Farah's POV
" kau rasa nak pakai topi ke tak ? " aku bertanya adrian dari reflek cermin tmpt aku membetulkan tudung aku .
Adrian melihat aku atas bawah smbil memegang dagunya .
Aku rasa aku suruh dia tgk aku kena pakai topi atau tidak je kan....apahal pndng atas bawah ." nope " kata adrian ringkas dan membetulkan rambut cacak dihadapan nya itu .
" knp ? " biasalah girls tanya soalan cliche bila org bg jawapan ." u looks so diva . U're not even " perli adrian . Tak habis habis nk sakitkan hati aku .
" aku pakai lah mcm tu " bebel aku .
" baik takyah tanya hak alah " kata adrian dan menjeling aku sekilas .Aku buat tak dgr . Kecoh betul laki aku ni .
***
Aku berjalan berdua dgn adrian di Pulau Sapi .
Aku tgk disekeliling aku ,
Ada couple tgh berpegang tgn smbil bergurau senda .
Ada suami yg membetulkan topi si isteri , honeymoon juga mungkin .Timbul rasa jealous . Nak jugak ! It should be me and Firash ! Aku jeling mamat sebelah aku . Dia hanya melihat sekeliling kekadang menangkap gmbr .
Tapi nak ckp kt adrian ? Gila ah . Habis pucat nnti muka aku . Lagi lagi kalau dia tknk . Ha meroyan malu lah kau farah !
Tiba tiba
Tangan aku dipegang seseorg . Aku melihat gerangan si pemilik tangan
ADRIAN HAQEEM GAIS .
Aku agak terkejut . Dia dgr ckp hati aku ke apa do ? Ni POV aku kot dia baca ke apa ?
Aku memandang muka dia dgn penuh tanda tanya .
Dia kan anggap aku mcm bestfriend, tapi kenapa dia mcm biasa je . Lelaki lelaki ." takyah nak perasan sgt ye . Saja nak nmpk sweet . Ni nmpk mcm dua dua tahan berak " kata adrian smbil tergelak kecil . Aku pun gelak kecil jugak . Yelah kesian tkde sapa gelak kt lawak dia #supporthasben
" kau nak apa namanya tu ? Menyelam snorkelling eh namanya " kata adrian , alahai benda tu pun konfius
" taknak lah aku malas nak tukar baju nnti . Nak makan wey " aku berkata . Perut tak lapar pun senanya tapi terliur tgk makanan kt sini . Food makes me happy .
" kita baru breakfast tiga jam yg lepas kot . Ni perut ke gua do ? Besar betul space dia " adrian mengutuk aku . Haih makin lama dh terbiasa pulak dgn kutukan dia ni .
" gua ha betullah lah tu hmmm " aku berkata dgn nada malas mahu melayan .
" hati tu tknk pulak nak besar besar boleh aku masuk ha " adrian buat pickuplines . Haih sempat lagi buat .
" kau nak aku dikocok kocok ke chiachia chia ? " aku berkata smbil buat muka comel di hadapan adrian .
Adrian memndang aku dan tegelak .
" hodoh nya muka kau dh dh jom makan " kata adrian dan berlalu pergi dgn gelakan .
Lawak ? Haih mudah terhibur betul dia ni***
Adrian's POV
Aku melihat farah yg sedang berenang di private pool villa kami . Comel !
See guys ? Dia mmg tkkan percaya kalau aku ckp yg aku suka dia . Tak percaya ? Haaa nah flashback kt restoran kami dinner
YOU ARE READING
Cinta untuk Bestfriend ✔️ [TAMAT]
Short Story[ tulisan ketika masih kanak kanak ribena tapi jangan risau best. Ceh ] FARAH ALIA dan ADRIAN HAQEEM sepasang bestfriend dari umur 4 tahun . Mana mana mesti ada dua ekor ni . Dari gelaran bestfriend kini bertukar kepada gelaran suami isteri . Tapi...