukulan firash .
Aku ingat lagi paling teruk aku pernah kena masa firash marahkan aku sbb koko tidur di dalam bilik kami .

Firash seperti org hilang control , dia mencampak segala barang yg berhampiran dgn nya ke aku . Akhirnya pasu bunga hiasan yg ibu kasi sebagai tanda peringatan aku dgn adrian setelah cerai terkena di pipi aku . Habis calar pipi aku di buat nya . Firash ? Dia hanya memanggil doktor private yg datang ke rumah dan tidak membenarkan aku berkata apa apa . Rawatan nya hanya sekali dan firash tidak ambil kisah lngsung tntang aku .

Cinta untuk Bestfriend ✔️ [TAMAT] Where stories live. Discover now