Nowy Jork to marzenie wielu. Wielki apartament ze świetnym widokiem, śmietanka towarzyska i niezapomniane imprezy. Zakupy u najlepszych projektantów, liczne nieprzespane noce. Każdy chciałby przeżyć chociaż jeden dzień w tym mieście. Jednak kiedy tutaj zamieszkasz, po pewnym czasie się zmęczysz. Uganianiem się za taksówkami, rywalizacją w sklepach o przecenione sukienki, niemiłosierne korki i smog. Życie jest w ciągłym biegu, nim się obejrzysz, już musisz wstawać do pracy, nie wiedząc, kiedy straciłaś te kilkanaście godzin. Jednak kiedy urodziłeś się w małym miasteczku w kompletnie innym kraju i przyjechałeś do Nowego Jorku, by zrobić karierę, nie zwracasz uwagi na niedoskonałości. Cieszysz się każdym dniem, dziękując bogu za to, co masz. Kiedy kończyliśmy szkołę, nikt nie wierzył, że nam się uda. Że cała nasza piątka osiągnie sukces. Ale się udało. Vilde Lien występuje na Broadwayu, tak jak zawsze tego chciała, partneruje jej Isak Valtersen. Eva Mohn jest modelką, która na swoim koncie ma współpracę ze znaczącymi projektantami, w międzyczasie nagrała płytę, która sprzedała się całkiem nieźle. Pewnie przyczyniła się do tego półnaga Eva na okładce, ale nikt głośno tego nie mówi. William Magnusson wreszcie odciął się od piętna swego nazwiska, jednak karty kredytowe wystawione przez jego ojca, wciąż zajmują miejsce w jego portfelu. No i ja, Noora Saetre po skończeniu Uniwersytetu w Oslo i wielu stażach znalazłam miejsce dla swoich felietonów. Moi przyjaciele nie wiedzą, że o nich piszę. Gdyby się dowiedzieli, odwróciliby się ode mnie. Vilde pewnie nie chciałaby, żeby ktoś dowiedział się, że chrapie jak stara babcia, Eva o tym, że by osiągnąć sukces, nie uciekała się przed niczym. Nawet przed łóżkami, biurkami i schowkami na miotły swoich szefów. Isak boi się przyznać do bycia gejem. W liceum nie ukrywał swojego związku z Evenem jednak po wielu nieprzyjemnych sytuacjach stwierdził, że woli nie upubliczniać swojej orientacji. William z kolei boi się, że ojciec odetnie go od rodzinnej fortunny. Ja nigdy nie byłam zakochana. Piszę o moich przyjaciołach, ich życiu, zwycięstwach i porażkach.
W zeszłym tygodniu dostałam anonimowego maila. Osoba napisała w nim, że zawsze koncentruję się na swoich przyjaciołach a nigdy nie „mówię" nic o sobie. Moje życie nie jest żadną wielką tajemnicą, jednak wiem, że ciekawiej czyta się o innych, a jeszcze ciekawiej się o nich pisze. To ułatwia poznanie nam kogoś, kogo nigdy osobiście nie poznamy. Bo naprawdę wątpię, bym kiedykolwiek wypiła kieliszek wina ze swoim czytelnikiem. Tak samo nie wierzę, że ktoś odnajdzie Vilde, Isaka, Evę Williama czy mnie. Dzięki mojej osobie macie okazję poznać niezwykłych ludzi, którymi zachwycacie się, czytając o nich w gazetach, jednak mogę wam zagwarantować, że w życiu prywatnym nienawidzilibyście ich. A mnie najbardziej.
-----------------------------------------
To znowu ja z kolejnym dziwnym pomysłem. "Skandal" to mieszanka Gossip Girl i Seksu w wielkim mieście. Postacie ze Skam wrzucam w dorosłe życie w Nowym Jorku i zobaczymy co z tego wyniknie. Piątka wymieniona w prologu to coś na kształt głównych bohaterów ale mogę zapewnić, że reszta postaci również się pojawi i będzie miała istotne role. W moim zamyśle każdy rozdział będzie miał charakter felietonu niekoniecznie skoncentrowanego tylko na jednej postaci. I dodam tylko tyle, że postacie kreowane przeze mnie będą się różniły od tych serialowych a to wszystko tylko na potrzeby tego opowiadania. Noora jest osobą opisującą a to co jest powyżej nie jest "oficjalną" częścią opowiadania a jedynie zapowiedzią i podpowiedzią jak całość będzie wyglądała. Może komuś przypadnie to do gustu, zobaczymy!
CZYTASZ
Skandal | SKAM
FanfictionSława i popularność rodzą zazdrość wśród możnych, a uwielbienie tłumu jest nietrwałe. Okładka: @TellyWeelly