(20) - Takut

3.8K 167 5
                                    

4 tahun kemudian...

Farah's POV

Aku melangkah masuk ke dalam UPSI ( universiti untuk org yg nak jadi cikgu ) . Yes , ini semester ke 2 aku . Tak pernah terfikir untuk menjadi bakal cikgu . Cita cita aku sebenarnya adalah untuk menjadi seorang doktor . Tapi entah mana datangnya untuk menjadi seorang guru . And alhamdulillah it fits me .

" beb lambat nya kau datang " kata HAnnah smbil meminum jus oren yg tinggal saki bakinya sahaja .
" sorry ah , bila lecturer kata class extend pukul 10:30 pe lagi aku tidur ah balik . Katil pun mcm membelai aku tahu "

" tidur je tahu kau ni . Assignment kau dah siap ? " kata marissa . Marissa atau nama sebenar dia Marissa Aleena ni seorg kacukan India-Cina-Melayu . See satu malaysia bukan dia ni ? Bapaknya kacukan India-Melayu dan maknya adalah Cina . Thats why jealous gila dgn dia ni . Lawa gila wey ! Mcm Kendall Jenner .

Hannani Insyirah a.k.a Hannah . Nama samaran glamour bukan ? Dia Indonesia-Melayu . Boleh tahan lawa laa dia ni mcm Anisa Rahma artis indonesia tu . Tgk kawan aku semua lawa lawa . Haa aku ni insecure je dkt dgn dorg ni . Ok ok stop ckp pasal dorang ni . Focus kt aku je k .

" cmon lah ni Farah Alia Muhd Farid la . Mestilah tak siap lagi " aku berkata bangga . Dah lah kena proceed assignment tu harini . Boleh pulak aku bangga kata aku tk siap . Haih farah farah . " kau ni bangga pulak , kena marah dengan Puan Meilita tu kang baru kau malu sekampus " tegur marissa . Aku tersengih kecil . Apa apa jelah .

***
Aku menghempaskan badan aku di katil rumah yg aku sewa . Hah what a tiring day ! Betullah kata Marissa tadi , aku kena marah . Tapi nasib baik Puan Meilita ni boleh kawtim sikit . Aku mntak esok hantar . Haih nasib baik sikit je lagi tinggal .

Aku mengambil telefon ku di dalam handbag aku . Rambut paras siku aku , di biarkan lepas . Melekit tahu tak panas panas ni.

Aplikasi whatsapp di buka . Haih bisingnya grup . Ah malas nak join . Aku mencari chat yg personal .
Ash ❤️

Firash : hey

Firash : how was your day today ?

Firash : hope ure having an amazing dayy in your campus today

Farah : heylooooo

Farah : today is such a tiring day doh !

Farah : urghhhh assignment banyak gila

Farah : tadikan farah kena marah dgn lecturer sbb tak siap assignment 😂

Firash : laaa kenapa ??

Firash : kemain eh suka pulak dia kena marah

Farah : suka laaa

Farah : lect tu bagi chance ! Hantar esok

Farah : ash ada ? Takdaaaaa

Firash : ek eh budak ni

Firash : eh cmon lah

Firash : ash siapkan assignment seminggu sebelum hantar tahu ?

Cinta untuk Bestfriend ✔️ [TAMAT] Where stories live. Discover now