Farah's POV
Semuanya dh terbukti , apa yg dikatakan oleh Nurul Hidayah adalah benar . Agak sukar aku nak terima hakikat ini . Adrian , bestfriend yg paling aku syg , berbuat perkara yg teruk . Allahu .
Jam berjenama VINCI aku pakai . Ya harini aku nak bongkarkan belang adrian . Kebenaran kena tegakkan . Adrian perlu bertanggungjawab !
***
Taman Titiwangsa , Shah Alam
Aku saja pilih tempat terbuka instead restoran . Lebih tenang . Entahlah perasaan benci aku dekat adrian semakin membuak buak
" woi ! " sapa adrian smbil menepuk bahuku .
" ha ahli syurga ni , bg salam pun tak " aku berkata sinis .
" woo asal moody ni ? " adrian mengangkat kedua belah tangannya ." straight to the point adrian . Ckp kt aku skrg . Benda yg sebenar benarnya ! " aku terjerit kecil . Muka adrian aku tidak pandang lagi . Benci tgk muka itu
" wait wait wait ? Asal ni ? Kebenaran ? Kebenaran apa ? " adrian berpura pura pelik la tu . Heh lelaki lelaki .
" aku nak kau bertanggungjawab keatas hidayah ! " muka aku menyinga .
Adrian seolah olah terkejut dgn kata kata aku sebentar tadi .
" bertanggungjawab ? For what ?"" jgn buat buat tktau la ad , kau dah 'rasa' anak dara org pastu kau blah . Aku fikir kau ni bukan mcm majoriti lelaki yg teruk tau ? Rupanya sama je ! Aku silap la dah letak title kt kau sebagai 'kawan baik' ! Sbb org yg berkawan baik dgn aku ni , takkan buat perkara terkutuk tu ! Apa kau ni adrian ? Asal kau berubah ? Nafsu tu takleh tahan ke ? Tgk pompuan seksi sikit ngap . Pastu tak reti bertanggungjawab . What a loser " aku berkata smbil menyilang kedua belah tangan aku dan memandang muka adrian yg kelihatan bingung . Acahnya pura pura tk tahu .
" wait what ?! Apani ? I dont get it ? Sejak bila aku 'ngap' hidayah ? Oh my god pls , aku tahu batas la " adrian membela diri .
" stop with your beautiful lies la adrian . Aku ada bukti yg kau ngap hidayah . Stop acting la . Semuanya dh terbongkar . Lakonan kau , langsung tk akan mengubah apa yg dh terbukti ! " aku terjerit sikit . Geram melihat adrian yg tak mahu mengaku . Nasib baik kedudukan kami agak jauh dari pengunjung , so ramai tk menyedari petelingkahan kami .
" Farah Alia ! Im not that kind of person that u think i am ! Hell freaking no ! Kalau aku nak ngap pun , baik aku ngap kau dulu sbb 4 tahun wei aku hidup dgn kau , aku jaga batas even dh halal , apa yg kau suka apa yg kau tk suka . Even kita hug pun , sekali je ! Tu pun masa kau punya birthday . After that , aku tak buat apa apa pun . Kalau isteri pun aku jaga batas , apalagi dgn org lain ? Apa kau ni farah ? Kenapa percaya sgt source yg tk guna yg entah dri mana dtg ni ? Dari dulu lagi aku dh kata , aku sayang kau sorg je farah ! " suara adrian mula meninggi .
Aku terkedu . Adrian tengking aku . Dia dh salah , pstu salahkan aku ?
" oh ? Sekarang kau nak salahkan aku pulak ? Wei sedar la kesalahan sendiri tu ! Ya maybe sepanjang 4 tahun kita berkahwin , kau tk pernah buat apa apa kt aku . Tapi tak mustahil kau akan buat kt org lain kan ? Eh gi mampus la kau punya sayang kt aku . Sbb apa ? Sbb semua tu palsu ! Aku tahu la . Kau tahu tak ? Aku sendiri yg mencari semua bukti yg tk guna kau ckp tu . Kau nak sgt ? Ambil ni " aku menghulurkan fail itu dgn kasar sehingga adrian kebelakang sedikit . Adrian mengambil masa meneliti bukti yg aku kumpul .
" ha puas hati kau ? Nama restoran , nama hotel semua nya atas nama kau ! Nak menidakkan kebenaran? Mmg tk boleh la wei " aku berkata sinis . Benci aku melihat adrian . Aku melihatnya seperti melihat benda yg paling aku benci .
" no farah ! This is a lies ! Kenapa kau bodoh sgt pergi percaya semua ni farah ?! Padahal aku bestfriend kau ni , yg kau dh kenal lama . Kenapa kau ni farah ?! " suara adrian mula mengendur , bermaksud dia benar benar marah, aku tahu tu .
Air mata aku bergenang tapi aku tahan
" ya ! Aku bodoh ! Sbb aku percayakan kan kau ! Bestfriend yg hati binatang ! Mulai sekarang title bestfriend kita , dh takde ! Aku tk pernah ada bestfriend seteruk kau ! I HATE YOU ! " aku berkata dan pergi meninggalkan adrian di situ , air mata sudah jatuh ke pipi segera aku lap .
***
Adrian : farahh !!!
Adrian : this is not the truth
Aku mengerling sekilas sahaja mesej yg baru dihantar oleh adrian . Muak aku dgr segala perkataan yg keluar di mulut adrian .
Adrian : fine , im sorry for calling you bodoh . You're actually not ! Im sorry farah ! But , that is not the truth ! Let me explain farah !
Adrian : farah! Pick up the calls pls . We need to discuss.
Farah : nak discuss apa ? Tak cukup lagi ke petang tadi punya discuss ha ? Aku rasa dh cukup . Discuss mcm mana pun , this is my final decision la ! You're not my bestfriend anymore ! Pergi bertanggungjawab kt hidayah sana la !
Adrian : no farah ! Kita tk boleh putus kawan ! Aku sayang kau ! Aku cintakan kau farah ! Dari dulu !!! Aku tkkan kau tertipu dgn semua ni !
Farah : sudah la adrian , kau keluarkan kata manis apa pun , nothing can change my decisions !
Farah : stop calls me ! Really annoying .
Farah : aku kata stop call aku sebelum , aku block kau la !
Aku menutup telefon ku dan berbaring , lama lama air mata aku menitis , bestfriend yg paling aku syg , sudah aku lepas kan .
***
Adrian's POV
Air mata aku jatuh sikit demi sikit . Ya , aku menangis , kerana manusia yg bernama Farah Alia . Ya Allah beratnya dugaan apa ni . Berilah aku kekuatan .
Aku langsung tk sngka , farah snggup putuskan persahabatan kami semata mata benda tipu ni .
Farah langsung tk mahu dgr apa apa dari aku . Dia igt aku jahat .Ya Allah tunjukkan lah kebenaran nya .
Sungguh , aku rasa diri aku kosong , aku hilang farah , benda yg paling aku tknk hilang .
Tapi aku bersyukur , farah tidak smpai mahu mintak cerai , mungkin ada peluang untuk aku memperbaiki semuanya , dan tunjukkan kt farah yg aku betul !Ayok !
Vote/comments
YOU ARE READING
Cinta untuk Bestfriend ✔️ [TAMAT]
Short Story[ tulisan ketika masih kanak kanak ribena tapi jangan risau best. Ceh ] FARAH ALIA dan ADRIAN HAQEEM sepasang bestfriend dari umur 4 tahun . Mana mana mesti ada dua ekor ni . Dari gelaran bestfriend kini bertukar kepada gelaran suami isteri . Tapi...